Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Τετάρτη, 16 Φεβρουαρίου 2022
Επαγγέλματα και Προοπτικές   Επικαιρότητα
ΕΟΠΠΕΠ: Θα πιστοποιούνται οι Σύμβουλοι Επαγγελματικού Προσανατολισμού

«ΑΝΟΙΓΕΙ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ»

Τις εξελίξεις που ανοίγουν το δρόμο για την πιστοποίηση Συμβούλων Επαγγελματικού Προσανατολισμού ανακοίνωσε η Διευθύνουσα Σύμβουλος του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π., κ Ιωάννα Λυτρίβη σε διαδικτυακή ημερίδα, που πραγματοποίησε την Πέμπτη στις 10-2-2022, το Ινστιτούτο Εργασίας της Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδος (ΙΝΕ-ΓΣΕΕ) για την παρουσίαση έρευνας με τίτλο: «EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ: Σύγχρονες προκλήσεις και εξελίξεις στο μεταβαλλόμενο κόσμο της εργασίας».

Συγκεκριμένα, η Διευθύνουσα Σύμβουλος του ΕΟΠΠΕΠ συμμετέχοντας στην Στρογγυλή τράπεζα της ημερίδας που αφορούσε τις "Εξελίξεις και επαγγελματοποίηση στο πεδίο της Συ.Ε.Π." δήλωσε ότι «είμαι στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσω επιτέλους την επίλυση της θεσμικής εκκρεμότητας ετών για την πιστοποίηση των συμβούλων. Μετά την τακτοποίηση του θεσμικού κενού, που ρυθμίστηκε στον Ν. 4763/2020 για την ΕΕΚ, δόθηκε η δυνατότητα και αναμένουμε από στιγμή σε στιγμή την έκδοση της κοινής υπουργικής απόφασης για το σύστημα πιστοποίησης της επάρκειας προσόντων συμβούλων σταδιοδρομίας / επαγγελματικού προσανατολισμού. Είμαστε σε θέση να πούμε, υπογράμμισε η κ Λυτρίβη, ότι μέσα στο 2022 θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες πιστοποίησης ΣΥΕΠ, καθώς έχουν ολοκληρωθεί και οι απαραίτητες δεσμεύσεις πίστωσης, αλλά και η αξιοποίηση συγχρηματοδοτούμενων πόρων για την πιλοτική εφαρμογή των πρώτων εξετάσεων πιστοποίησης συμβούλων σταδιοδρομίας».

Απαντώντας σε ερωτήσεις των συμμετεχόντων συμβούλων σχετικά με τα Μητρώα ΣΥΕΠ, η κ Λυτρίβη τους ενημέρωσε ότι «ήδη, συγκροτήθηκε και εμπλουτίζεται σε σταθερή βάση το Μητρώο Συμβούλων Σταδιοδρομίας του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. το οποίο τηρείται στην Διεύθυνση Συ.Ε.Π. και στο οποίο έχουν μέχρι στιγμής ενταχθεί 200 σύμβουλοι σταδιοδρομίας Επιπέδου Α υψηλών προσόντων, ενώ η πρόσκληση για ένταξη στο Μητρώο παραμένει ανοικτή, άρα η διαδικασία απολύτως δυναμική».
(Εδώ θα βρείτε τα Μητρώα ΣυΕΠ)

