Η Υπουργός διέψευσε κατηγορηματικά τις πληροφορίες ότι θα υπάρξουν αλλαγές στον τρόπο εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.

Τόνισε μεταξύ άλλων στη συνέντευξη που παραχώρησε πως  «Φέτος, για πρώτη χρονιά, τα Πανεπιστήμια ορίζουν τα ίδια τους συντελεστές βαρύτητας» .

Οι 5 αλλαγές που έχουν «κλειδώσει»

Ανατροπή στον υπολογισμό μορίων για την εισαγωγή στις Πανελλήνιες εξετάσεις προβλέπουν οι νέοι συντελεστές βαρύτητας που ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας.Οι αποκλίσεις του ίδιου υποψηφίου για την διεκδίκηση διαφορετικών τμημάτων, ακόμα και στο ίδιο αντικείμενο σπουδών αγγίζουν ακόμα και τα 300 μόρια. Ο μέσος όρος επίδοσης μεταβάλλεται ανάλογα με τη πριμοδότηση που έχει αποφασίσει το κάθε τμήμα.

Διεύρυνση του παράλληλου μηχανογραφικού έχει αποφασίσει η πολιτική ηγεσία που πέρσι διέθεσε 8.100 θέσεις σε Δημόσια ΙΕΚ για τους απόφοιτους Λυκείου. Φέτος, αναμένεται να προστεθούν επιπλέον ειδικότητες, καθώς και να ενταχθούν περισσότερα ΙΕΚ.

Αντικατάσταση του μαθήματος της Κοινωνιολογίας με την επιστροφή των Λατινικών θεσμοθετήθηκε για τους υποψηφίους του 1ου επιστημονικού πεδίου. Η απόφαση του υπουργείου Παιδείας αφορά και τους αποφοίτους που επιθυμούν να ξαναδώσουν εξετάσεις, γεγονός που έχει προκαλέσει αρκετές αντιδράσεις, καθώς οι υποψήφιοι δεν έχουν διδαχθεί το συγκεκριμένο μάθημα.

Διαφοροποίηση στον τρόπο εισαγωγής προβλέπεται για τους υποψηφίους που διεκδικούν το 10% των θέσεων, δηλαδή χωρίς νέα εξέταση. Όσοι έχουν αποφοιτήσει το 2020, θα διεκδικήσουν θέσεις χωρίς τον περιορισμό της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, ενώ όσοι έχουν αποφοιτήσει το 2021, θα εισαχθούν εφόσον πληρούν το ακαδημαϊκό κριτήριο της ΕΒΕ.

Νωρίτερα, για πρώτη φορά, μεταφέρονται οι Προκαταρκτικές Εξετάσεις (ΠΚΕ) και ειδικότερα εντός του Μαρτίου- Απριλίου 2022. Σύμφωνα με έγγραφο που εστάλη σε όλα τα σχολεία, οι εξετάσεις θα γίνουν πριν το Πάσχα και αφορούν τους υποψηφίους που διεκδικούν Στρατιωτικές Σχολές, Αστυνομικές σχολές, Πυροσβεστικές σχολές και Σχολές του Λιμενικού Σώματος.

Οι 3 άγνωστοι συντελεστές για τους υποψηφίους

Κι ενώ οι παραπάνω αλλαγές έχουν κλειδώσει, εν αναμονή αποφάσεων και ανακοινώσεων βρίσκονται οι υποψήφιοι για τις παρακάτω αλλαγές:

Σε αλλαγές της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής έχουν προχωρήσει αρκετά τμήματα Πανεπιστημίων, με τις πληροφορίες να κάνουν λόγο για Πανεπιστήμια που επέλεξαν να ρίξουν τον πήχη δυσκολίας και άλλα να τον ανεβάζουν. Στην πλειοψηφία τους πάντως τα περισσότερα Πανεπιστήμια διατήρησαν τον συντελεστή που διαμορφώνει την ΕΒΕ και οι αλλαγές αναμένεται να ανακοινωθούν με υπουργική απόφαση από το Υπουργείο Παιδείας.

