"Ποια πιστεύετε πως είναι τα μειονεκτήματα του ελληνικού συστήματος εκπαίδευσης, σε σχέση με της υπόλοιπης Ευρώπης;", ρώτησε μαθητής την υπουργό Παιδείας Ν. Κεραμέως, στη σημερινή διαδικτυακή συζήτηση με μαθητές του 1ου Γενικό Λύκειο Άργους. Η Νίκη Κεραμέως απάντησε στον μαθητή: - Υπήρχε παραδοσιακά στη χώρα μας ένας πάρα πολύ μεγάλος συγκεντρωτισμός, ο οποίος ερχόταν στο υπουργείο Παιδείας, να αποφασίζει, δηλαδή, για τα πάντα ο υπουργός Παιδείας.
- Μπορεί αυτό σε κάποιους να άρεσε, επειδή συγκέντρωνε εξουσίες.
- Σε εμάς δεν αρέσει καθόλου.
- Θεωρούμε ότι κάνει κακό στην εκπαίδευση, για αυτό προσπαθούμε να αποκεντρώνουμε.
- Όσο η λήψη απόφασης γίνεται σε επίπεδο σχολείου, ή σε επίπεδο διεύθυνσης εκπαίδευσης, τόσο καλύτερα το εκπαιδευτικό σύστημα.
Ακολουθούν άλλες ερωτήσεις μαθητών, όπως αυτές προβάλλονται σε σε βίντεο ππυ δημοσιοποίησε η υπουργός Παιδείας: Μαθητής: Θεωρείτε ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι ένα εργαλείο, ικανό να αντικαταστήσει εξ ολοκλήρου τη δια ζώσης; Ν. Κεραμέως: Θα είμαι κάθετη, όχι. Τίποτα δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη ζωντανή επαφή που έχετε μέσα στην τάξη. Αλλά όταν για έκτακτες συνθήκες δεν μπορεί να λειτουργήσει το σχολείο, τότε η τηλεκπαίδευση έρχεται και προσφέρει ένα πολύτιμο εργαλείο. Τα δύο αυτά χρόνια έχει γίνει ένας τεράστιος ψηφιακός μετασχηματισμός της εκπαίδευσης. Πλέον έχουν ψηφιοποιηθεί μια σειρά από διαδικασίες, οι οποίες θα ήταν δύσκολο να το συλλάβει κανείς ότι μπορούσαν να γίνουν ψηφιακά στη χώρα μας, μέχρι και πριν 1.5 - 2 χρόνια. Η Πολιτεία έρχεται να επενδύσει πάνω σε αυτό. Όπως ξέρετε δόθηκαν vouchers σε μαθητές, σε πάνω από 500.000 νέες και νέους, για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού. Τώρα δίνεται οριζοντίως και στους εκπαιδευτικούς σας. Πλέον το ψηφιακό κομμάτι θα είναι οριζόντιο στην εκπαίδευση, στα νέα βιβλία, στα νέα προγράμματα σπουδών, στη νέα ύλη. Μαθητής:Θα ήθελα να ρωτήσω αν θα υπάρξουν αλλαγές στα βιβλία του χρόνου, κι αν ναι, αν αυτές οι αλλαγές θα είναι σημαντικές. Ν. Κεραμέως: Είναι μια διαχρονική προσπάθεια των τελευταίων ετών να φτιάξουμε κατ’ αρχή νέα ύλη για εσάς. Και εν συνεχεία, βάσει αυτής της ύλης, γράφονται και νέα βιβλία. Πώς αλλάζει αυτή η ύλη, τα προγράμματα σπουδών, όπως τα λέμε; Αλλάζουν με τρεις βασικούς τρόπους. Πρώτα από όλα, αλλάζει το τι διδάσκεται, εκσυγχρονίζεται το περιεχόμενο, μπαίνει η διεπιστημονικότητα, η διαθεματικότητα. Αλλάζει το πώς διδάσκεται αυτό. Μπαίνει πολύ πιο δυναμικά η κριτική σκέψη. Πηγη: esos.gr
Σχόλια (
)
|