Επίσης, η Διευθύνουσα του ΕΟΠΠΕΠ εξήρε το έργο που ολοκλήρωσε το ΙΝΕ ΓΣΕΕ στο πλαίσιο του «ΕΠ Ανταγωνιστικότητα Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία 2014-2020», το οποίο και θα αξιοποιηθεί από τον ΕΟΠΠΕΠ, υπογραμμίζοντας ότι: «επιτρέψτε μου να πω, ως εξωτερικός παρατηρητής, ότι το έργο του ΙΝΕ -ΓΣΕΕ στο πεδίο αυτό είναι πραγματικά δώρο τόσο για τους συμβούλους όσο και συνολικά για τους πολίτες». Το έργο που υλοποιήθηκε με στόχο να ενισχύσει τους θεσμούς της εκπαίδευσης, της κατάρτισης και της ΣΥΕΠ, αλλά και ευρύτερα την επιστημονική και εκπαιδευτική κοινότητα για τη διασύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας, συμπεριλαμβάνει, μεταξύ άλλων παραδοτέων, (όπως Επαγγελματικά Περιγράμματα), εκπαιδευτικό υλικό και τράπεζα 221 θεμάτων για την ειδικότητα του Συμβούλου ΣυΕΠ καθώς και 25 βίντεο παρουσίασης επαγγελμάτων που θα εμπλουτίσουν τα βίντεο επαγγελμάτων της διαδικτυακής πύλης ΣΥΕΠ του ΕΟΠΠΕΠ. Επίσης, αναπτύχθηκε και παραδόθηκε ένα δυναμικό πρόγραμμα συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης ΣΥΕΠ και μια επιστημονικά τεκμηριωμένη διαδικασία υλοποίησης προσομοίωσης και αξιολόγησης μιας ατομικής συνεδρίας, για τους υποψήφιους προς πιστοποίηση. Στο πλαίσιο αυτό, η κ Λυτρίβη πήρε την ευκαιρία να δηλώσει ότι «η δημιουργία ενός οικοσυστήματος Συ.Ε.Π. στο οποίο όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς θα συνεργάζονται αρμονικά για την αναγνώριση και αξιοποίηση των προσόντων κάθε πολίτη είναι ανάγκη να στηρίζεται σε διατομεακές συνεργασίες με όλους τους εμπλεκόμενους της εκπαίδευσης, κατάρτισης, απασχόλησης και συμβουλευτικής σταδιοδρομίας με στόχο την πληροφόρηση και καλύτερη προετοιμασία όλων των πολιτών σε αυτή την πορεία: Από την αυτογνωσία στην πιστοποίηση των προσόντων. Στο πλαίσιο αυτό, ο ρόλος των κοινωνικών εταίρων είναι αναμφισβήτητος».

Η κ Λυτρίβη δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στις υπόλοιπες δράσεις που υλοποίησε σε αυτό το πεδίο, τη δύσκολη διετία της πανδημίας, ο ΕΟΠΠΕΠ, από τις οποίες επωφελήθηκαν συνολικά πάνω από 1000 σύμβουλοι σταδιοδρομίας, αλλά και τελικοί χρήστες (μαθητές, φοιτητές και άνεργοι). Μεταξύ αυτών αναφέρθηκε στην παροχή νέων εργαλείων αυτογνωσίας και διαφάνειας προσόντων, όπως το «Εθνικό Πλαίσιο Δεξιοτήτων Διαχείρισης Ζωής και Σταδιοδρομίας (Career Competences Framework)», το οποίο υποστηρίζει την ανάπτυξη και αξιολόγηση πέντε κομβικών μακροϊκανοτήτων μέσω δεικτών μαθησιακών αποτελεσμάτων, σύμφωνα με τη λογική του Ευρωπαϊκού και Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, τα νέα έγγραφα Europass, την υλοποίηση 2 Ευρωπαϊκών Συνεδρίων, πάνω από 15 εκπαιδευτικών δράσεων και βιωματικών σεμιναρίων, με τη συμμετοχή διεθνώς καταξιωμένων επιστημόνων, όπως το πρόσφατο Διαδικτυακό Βιωματικό Σεμινάριο προς τα Γραφεία Διασύνδεσης των Ελληνικών και Κυπριακών Πανεπιστημίων με θέμα: "Δεξιότητες και Προσωπικά Χαρακτηριστικά Διαχείρισης Ζωής και Σταδιοδρομίας σε ένα κόσμο διαρκών μεταβάσεων", που υλοποιήθηκε στις 27-28/1/2022 και είναι διαθέσιμο στο κοινό στο κανάλι you tube του ΕΟΠΠΕΠ καθώς και στην ανανεωμένη πύλη δια βίου ΣυΕΠ του ΕΟΠΠΕΠ.