Αγωνία επικρατεί για την αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη, που μπορεί να ανατρέψει τις επιλογές των υποψηφίων στο μηχανογραφικό 2022. Σύμφωνα με πληροφορίες του iPaidia.gr, η πολιτική ηγεσία δεν έχει ακόμα αποφασίσει αν οι συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων θα ισχύσουν από φέτος, δηλαδή αν θα αποκλειστεί η δυνατότητα εισαγωγής των υποψηφίων σε ορισμένα πανεπιστημιακά τμήματα.

Σε επανεξέταση της εφαρμογής του διπλού μηχανογραφικού βρίσκεται το Υπουργείο Παιδείας. Η συμπλήρωση του μηχανογραφικού σε δύο φάσεις, με την πρώτη να αφορά περιορισμένες επιλογές και τη δεύτερη να έχει ελεύθερο αριθμό επιλογών, διεκδικώντας τις εναπομείνασες θέσεις, είναι πολύ πιθανό να μην εφαρμοστεί τελικά, καθώς όπως αναφέρουν πηγές του Υπουργείου παιδείας στο iPaidia.gr, η περσινή εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης οδήγησε το 93% των υποψηφίων να εισαχθεί στις πρώτες τους επιλογές, στόχο στον οποίο αποσκοπούσε η εφαρμογή του διπλού μηχανογραφικού.

Πανελλήνιες 2022: Πώς θα κάνετε αίτηση συμμετοχής

Έως και τη Δευτέρα 13-12-2021 οι υποψήφιοι μπορούν  να υποβάλλουν αίτηση για να συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές εξετάσεις των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ).

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Υπουργείου, η συγκεκριμένη προθεσμία είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της δεν γίνεται δεκτή καμία Αίτηση-Δήλωση.

Οδηγίες για την αίτηση – Τι πρέπει να κάνουν οι υποψήφιοι

Ο υποψήφιος (μαθητής ή απόφοιτος) μπορεί να προμηθεύεται την Αίτηση – Δήλωση που αναλογεί στην περίπτωσή του είτε από το διαδίκτυο, είτε από το Λύκειό του. Στη συνέχεια  θα συμπληρώνει την Αίτηση – Δήλωση σύμφωνα με τις οδηγίες που αναγράφονται στο έντυπο και θα προσέρχεται στο Λύκειό του, για την οριστική ηλεκτρονική υποβολή της. Στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας στο σύνδεσμο ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ, αναρτώνται τα κατά περίπτωση υποδείγματα της Αίτησης-Δήλωσης και οι σχετικές εγκύκλιοι που περιγράφουν πλήρως τη διαδικασία και τα αναλυτικά δικαιολογητικά για κάθε κατηγορία υποψηφίου (ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, μαθητής ή απόφοιτος). Επίσης, αποστέλλονται ήδη στα Λύκεια οι σχετικές εγκύκλιοι με τα αντίστοιχα υποδείγματα της Αίτησης-Δήλωσης.

Για τους υποψηφίους με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες που εξετάζονται προφορικά ή γραπτά κατά περίπτωση θα ακολουθήσει νεότερη εγκύκλιος της υπηρεσίας μας σχετικά με τα δικαιολογητικά που θα πρέπει να υποβληθούν.

Στην ίδια προθεσμία 1-12-2021 ως και 13-12-2021 οι υποψήφιοι που τυχόν ενδιαφέρονται για τα 3 Μουσικά Τμήματα με την ειδική διαδικασία εισαγωγής (το Τµήµα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστηµίου, το Τµήµα Μουσικής Επιστήµης και Τέχνης του Πανεπιστηµίου Μακεδονίας, και το Τµήµα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστηµίου Ιωαννίνων), εκτός από την Αίτηση-Δήλωση για τις πανελλαδικές εξετάσεις, υποβάλλουν και σχετική Αίτηση-Υπεύθυνη Δήλωση για τα 3 Μουσικά Τμήματα.

