Τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας στο ΑΠΘ έχουν τη δυνατότητα, με ένα άγγιγμα στο «Panic Button», να κοινοποιούν σε πραγματικό χρόνο στα αρμόδια όργανα του Πανεπιστημίου τη θέση όπου λαμβάνει χώρα ένα επείγον περιστατικό. Η υπηρεσία «Panic Button» για την αναφορά επειγόντων περιστατικών εντός του campus του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) τέθηκε σε λειτουργία. Τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας μέσω της εφαρμογής και με ένα άγγιγμα στο «Panic Button» έχουν τη δυνατότητα να κοινοποιούν σε πραγματικό χρόνο στα αρμόδια όργανα του Πανεπιστημίου τη θέση όπου λαμβάνει χώρα ένα επείγον περιστατικό, το οποίο αφορά απειλή ασφάλειας, παράνομη δραστηριότητα και καταστροφές, ή κίνδυνο υγείας, ώστε να κινητοποιείται άμεσα η υπηρεσία ασφάλειας του ΑΠΘ και να δρομολογούνται χωρίς καθυστέρηση οι απαραίτητες ενέργειες. Με την ενεργοποίησή της εφαρμογής «AUTh Campus Safety» ήδη περισσότεροι από 500 φοιτητές του ΑΠΘ έχουν εγκαταστήσει στις συσκευές των κινητών τηλεφώνων τους την συγκεκριμένη εφαρμογή, που είναι διαθέσιμη μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας διανομής εφαρμογών «GooglePlay». «Με την καινοτόμο αυτή υπηρεσία μπορεί εύκολα και γρήγορα οποιοδήποτε μέλος του ΑΠΘ να δηλώσει ένα έκτακτο περιστατικό προκειμένου να γίνουν άμεσα οι απαιτούμενες ενέργειες. Με τον τρόπο αυτό επιθυμούμε να εδραιωθεί στα μέλη της οικογένειας του Αριστοτελείου το αίσθημα ασφάλειας, για το οποίο εργαζόμαστε συστηματικά», αναφέρεται στο μήνυμα των πρυτανικών Αρχών του ΑΠΘ προς την πανεπιστημιακή κοινότητα. Η εφαρμογή βασίζεται σε υποδομές Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών με χρήση των δυνατοτήτων προσδιορισμού θέσης GPS των φορητών συσκευών (tablets ή κινητών τηλεφώνων) σε εξωτερικούς χώρους και την τεχνολογία Wi-Fi fingerprinting για τον προσδιορισμό της θέσης του συμβάντος σε εσωτερικούς χώρους. Η χρήση της υπηρεσίας είναι προαιρετικήΓια την πρόσβαση στην υπηρεσία αναφοράς επειγόντων περιστατικών, όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η εφαρμογή έξυπνων κινητών συσκευών απαιτεί την πιστοποίηση του χρήστη μέσω του ιδρυματικού του λογαριασμού. Η χρήση της υπηρεσίας είναι προαιρετική, ενώ το Πανεπιστήμιο συλλέγει μόνο τα δεδομένα που είναι απολύτως απαραίτητα για την εξυπηρέτηση του σκοπού της υπηρεσίας. Η βασική λειτουργικότητα του συστήματος περιλαμβάνει το «Panic Button» με εντοπισμό θέσης εξωτερικού χώρου του campus, λειτουργία προσδιορισμού θέσης με υπόδειξη σε χάρτη, υποστήριξη Android συσκευών, κεντρική χαρτογραφική πλατφόρμα διαχείρισης συμβάντων, ενώ ήδη σχεδιάζονται η υποστήριξη συσκευών iOS και περαιτέρω διεύρυνση των δυνατοτήτων της εφαρμογής όπως ο εντοπισμός θέσης εσωτερικού χώρου με μεγάλη ακρίβεια, η καθοδήγηση ομάδων απόκρισης, η αποστολή ειδοποιήσεων προώθησης ιστού (push notifications) στους χρήστες. Η υπηρεσία υλοποιείται με τη φροντίδα του Κέντρου Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του ΑΠΘ, σε συνεργασία με εξωτερικό ανάδοχο με ερευνητική εμπειρία σε θέματα γεωχωρικών δεδομένων και αξιοποιώντας την υπάρχουσα γεωχωρική υποδομή του ΑΠΘ (GIS σύστημα του ΑΠΘ). πηγή:dikaiologitika.gr
Σχόλια (
)
|