Σχετικά με τη μελέτη διάγνωσης, παρακολούθησης και ανάλυσης εξελίξεων και μεταβολών δεξιοτήτων στο επάγγελμα ΣυΕΠ, που παρουσιάστηκε στην ημερίδα του ΙΝΕ ΓΣΕΕ η κ Λυτρίβη τόνισε, «εντελώς καταληκτικά, επιτρέψτε μου ένα σχόλιο επί των πορισμάτων της μελέτης. Τα οποία είναι και πολλά και άξια σχολιασμού και σίγουρα δίνουν τροφή για σκέψη, δράση και αναβάθμιση του πεδίου. Προκύπτει το εξής παράδοξο, κατά την άποψή μου, ενώ η πανδημία και η προηγούμενη κρίση απέδειξαν ότι τα επαγγέλματα μετασχηματίστηκαν, άλλαξαν μορφή, οι εργασιακές σχέσεις έγιναν πιο ευέλικτες, κάποιες τέθηκαν σε διακινδύνευση, ως εκ τούτου οι πολίτες έγιναν πιο ευάλωτοι, δοκιμάστηκαν τα όρια τους ατομικά, αλλά και ως προς τη στάση τους απέναντι στο δίπολο επαγγελματικός βίος – προσωπική ζωή, από την άλλη η μελέτη παρουσιάζει μια εικόνα ως προς το επάγγελμα του συμβούλου, και δη ως προς τις πυρηνικές του δεξιότητες, μάλλον σταθερή και αμετάβλητη.»

Η διευθύνουσα του ΕΟΠΠΕΠ, κ Ιωάννα Λυτρίβη έκλεισε την ομιλία της σημειώνοντας ότι, «βλέπουμε ότι δεξιότητες, όπως η Επικοινωνία και η Ενεργός ακρόαση θεωρούνται σημαντικότερες από άλλες και οι συμμετέχοντες δήλωσαν ότι τις κατέχουν σε πάρα πολύ καλό βαθμό. Οι δεξιότητες αυτές, σύμφωνα με την έρευνα, αναμένεται να διατηρήσουν τη σημασία τους στο μέλλον, καθώς πυρήνας του επαγγέλματος αποτελεί η επαφή με άλλους ανθρώπους. Ας κρατήσουμε αυτό. Και ας δουλέψουμε προς αυτή τη κατεύθυνση, ειδικοί και μη ειδικοί του πεδίου».

Ολόκληρη η ομιλία της Διευθύνουσας Συμβούλου του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π., κ. Ιωάννας Λυτρίβη:

Κυρίες και Κύριοι,

Είναι τιμή να συμμετέχω σε ένα τέτοιο πανελ, πάνελ ειδικών - ως μη ειδική γοητεύομαι βαθιά να ακούω τους ειδικούς, όπως φαίνεται ότι γοητεύονται και οι συμμετέχοντες οι όποιοι παραμένουν συνδεδεμένοι για σχεδόν 3 ώρες τώρα. Από την άλλη, θεσμικά, είναι μεγάλη χαρά και ευχαριστώ πολύ τους διοργανωτές για την πρόσκληση, - κυρία Θεοδωρή σας ευχαριστώ προσωπικά και σας συγχαίρω γιατι είστε εξαιρετική οικοδέσποινα - γιατί μου δίνεται η ευκαιρία να μιλήσω για ένα πεδίο δραστηριοποίησης του ΕΟΠΠΕΠ που δεν είναι ευρέως γνωστό, αν και οι δράσεις και οι πρωτοβουλίες στο πεδίο αυτό είναι και άξιες μνείας και με αντίκτυπο σε μεγάλη ομάδα ωφελουμένων.

Όπως έχει ήδη ειπωθεί, Ο πρωταγωνιστικός και εγκάρσιος ρόλος της δια βίου Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας / Επαγγελματικού Προσανατολισμού (δια βίου Συ.Ε.Π. για λόγους οικονομίας) στην υλοποίηση όλων των ευρωπαϊκών και εθνικών στρατηγικών για την εκπαίδευση, την κατάρτιση, την απασχόληση, την οικονομική ανάπτυξη, την κοινωνική συνοχή κ.λπ. έχει αναγνωριστεί ήδη από το 2000 και παραμένει βασικό κριτήριο επιτυχίας όλων των σύγχρονων στρατηγικών, όπως το Νέο Ευρωπαϊκό Θεματολόγιο Δεξιοτήτων (New EU Skills Agenda) για την Πράσινη και Ψηφιακή Μετάβαση. Αποτελεί, όπως την χαρακτήρισε πριν λίγες ημέρες στο Βιωματικό Σεμινάριο του ΕΟΠΠΕΠ προς τα Γραφεία Διασύνδεσης των Ελληνικών και Κυπριακών Πανεπιστημίων ο εκπρόσωπος της Επιτροπής, κος Κουν Νόμντεν, “The Enabling factor” (τον καταλυτικό διευκολυντικό παράγοντα) για την αντιμετώπιση προκλήσεων όπως η χαμηλή συμμετοχή στην εκπαίδευση ενηλίκων και η αδυναμία των επιχειρήσεων να βρουν υποψηφίους με τα κατάλληλα προσόντα.

