Με δύο χρόνια αποχής από κάθε εξεταστική διαδικασία και μια ύλη αρκετά αυξημένη, με καινούρια στοιχεία όπως η επαναφορά των Λατινικών, οι φωνές για μείωση της ύλης πληθαίνουν τους τελευταίους μήνες.

Στο υπουργείο Παιδείας δεν έχει ανοίξει καν η συζήτηση για ένα τέτοιο ενδεχόμενο για τις πανελλήνιες 2022, με την πολιτική ηγεσία και τους συνεργάτες της πάντως να παρακολουθούν τον δημόσιο διάλογο που έχει αναπτυχθεί γύρω από το θέμα.

Η επίσημη θέση του Υπουργείου Παιδείας είναι ότι εφόσον η εκπαιδευτική διαδικασία πραγματοποιείται χωρίς «διαλείμματα», όπως τα δύο προηγούμενα χρόνια της πανδημίας, όπου η τηλεκπαίδευση «κατάπιε» την δια ζώσης διδασκαλία.

Βέβαια, η καθημερινότητα των σχολείων, δεν λειτουργεί πάντα ομαλά και αυτό φροντίζουν να το υπενθυμίζουν συχνά εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές.

1) Παρά το μεγάλο κύμα προσλήψεων εκπαιδευτικών και την ενίσχυση του μόνιμου προσωπικού, η επέλαση της πανδημίας οδήγησε σε πολλές χαμένες ώρες, απουσίες μαθητών και εκπαιδευτικών και πολλά κενά.

2) Οι φετινοί υποψήφιοι ολοκληρώνουν το Λύκειο, χωρίς να έχουν λάβει μέρος τα προηγούμενα χρόνια σε καμία διαγωνιστική διαδικασία, με αποτέλεσμα να υπάρχουν μαθησιακά κενά.

3) Η ύλη πέρσι είχε περικοπεί κατά το 1/3 τουλάχιστον, ενώ φέτος με την επαναφορά των Λατινικών, που για πρώτη φορά θα εξεταστούν οι φετινοί υποψήφιοι, ο όγκος της, όπως αναφέρουν εκπαιδευτικοί και μαθητές είναι αυξημένος.

4) Μάλιστα, δεν λείπουν και οι παρατηρήσεις προς την πολιτική ηγεσία για το μέγεθος αλλά και για τη δυσκολία κατανόησης, σε μία χρονιά, που αν και τα σχολεία είναι ανοιχτά, η πανδημία συνεχίζει να λειτουργεί ως ανατρεπτικός παράγοντας.

Η ΟΛΜΕ, όπως και πέρσι, έθεσε πρώτη το θέμα και ακολούθησαν αρκετές επιστολές μαθητών που ζητούσαν μείωση της ύλης, με το υπουργείο Παιδείας, τουλάχιστον μέχρι στιγμής να κρατάει κλειστά τα χαρτιά του.

 

Πηγή: ipaideia.gr