 

Με την ευκαιρία ενημερώνουμε τους υποψηφίους:

1. Όσοι υποψήφιοι ενδιαφέρονται για  τις Στρατιωτικές Σχολές, τις Αστυνομικές Σχολές, τις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας, τις Σχολές του Λιμενικού Σώματος και τις Σχολές της Ακαδημίας του Εμπορικού Ναυτικού πρέπει επιπλέον να υποβάλουν αίτηση απευθείας στο Στρατό, στην Αστυνομία, στην Πυροσβεστική, στο Λιμενικό ή στο Εμπορικό Ναυτικό σε χρονικό διάστημα που θα ορίζεται στις προκηρύξεις που θα εκδώσουν τα αρμόδια Υπουργεία και να κριθούν ικανοί στις προκαταρκτικές εξετάσεις, οι οποίες προγραμματίζονται για το διάστημα Μαρτίου-Απριλίου 2022. Οι παραπάνω προκηρύξεις θα διατίθενται από τα Στρατολογικά Γραφεία, τα Αστυνομικά Τμήματα, την Πυροσβεστική και το Λιμενικό αντίστοιχα σε χρόνο που θα καθοριστεί από τα συναρμόδια Υπουργεία.

2. Όσοι υποψήφιοι ενδιαφέρονται για τα ΤΕΦΑΑ και θα συμμετάσχουν φέτος στις πανελλαδικές εξετάσεις, πρέπει υποχρεωτικά να δηλώσουν την επιθυμία τους για τα ΤΕΦΑΑ, ώστε να συμμετάσχουν και στις πρακτικές δοκιμασίες (υγειονομική εξέταση και αγωνίσματα).

3. Υποψήφιοι για το 10%  των θέσεων (χωρίς νέα εξέταση)  μπορούν  να είναι μόνο όσοι εξετάστηκαν πανελλαδικά το 2020 ή το 2021 (με τα ημερήσια ΓΕΛ ή με τα ημερήσια ΕΠΑΛ). Όσοι επιθυμούν να είναι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων, δεν θα υποβάλουν τώρα την Αίτηση-Δήλωση, αλλά απευθείας μηχανογραφικό δελτίο.

Οι υποψήφιοι για το 10% με τελευταία εξέταση το 2020, θα διεκδικήσουν την εισαγωγή τους ΧΩΡΙΣ την προϋπόθεση της ΕΒΕ και θα διεκδικήσουν θέσεις σε ποσοστά ανάλογα του αριθμού των Μηχανογραφικών Δελτίων που θα υποβληθούν ανά σύστημα (παλαιό ή νέο), με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις που ίσχυαν κατά το έτος συμμετοχής τους στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Οι υποψήφιοι για το 10% με τελευταία εξέταση το 2021, θα διεκδικήσουν την εισαγωγή τους ΜΕ την προϋπόθεση της ΕΒΕ, όπως αυτή διαμορφώθηκε στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2021.

4. Όσοι από τους υποψηφίους εμπίπτουν στην ειδική κατηγορία των υποψηφίων-πασχόντων από σοβαρές παθήσεις (για εισαγωγή στο 5% των θέσεων εισακτέων χωρίς εξετάσεις), πρέπει μέχρι τις 17 Δεκεμβρίου να απευθυνθούν  σε κάποια από τις 14 αρμόδιες επταμελείς επιτροπές των νοσοκομείων, για να αποκτήσουν πιστοποιητικό της πάθησής τους. Αυτοί οι υποψήφιοι, εφόσον δεν επιθυμούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις, δεν υποβάλλουν τώρα την Αίτηση-Δήλωση, αλλά θα καταθέσουν μηχανογραφικό σε ημερομηνίες που θα ανακοινωθούν αργότερα.