Το 2008 το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο Ψήφισμα με τίτλο EU Resolution on better integrating lifelong guidance into lifelong learning strategies αναγνώρισε ότι η Συ.Ε.Π. διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στις σημαντικές αποφάσεις που καλούνται να λάβουν τα άτομα καθ' όλη τη διάρκεια της ζωής τους και μπορεί να συμβάλει στην ενδυνάμωση τους, ώστε να διαχειρίζονται τη σταδιοδρομία τους με πιο ασφαλή τρόπο στο πλαίσιο της σημερινής αγοράς εργασίας, και σε καλύτερη ισορροπία μεταξύ της προσωπικής και της επαγγελματικής τους ζωής.

Ύστερα από δυο χρόνια πανδημίας και με τη γραμμή ανάμεσα σε προσωπική και επαγγελματική ζωή να γίνεται ολοένα και πιο δυσδιάκριτη, νομίζω συμφωνούμε όλοι ότι το Ψήφισμα είναι ιδιαιτέρως επίκαιρο.

Παράλληλα εκεί τέθηκαν και οι 4 κύριες προτεραιότητες της δια βίου ΣυΕΠ που εξακολουθούν να βρίσκονται στο προσκήνιο όλων των προγραμμάτων δράσης των εθνικών φορέων επαγγελματικού προσανατολισμού των ευρωπαϊκών χωρών:

1. Ενθάρρυνση της δια βίου ανάπτυξης Δεξιοτήτων Διαχείρισης Σταδιοδρομίας

2. Διασφάλιση της πρόσβασης όλων των πολιτών στις υπηρεσίες ΣΥΕΠ

3. Ενθάρρυνση συνεργασίας και συντονισμού όλων των stakeholders της ΣυΕΠ σε εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο

4. Διασφάλιση ποιότητας των υπηρεσιών ΣΥΕΠ

Ο ΕΟΠΠΕΠ ως εθνικός φορέας Συ.Ε.Π. δραστηριοποιείται με ολιστικό τρόπο σε όλο το φάσμα των εισροών, διαδικασιών και εκροών της.

Τι κάνουμε, λοιπόν, στον ΕΟΠΠΕΠ στον τομέα της Συ.Ε.Π.; η δράση μας απευθύνεται τόσο προς τους επαγγελματίες συμβούλους, όσο και προς τους πολίτες.

Όσον αφορά στις δράσεις του ΕΟΠΠΕΠ στον τομέα της διασφάλισης της επάρκειας των προσόντων των Συμβούλων σταδιοδρομίας / επαγγελματικού προσανατολισμού που δραστηριοποιούνται στην παροχή υπηρεσιών δια βίου Συ.Ε.Π., ο ΕΟΠΠΕΠ υλοποιεί μια στρατηγική με 4 βασικούς άξονες:

  • 1. Διαρκής υποστήριξη των Συμβούλων στο έργο τους
  • 2. Αξιολόγηση
  • 3. Πιστοποίηση
  • 4. Συνεχής Αναβάθμιση των Προσόντων τους.

1. Έχοντας πιστοποιήσει το επαγγελματικό περίγραμμα του Συμβούλου Σταδιοδρομίας / Επαγγελματικού Προσανατολισμού έχει συγκροτηθεί και εμπλουτίζεται σε σταθερή βάση το Μητρώο Συμβούλων Σταδιοδρομίας του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π., στο οποίο έχουν μέχρι στιγμής ενταχθεί 200 σύμβουλοι σταδιοδρομίας Επιπέδου Α (ανωτέρου επιπέδου - αξιολογητών) υψηλών προσόντων, ενώ η πρόσκληση για ένταξη στο Μητρώο παραμένει ανοικτή και άρα η διαδικασία δυναμική.

2. Βρίσκομαι στην πολύ ευχάριστη θέση να μοιραστώ μαζί σας ότι προχωρήσαμε στην επίλυση μιας θεσμικής εκκρεμότητας ετών, και αφού εισήχθη σχετική εξουσιοδοτική διάταξη στον ν. 4763/2020 για τη διαδικασία πιστοποίησης των συμβούλων σταδιοδρομίας από τον ΕΟΠΠΕΠ, εκπονήθηκε το τελικό κείμενο της Κ.Υ.Α. από τους Υπουργούς Παιδείας και Οικονομικών, η οποία και βρίσκεται σε τελικό στάδιο προ της έκδοσης.

