Η υφυπουργός παιδείας, Ζέττα Μακρή, απάντησε στη Βουλή, σε ερώτηση Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με το αν θα καταρτιστούν έγκαιρα και εντός του τρέχοντος σχολικού έτους οι νέοι πίνακες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
Η απάντηση
Σε απάντηση του ανωτέρω Μέσου Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, κάνουμε γνωστά τα ακόλουθα:
Με τις διατάξεις των άρθρων 53 έως και 67 του Κεφ. Ε΄ «ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, ΜΕΛΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΥ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ» του ν. 4589/2019 (13 Α΄), τέθηκε σε εφαρμογή το νέο νομοθετικό πλαίσιο μονίμων διορισμών και προσλήψεων αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης τόσο της γενικής εκπαίδευσης, όσο και της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, υπό την αρμοδιότητα του Α.Σ.Ε.Π.
Σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 56 του ως άνω νόμου, οι πίνακες κατάταξης υποψηφίων εκπαιδευτικών, καθώς και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π., οι οποίοι καταρτίζονται από το Α.Σ.Ε.Π., ισχύουν έως τη λήξη του δεύτερου σχολικού έτους που έπεται της λήξης του σχολικού έτους κατά τα οποίο έλαβε χώρα η δημοσίευσή τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Βάσει των ανωτέρω, η ισχύς των αξιολογικών πινάκων κατάταξης Β΄ (Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης) και Γ΄ (Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού) και του επικουρικού αξιολογικού πίνακα της παρ. 4 του άρθρου 58 του ως άνω νόμου των Προκηρύξεων 1ΕΑ/2019, 2ΕΑ/2019, 3ΕΑ/2019, 4ΕΑ/2019 και 5ΕΑ/2019 λήγει με το πέρας του τρέχοντος σχολικού έτους, στις 31-8-2022.
Με το υπ’ αριθ. πρωτ. 167857/ΓΔ5/22-12-2021 έγγραφο, το Υ.ΠΑΙ.Θ. υπέβαλε αίτημα προς τον Πρόεδρο του Α.Σ.Ε.Π. για την, κατά την παρ. 1 του άρθρου 54 του ίδιου νόμου, προκήρυξη της διαδικασίας κατάταξης με σειρά προτεραιότητας, κατά κλάδο και ειδικότητα, των υποψήφιων για την πλήρωση των κενών θέσεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ), μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικο (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.), καθώς και για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
Η ερώτηση
Θέμα: «Θα καταρτιστούν έγκαιρα και εντός του τρέχοντος σχολικού έτους οι νέοι πίνακες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης;»
Έκδηλη είναι η ανησυχία που διακατέχει χιλιάδες εκπαιδευτικούς, ΕΕΠ και ΕΒΠ που έχουν τη δυνατότητα να περιληφθούν στους πίνακες κατάταξης της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ), καθώς βάσει σχετικών δημοσιευμάτων «στο Υπουργείο σκέφτονται πολύ σοβαρά οι πίνακες Ειδικής Αγωγής να μην ανοίξουν το 2022 αλλά να μετακινηθεί το άνοιγμά τους το 2023 μαζί με αυτούς της Γενικής, ενώ μέχρι στιγμής στο ΥΠΑΙΘ δεν έχουν ασχοληθεί καθόλου με το άνοιγμα πινάκων.
Σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 56 του ν. 4589/2019, Παράγραφος 1, οι αξιολογικοί πίνακες κατάταξης ισχύουν έως τη λήξη του δεύτερου σχολικού έτους που έπεται της λήξης του σχολικού έτους κατά το οποίο έλαβε χώρα η δημοσίευσή τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως», ενώ με την παρ. δ του άρθρου 64 του ν. 4692/2020 καταργήθηκε η περίπτ. γ της παρ. 1 του άρθρου 66 του ν. 4589/2019.