5. Δεδομένου ότι, η φετινή υποβολή της Αίτησης–Δήλωσης από τους υποψηφίους θα πραγματοποιηθεί εν μέσω έκτακτων υγειονομικών συνθηκών, υπενθυμίζουμε ότι όσοι απόφοιτοι ή εξουσιοδοτημένοι εκπρόσωποί τους προσέρχονται στο Λύκειο για να υποβάλουν Αίτηση-Δήλωση για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ 2022, θα εισέρχονται στη σχολική μονάδα κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης κατά την είσοδό τους :  [α] πιστοποιητικού εμβολιασμού, ή [β] πιστοποιητικού νόσησης, ή [γ] βεβαίωσης αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου για κορωνοϊό COVID-19 (PCR προ 72 ωρών ή rapid test προ 48 ωρών).

Πανελλήνιες 2022 – ενισχυτική διδασκαλία: Αιτήσεις υποψηφίων εκπαιδευτικών

Ανακοίνωσε έβγαλε το υπουργείο παιδείας, για τους υποψήφιους που θέλουν να κάνουν αίτηση για την ενισχυτική διδασκαλία.

Η ανακοίνωση

Στο πλαίσιο προετοιμασίας για την έναρξη των μαθημάτων Ενισχυτικής Διδασκαλίας 2021-2022 καλούνται οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί που περιλαμβάνονται στους τελικούς αξιολογικούς πίνακες κατάταξης Α΄ του ΑΣΕΠ υποψηφίων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης των κλάδων ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04.01, ΠΕ04.02, ΠΕ85 και ΠΕ06 της αριθμ. 2ΓΕ/2019 προκήρυξης του Α.Σ.Ε.Π. και επιθυμούν να προσληφθούν ως προσωρινοί αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου ή ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί, με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου, για την υλοποίηση της πράξης με τίτλο «Ενισχυτική Διδασκαλία στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σχολικό έτος 2021-2022» (MIS 5131867), για το σχολικό έτος 2021-2022, να υποβάλουν την ηλεκτρονική αίτηση στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Ο.Π.ΣΥ.Δ.)

από Δευτέρα, 29 Νοεμβρίου 2021  έως και Πέμπτη 2 Δεκεμβρίου 2021 

Από την παρούσα διαδικασία εξαιρούνται όσοι εμπίπτουν στις κυρώσεις των διατάξεων της παρ. 5Α του άρθρ. 63 του ν. 4589/2019 και της παρ. 4 του αρθρ. 86 του ν. 4547/2018, λόγω προηγούμενης μη ανάληψης υπηρεσίας ή παραίτησης, κατόπιν πρόσληψής τους.

Tα παράδοξα των Συντελεστών Βαρύτητας

Σύμφωνα με το ΕΘΝΟΣ, το σίγουρο είναι ότι οι εξετάσεις, που έρχονται είναι πραγματικό σταυρόλεξο και κυρίως όσον αφορά στο μηχανογραφικό, που θα κληθούν να συμπληρώσουν οι απόφοιτοι. Είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο, ότι τα παιδιά -όπως και πέρυσι- καθόλου δεν έχουν καταλάβει τι τα περιμένει μπροστά τους και πόσο δύσκολη είναι πλέον η εισαγωγή στο πανεπιστήμιο.

Οι μαθητές πρέπει να αντιληφθούν ότι φέτος θα κληθούν να συμπληρώσουν δυο μηχανογραφικά δελτία. Το πρώτο μηχανογραφικό θα αφορά ένα περιορισμένο (10%) αριθμό σχολών. Ειδικά για το θέμα αυτό γίνεται μια συζήτηση μήπως αλλάξει προς το καλύτερο, δηλαδή να αυξηθούν οι σχολές, που μπορεί να επιλέξει κάποιος αλλά ακόμη δεν υπάρχουν επίσημες ανακοινώσεις και ίσως να μην υπάρξουν και …ποτέ αφού η σχετική νομοθεσία ήδη υπάρχει.Το δεύτερο μηχανογραφικό θα συμπληρώνεται στη συνέχεια και βέβαια εάν έχουν μείνει κενές θέσεις από την πρώτη φάση επιλογής.