3. Και δεν σταματήσαμε εκεί, αλλά έχουμε εξασφαλίσει πόρους για την πιλοτική εφαρμογή του συστήματος πιστοποίησης, με στόχο τη δημιουργία των απαραίτητων υποδομών για την υλοποίηση εντός του 2022 των πρώτων εξετάσεων πιστοποίησης συμβούλων σταδιοδρομίας.

4. Παράλληλα – και παρά την πανδημία - συνεχίζουμε τις εκπαιδευτικές μας δράσεις. Τα τελευταία 2 χρόνια έχουν πραγματοποιηθεί πάνω από 15 εκπαιδευτικές δράσεις ημερίδες και βιωματικά σεμινάρια για συμβούλους σταδιοδρομίας μεταξύ των οποίων και 2 ευρωπαϊκά συνέδρια, με ωφελούμενους πάνω από 1000 σύμβουλους σταδιοδρομίας, αλλά και τελικοί χρήστες (μαθητές, φοιτητές και άνεργοι), οι οποίοι ενημερώθηκαν για τα νέα εργαλεία αυτογνωσίας και διαφάνειας των προσόντων που αναπτύσσονται με την ενεργό συμμετοχή του ΕΟΠΠΕΠ, όπως τα νέα έγγραφα Europass.

5. Αναπτύξαμε το πρώτο στη χώρα μας «Εθνικό Πλαίσιο Δεξιοτήτων Διαχείρισης Ζωής και Σταδιοδρομίας (Career Competences Framework)» σε συνεργασία με το ΕΚΠΑ εφαρμόζοντας αντίστοιχες ευρωπαϊκές συστάσεις, όπως τη σύσταση του Ευρωπαϊκού Δικτύου Πολιτικής στη Δια Βίου Συμβουλευτική και τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό (European Lifelong Guidance Policy Network, ELGPN), σύμφωνα με την οποία κάθε χώρα παροτρύνεται να αναπτύξει ένα εθνικό πλαίσιο δεξιοτήτων διαχείρισης σταδιοδρομίας (career management skills framework - Blueprint) αλλά και τη Σύσταση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για τις Βασικές Ικανότητες της Δια Βίου Μάθησης της 22ας Μαΐου 2018, η οποία προέτρεψε τα κράτη μέλη να μετασχηματίσουν τις περιγραφές των βασικών ικανοτήτων σε πλαίσια μαθησιακών αποτελεσμάτων, τα οποία μπορούν να συμπληρωθούν με τα κατάλληλα εργαλεία για διαγνωστική, διαμορφωτική και συνολική αξιολόγηση και επικύρωση στα κατάλληλα επίπεδα. Η ανάπτυξη και αξιολόγηση αφορά σε πέντε κομβικές μακροϊκανότητες, μέσω δεικτών μαθησιακών αποτελεσμάτων, σύμφωνα με τη λογική του Ευρωπαϊκού και Εθνικού Πλαισίου Προσόντων:

  • της συναισθηματικής νοημοσύνης
  • της αναζήτησης και ανάλυση ευκαιριών εκπαίδευσης ή/και εργασίας,
  • της διαπροσωπικής επικοινωνίας και επαγγελματικών σχέσεων
  • της μεταγνωστικής ικανότητας και
  • της ικανότητας σχεδιασμού σταδιοδρομίας και λήψης απόφασης.

6. Έχουμε δημιουργήσει πέντε αντίστοιχα εργαλεία αξιολόγησης που έχουν ήδη ψηφιοποιηθεί και αναρτηθεί στη νέα διαδικτυακή πύλη ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ και βρίσκονται στη διάθεση τόσο των συμβούλων για την ανάπτυξη προγραμμάτων αγωγής σταδιοδρομίας, όσο και των ίδιων των πολιτών για την αυτοαξιολόγηση των ικανοτήτων τους. Ήδη υλοποιήθηκε το πρώτο βιωματικό σεμινάριο στη χρήση των εργαλείων αυτών που παρακολούθησαν 65 σύμβουλοι σταδιοδρομίας από τα Γραφεία Διασύνδεσης όλης της χώρας. Ευελπιστούμε στην επέκταση του πλαισίου, ώστε να συμπεριλάβει επιπλέον ικανότητες.