Συνεπώς οι οριστικοί πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών της ΕΑΕ, ΕΕΠ και ΕΒΠ ισχύουν ως τη λήξη του 2ου σχολικού έτους που έπεται του σχολικού έτους που δημοσιεύτηκαν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, δηλαδή ως τη λήξη του τρέχοντος σχολικού έτους, αφού οι πίνακες αυτοί δημοσιεύτηκαν τον Ιούνιο του 2020.
Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω καθίσταται σαφές ότι είναι αναγκαίο η έκδοση της νέας προκήρυξης για τη διαδικασία κατάταξης των υποψήφιων εκπαιδευτικών ΕΑΕ, ΕΕΠ και ΕΒΠ να λάβει χώρα εντός εύλογου χρόνου προκειμένου να επιτραπεί στον ΑΣΕΠ να προβεί σε όλες τις απαραίτητες διαδικασίες, ώστε ακολούθως να έχουν δημοσιοποιηθεί οι νέοι οριστικοί πίνακες κατάταξης της ΕΑΕ αμέσως μετά τη λήξη των ισχυόντων πινάκων κατάταξης.
Τούτο σημαίνει ότι η έκδοση της προκήρυξης πρέπει να πραγματοποιηθεί όχι μόνο εντός του παρόντος σχολικού έτους, αλλά μέχρι τον Ιανουάριο του 2022 προκειμένου να υπάρχουν οριστικοί πίνακες κατάταξης τον Σεπτέμβριο του 2022.
Επιπροσθέτως σε πρόσφατη συνέντευξη της κας Υπουργού δεν υπήρξε καμία αναφορά σε χρονοδιαγράμματα για άνοιγμα πινάκων σε συγκεκριμένη ημερομηνία, παρά μια γενικόλογη δήλωση ότι θα γίνουν τα προβλεπόμενα, χωρίς δέσμευση για την έγκαιρη έναρξη της σχετικής διαδικασίας και της τήρησης του απαιτούμενου χρονοδιαγράμματος.
Επειδή η μη έκδοση οριστικών πινάκων κατάταξης εκπαιδευτικών, ΕΕΠ και ΕΒΠ, καθώς και η μη εμπρόθεσμη ολοκλήρωση της διαδικασίας κατάρτισής τους είναι βέβαιο ότι θα δημιουργήσει σοβαρές ελλείψεις στελέχωσης των σχολείων ΕΑΕ με συνέπεια την προβληματική λειτουργία τους κατά την προσεχή σχολική περίοδο 2022 – 2023.
Επειδή χιλιάδες εκπαιδευτικοί, ΕΕΠ και ΕΒΠ περιμένουν με αγωνία το άνοιγμα των πινάκων της ΕΑΕ εντός του τρέχοντος σχολικού έτους, η ολιγωρία δε και απάθεια του Υπουργείου τους έχει προκαλέσει έντονη δυσαρέσκεια και αγανάκτηση.
Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, ερωτάται η αρμόδια υπουργός:
1. Περιλαμβάνεται στους σχεδιασμούς του Υπουργείου η έγκαιρη έκδοση πινάκων κατάταξης στην ΕΑΕ , δηλαδή εντός του σχολικού έτους 2021-2022;
2. Ποιο το χρονοδιάγραμμα για την έκδοση και την ολοκλήρωση της διαδικασίας έκδοσης των οριστικών πινάκων κατάταξης στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση; Έχει ήδη υποβληθεί αίτημα του Υπουργείου προς το ΑΣΕΠ για για την έκδοση νέας προκήρυξης;
3. Είστε σε θέση να διαβεβαιώσετε τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς αλλά και το σύνολο του ελληνικού λαού ότι πριν από την έναρξη του προσεχούς σχολικού έτους θα υπάρχουν οι σχετικοί πίνακες και θα έχουν ολοκληρωθεί οι τοποθετήσεις των επιτυχόντων εκπαιδευτικών στις θέσεις τους ώστε να αρχίσουν τα σχολεία χωρίς ελλείψεις και προβλήματα;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Γκιόλας Ιωάννης, Φίλης Νίκος, Τζούφη Μερόπη
Πηγή: ipaideia.gr