Επίσης, είναι σημαντικό να γίνει αντιληπτό ότι πλέον ο τρόπος εξαγωγής της βαθμολογίας στις Πανελλήνιες άλλαξε και για κάθε τμήμα ο μαθητής θα μπαίνει σε μια διαδικασία να υπολογίζει με διαφορετικούς συντελεστές τα μόρια του, δημιουργώντας ένα νέο δεδομένο στις φετινές Πανελλήνιες. Τη στιγμή που ανακοινώθηκε η αλλαγή των Συντελεστών Βαρύτητας από το Υπουργείο, στο μυαλό της εκπαιδευτικής κοινότητας δημιουργήθηκε η εντύπωση ότι το κάθε τμήμα θα έκανε μοναδικές επιλογές συντελεστών με κριτήριο το αντικείμενο σπουδών και τη βαρύτητα που έχει κάθε μάθημα στο πρόγραμμα σπουδών του.

Παρόλα αυτά η ανακοίνωση των συντελεστών έβγαλε στο φως πολλές «παράδοξες» επιλογές που δημιουργούν μια μεγαλύτερη σύγχυση στους μαθητές αναφορικά με τα μόρια που μπορούν να συγκεντρώσουν. Αναφερόμενος στο θέμα αυτό ο κ. Κωνσταντίνος Κότιος, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας, υπογραμμίζει στο ΕΘΝΟΣ, ότι «σχεδόν στα μισά τμήματα του μηχανογραφικού (πάνω από το 40%) δεν υπάρχουν διαφορετικοί συντελεστές βαρύτητας, καθώς επέλεξαν να μην διαφοροποιήσουν κανένα μάθημα, αποδίδοντας το 25% και στα 4 μαθήματα.

Το ενδιαφέρον γίνεται μεγαλύτερο αν παρατηρήσει ότι υπήρξαν και τμήματα παραδοσιακά, τα οποία δεν επέλεξαν να δώσουν βαρύτητα στο βασικό τους μάθημα, όπως π.χ το τμήμα Μαθηματικών της Καστοριάς, το οποίο δεν έδωσε μεγαλύτερη βαρύτητα στα Μαθηματικά! Το ίδιο παρατηρείται και στο Φυσικό της Λαμίας, το οποίο απέδωσε την ίδια βαρύτητα στην Φυσική με την Νεοελληνική Γλώσσα! Παράλληλα, τμήματα Οικονομικών Επιστημών (Ο.Π.Α., Ιωαννίνων), Οικονομικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης (Αθήνα) δεν έχουν επιλέξει ως μάθημα Βαρύτητας τα Οικονομικά ενώ από τμήματα Ιατρικής, μόνο το τμήμα της Πάτρας αποδίδει 30% βαρύτητα στη Βιολογία, από 25% στη Φυσική και Χημεία και 20% στη Νεοελληνική Γλώσσα. Τα υπόλοιπα τμήματα Ιατρικής επέλεξαν το 25% ως συντελεστή και στα 4 μαθήματα».

Τμήματα με τους μεγαλύτερους συντελεστές ανά μάθημα

Αν παρατηρήσουμε τον πίνακα των συντελεστών βλέπουμε ότι μικρός αριθμός σχολών επέλεξαν το απόλυτο 40% για κάποιο μάθημα. Ενδεικτικά:

Το τμήμα Πληροφορικής Καστοριάς έδωσε 40% στην Πληροφορική στο 4ο πεδίο ενώ στο 2ο πεδίο 25% για κάθε μάθημα.

Τα τμήματα Ιστορίας και Εθνολογίας Κομοτηνής και το τμήμα Ιστορίας Κέρκυρας επέλεξαν το 40% στην Ιστορία στο 1ο Πεδίο.

Το τμήμα Φιλοσοφίας στην Πάτρα επέλεξε το 40% για τη Γλώσσα ενώ το τμήμα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων Καστοριάς επέλεξε για το 1ο πεδίο το 40% στη Γλώσσα ενώ στο 4ο πεδίο επέλεξε το 30% για Γλώσσα και το 30% για την Πληροφορική.

5 τμήματα στο 2ο πεδίο επέλεξαν το 40% για τη Χημεία και μόνο το ένα ήταν Χημικό (Πάτρας). Τα υπόλοιπα ήταν τα: Επιστήμης Οίνου και Αμπέλου Αθήνας, Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης Αθήνας, Αγροτικής Βιοτεχνολογίας και Οινολογίας Δράμας και το τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων Αγρινίου.

Το παράδειγμα με τις σχολές Ψυχολογίας

Παρατηρώντας τους Συντελεστές Βαρύτητας στα τμήματα Ψυχολογίας, αντιλαμβανόμαστε ότι ο ίδιος μαθητής μπορεί να έχει 3 διαφορετικές βαθμολογίες ανάλογα με τη σχολή που θα δηλώσει, δημιουργώντας σχολές 3 ταχυτήτων:

Με βαθμολογίες:

Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία:15

Αρχαία Ελληνικά:16

Ιστορία:14

Λατινικά:18

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ) – ΕΚΠΑ 15600

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ (ΙΩΑΝΝΙΝΑ) 15600

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) 15650

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ (ΡΕΘΥΜΝΟ) 15650

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ (ΦΛΩΡΙΝΑ) 15650

ΨΥΧΟΛΟΓΩΝ (ΣΣΑΣ) ΘΕΣ/ΝΙΚΗ 15650

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ) – ΠΑΝΤΕΙΟ 15500

Οι συντελεστές βαρύτητας για τμήματα και κατευθύνσεις

Το ζήτημα των συντελεστών βαρύτητας «έκλεισε» για φέτος. Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας υπεγράφησαν και εστάλησαν προς δημοσίευση στο Εθνικό Τυπογραφείο οι Υπουργικές Αποφάσεις, με τις οποίες καθορίζονται οι συντελεστές βαρύτητας των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων Γενικού Λυκείου, Επαγγελματικού Λυκείου, των ειδικών μαθημάτων και πρακτικών δοκιμασιών για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 και εφεξής, όπως αυτοί ορίστηκαν από κάθε Πανεπιστημιακό Ίδρυμα για κάθε Τμήμα/Σχολή/Εισαγωγική Κατεύθυνσή του. Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με τον Νόμο 4777/2021 (Α΄25) ο συντελεστής βαρύτητας που αποδίδεται σε κάθε ένα από τα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα εκφράζεται σε ποσοστό επί τοις εκατό (%) και δεν μπορεί να είναι μικρότερος του 20%. Το άθροισμα των συντελεστών αποδίδει το 100%.

Στις περιπτώσεις των Σχολών, Τμημάτων ή Εισαγωγικών Κατευθύνσεων, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε ειδικό μάθημα ή πρακτικές δοκιμασίες, ο συντελεστής βαρύτητας που αποδίδεται στο ειδικό μάθημα ή τις πρακτικές δοκιμασίες είναι είτε 10% είτε 20%. Οι Σχολές, Τμήματα ή Εισαγωγικές Κατευθύνσεις, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε ένα (1) ή δύο (2) ειδικά μαθήματα με επιλογή των υποψηφίων μεταξύ περισσοτέρων, αποδίδουν τον ίδιο συντελεστή βαρύτητας σε όλα τα ειδικά μαθήματα επιλογής, ο οποίος είναι είτε 10% είτε 20%. Στις περιπτώσεις των Σχολών, Τμημάτων ή Εισαγωγικών Κατευθύνσεων, στις οποίες εξετάζονται δύο (2) ειδικά μαθήματα το άθροισμα των συντελεστών βαρύτητας που τους αποδίδονται είναι το 20% και το ποσοστό που αποδίδεται σε κάθε ένα από τα ειδικά μαθήματα δεν μπορεί να είναι μικρότερο του 8%. Τα ποσοστά που αποδίδουν τα ειδικά μαθήματα προστίθενται στο 100% που αποδίδουν τα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα.

 

Πηγή: ipaideia.gr