7. Συμμετέχουμε στο Δίκτυο Ευρωπαϊκών Κέντρων Πληροφόρησης για την Συ.Ε.Π. Euroguidance, που φέτος συμπληρώνει 30 χρόνια λειτουργίας. Η Ομάδα Εργασίας Main Task Group 2:“Competence development”, μέλος της οποίας είναι ο ΕΟΠΠΕΠ, επικεντρώνεται στην δημιουργία βάσης καλών πρακτικών και στην υλοποίηση – διάδοση webinars με έμφαση στην βελτίωση της επαγγελματικής επάρκειας των συμβούλων σε καινοτόμες θεματικές, όπως η πράσινη κινητικότητα, η ψηφιακή Συ.Ε.Π., η διασφάλιση ποιότητας και η δεοντολογία στη Συ.Ε.Π. κ.λπ. Στο πλαίσιο διμερών δράσεων (twinning actions) δίνεται η ευκαιρία στη χώρα μας να συνεργαστεί με άλλες ευρωπαϊκές χώρες και να προωθήσει την ευρωπαϊκή κινητικότητα σε θέματα δεξιοτήτων Συ.Ε.Π.

Β. Στον τομέα της υποστήριξης των ίδιων των πολιτών ο ΕΟΠΠΕΠ διαδραματίζει επίσης ενεργό ρόλο με εργαλεία και καλές πρακτικές διαχείρισης της σταδιοδρομίας τους

1. είναι το Εθνικό Κέντρο Europass αρμόδιο για την συμμετοχή στη δημιουργία, πιλοτική δοκιμή και προσαρμογή στην ελληνική γλώσσα της Νέας ευρωπαϊκής πλατφόρμας Europass που εγκαινιάστηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 1-7- 2020. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή πύλη Τεκμηρίωσης και Διαφάνειας των προσόντων των πολιτών με παγκόσμια αναγνωρισιμότητα και νέα καινοτόμα από πλευράς τεχνολογίας και περιεχομένου εργαλεία, όπως:

  • το νέο Europass profile,
  • τεστ αξιολόγησης ψηφιακών δεξιοτήτων,
  • ΨηφιακάΔιαπιστευτήρια(DigitalCredentials)
  • ευρωπαϊκές βάσεις εκπαιδευτικών ευκαιριών και προσόντων (πρώην βάση Learning Opportunities and Qualifications)
  • δυνατότητα διαλειτουργικότητας (interoperability) με άλλες πύλες εκπαίδευσης και διαχείρισης προσωπικού η οποία διασυνδέει μια σειρά ευρωπαϊκά εργαλεία, όπως το ESCO και το Eures.

 

2. Ο ΕΟΠΠΕΠ εκδίδει στη χώρα μας μια σειρά ευρωπαϊκών εγγράφων Europass. Ενδεικτικά την τελευταία διετία: Συντάχθηκαν νέα έντυπα «Συμπλήρωμα Πιστοποιητικού Europass» (Europass Certificate Supplement) για περισσότερες από 100 νέες ειδικότητες ΙΕΚ και 30 νέες ειδικότητες του Mεταλυκειακού έτους τάξης μαθητείας των ΕΠΑΛ, τα οποία είναι διαθέσιμα εκτός από την ελληνική και στην αγγλική γλώσσα στην ιστοσελίδα του ΕΟΠΠΕΠ με στόχο την προώθηση της διαφάνειας των προσόντων των αποφοίτων ΙΕΚ και ΕΠΑΛ στους εργοδότες και τα εκπαιδευτικά ιδρύματα.

3. Εκδόθηκαν πάνω από 1200 «Έντυπα Κινητικότητας Europass» (Europass Mobility Documents) μέσω της ειδικής αναβαθμισμένης διαδικτυακής εφαρμογής του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. για τη διαφάνεια των προσόντων που αποκτήθηκαν σε άλλες χώρες της ΕΕ μέσα από δράσεις εκπαιδευτικής ή επαγγελματικής κινητικότητας.

4. Επικαιροποιουμε συνεχώς όλες τις διαδικτυακές πύλες του οργανισμού, όπως για παράδειγμα η πύλη e-stadiodromia, η οποία αποκτά νέα εμφάνιση και περιεχόμενο Οι θεματικοί κατάλογοι πληροφόρησης της πύλης και τα εργαλεία που διαθέτει επεκτείνονται συνεχώς, ώστε να καλύπτουν νέους επίκαιρους τομείς πληροφόρησης των συμβούλων, όπως η πράσινη και ψηφιακή μετάβαση και παράλληλα σχεδιάζεται ο εμπλουτισμός των τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού και των βίντεο επαγγελμάτων που διαθέτει η πύλη. Τα βίντεο που έχετε αναπτύξει εσείς στο ΙΝΕ να ξέρετε λειτουργεί ως οδηγός! Επίσης, αναπτύσσουμε διαρκώς και την Εθνική Βάση Εκπαιδευτικών Ευκαιριών Πλοηγός παρέχοντας για πρώτη φορά πληροφόρηση για τις ειδικότητες ΙΕΚ που λειτουργούν σε κάθε ΔΙΕΚ της χώρας, πληροφορία που επικαιροποιείται ανά εξάμηνο κατάρτισης.

5. Παράλληλα συμμετέχουμε σε δίκτυα, εκθέσεις και εκδηλώσεις άλλων φορέων διαρκή υποστήριξη και πληροφόρηση στους πολίτες, τους φορείς επαγγελματικού προσανατολισμού, τους φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης, τα εκπαιδευτικά ιδρύματα κ.λπ. με: Φορείς παροχής επαγγελματικού προσανατολισμού, Εργαλεία συμβουλευτικής σταδιοδρομίας, Πρότυπα ποιότητας και δεοντολογία στη Συ.Ε.Π.

Καταλήγοντας θα ήθελα να πω ότι η δημιουργία ενός οικοσυστήματος Συ.Ε.Π. στο οποίο όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς θα συνεργάζονται αρμονικά για την αναγνώριση και αξιοποίηση των προσόντων κάθε πολίτη είναι ανάγκη να στηρίζεται σε διατομεακές συνεργασίες με όλους τους εμπλεκόμενους της εκπαίδευσης, κατάρτισης, απασχόλησης και συμβουλευτικής σταδιοδρομίας με στόχο την πληροφόρηση και καλύτερη προετοιμασία όλων των πολιτών σε αυτή την πορεία: Από την αυτογνωσία στην πιστοποίηση των προσόντων.

Στο πλαίσιο αυτό ο ρόλος των κοινωνικών εταίρων, όπως εν προκειμένω της ΓΣΕΕ, στη δημιουργία αυτού του οικοσυστήματος Συ.Ε.Π. είναι αναμφισβήτητος.

Επιτρέψτε μου, ως εξωτερικός παρατηρητής, να επισημάνω ότι το έργο του ΙΝΕ -ΓΣΕΕ στο πεδίο αυτό είναι πραγματικά δώρο για τόσο για τους συμβούλους όσο και συνολικά για τους πολίτες.

Είναι το δίκτυο, είναι το εξειδικευμένο εκπαιδευτικό υλικό, τα προγράμματα συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης, η υποστήριξη που παρέχετε σε εργαζόμενους και ανέργους, οι μελέτες σας, η μελέτη την οποία συζητάμε σήμερα, η οποία περιλαμβάνει εξαιρετικά χρήσιμα στοιχεία και καταλήγει σε ενδιαφέροντα συμπεράσματα, είναι το εκπαιδευτικό υλικό τόσο για την εκπαιδευτική και επαγγελματική πληροφόρηση όλων των εμπλεκομένων στη Συ.Ε.Π. (συμβούλων, εκπαιδευτικών, τελικών χρηστών κ.λπ.), όπως τα επαγγελματικά περιγράμματα και τα βίντεο επαγγελμάτων όσο και για τον σχεδιασμό και την αξιολόγηση δράσεων κατάρτισης στην Συ.Ε.Π..

Το έργο του ΕΟΠΠΕΠ, από την άλλη, ως εθνικού φορέα Συ.Ε.Π. σε επιτελικό επίπεδο είναι βασικό τόσο για την καθιέρωση των θεσμικών αλλαγών που θα επιτρέψουν την αναβάθμιση των προσόντων των ίδιων των επαγγελματιών την εκπαίδευσης, της κατάρτισης και της συμβουλευτικής σταδιοδρομίας και την διασφάλιση της ποιότητας στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση και στην συμβουλευτική σταδιοδρομίας, όσο και στην υποστήριξη των εμπλεκομένων φορέων για την υλοποίηση των αλλαγών αυτών μέσα από συστημικές παρεμβάσεις στην εκπαίδευση και την απασχόληση.

Είμαστε στη διάθεσή σας τόσο για την περαιτέρω αξιοποίηση και διάδοση των αποτελεσμάτων της μελέτης όσο και για την ανάπτυξη της διμερούς μας συνεργασίας θέτοντας τον πολίτη και την ευημερία του στο κέντρο όλων των δράσεών μας.

Εντελώς καταληκτικά, επιτρέψτε μου δυο σχόλια επί των πορισμάτων της μελέτης. Τα οποία είναι και πολλά και άξια σχολιασμού και σίγουρα δίνουν τροφή για σκέψη και δράση και αναβάθμιση του πεδίου. Προκύπτει το εξής παράδοξο, κατά την άποψή μου, ενώ η πανδημία και η προηγούμενη κρίση απέδειξαν ότι τα επαγγέλματα μετασχηματίστηκαν, άλλαξαν μορφή, οι εργασιακές σχέσεις έγιναν πιο ευέλικτες, τέθηκαν σε διακινδύνευση, ως εκ τούτου οι πολίτες έγιναν πιο ευάλωτοι, δοκιμάστηκαν τα όρια τους ατομικά, αλλά και ως προς τη στάση τους απέναντι στο δίπολο επαγγελματικός βίος – προσωπική ζωή, από την άλλη η μελέτη παρουσιάζει μια εικόνα ως προς το επάγγελμα του συμβούλου, και δη ως προς τις πυρηνικές του δεξιότητες, μάλλον σταθερή και αμετάβλητη. Βλέπουμε το επάγγελμα να διατρέχει χαμηλό κίνδυνο από την ψηφιοποίηση, και ταυτόχρονα δεξιότητες, όπως η Επικοινωνία και η Ενεργός ακρόαση θεωρούνται σημαντικότερες από άλλες και οι συμμετέχοντες δήλωσαν ότι τις κατέχουν σε πάρα πολύ καλό βαθμό. Οι δεξιότητες αυτές, σύμφωνα με την έρευνα, αναμένεται να διατηρήσουν τη σημασία τους στο μέλλον, καθώς πυρήνας του επαγγέλματος αποτελεί η επαφή με άλλους ανθρώπους.

Ας κρατήσουμε αυτό. Και ας δουλέψουμε προς αυτή τη κατεύθυνση, ειδικοί και μη ειδικοί του πεδίου. Και αυτό το λέω ως τελικός χρήστης, ως ωφελούμενη.

Σας ευχαριστώ πολύ.

 

Πηγή: foititikanea.gr 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 771 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια

Είναι εύκολη η Αγγλική Φιλολογία του ΕΚΠΑ;;
Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2024 - 15:53
Σχόλια (0)

Μεταπτυχιακά
Σάββατο, 10 Φεβρουαρίου 2024 - 22:37
Σχόλια (0)

ΔΩΡΕΑΝ Μαθήματα Αγγλικών / Απόκτησε (Lower, Advanced, Proficiency)
Κυριακή, 3 Δεκεμβρίου 2023 - 04:06
Σχόλια (0)

Δεκαπέντε (15) θέσεις έμμισθων υποψηφίων διδακτόρων
Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2023 - 14:46
Σχόλια (0)

ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
Δευτέρα, 18 Σεπτεμβρίου 2023 - 18:41
Σχόλια (4)


Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (0)

Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (12)

ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Σάββατο, 12 Αυγούστου 2023 - 01:50
Σχόλια (2)

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024
Έρχεται το «Ευρωπαϊκό Πτυχίο»
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 1 λεπτό
Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024
Φιλόλογοι: Τα οργανικά κενά μετά τις μεταθέσεις σε Γενική και Ειδική Αγωγή - Πίνακες
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 19 λεπτά
Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024
Ιδιωτικά πανεπιστήμια: Και τώρα... «Zombie Universities» προ των πυλών;
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 31 λεπτά
Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024
Εκπαιδευτικοί: Δε φοβόμαστε την αξιολόγηση
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 23 ώρες
Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024
ΕΕΤΑΑ Παιδικοί σταθμοί ΕΣΠΑ: Έρχονται voucher για όλους
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 23 ώρες
Σελίδα 1 από 6165 (36989 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
4
5
6
7
6163
6164
6165
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης