Τρίτη, 01 Οκτωβρίου 2024
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Τετάρτη, 13 Απριλίου 2022
Σχολές - Τμήματα   Επικαιρότητα
Πανεπιστήμια: Οι χωροταξικές αλλαγές στις Σχολές φέρνουν αντιδράσεις

Ο Κοσμήτορας της Σχολής Επιστημών της Αγωγής Θωμάς Μπάμπαλης σημειώνει ότι το θέμα δεν αφορά στενά μόνο το πανεπιστήμιο Αθηνών, αλλά τον γενικότερο σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας για όλα τα παιδαγωγικά τμήματα της χώρας.

Αντιδράσεις προκαλούνται λόγω της χωροταξικής αναδιάρθρωσης των ΑΕΙ, με το πανεπιστήμιο Αθηνών να καταθέτει μια πρόταση που ξεκίνησε νέο κύκλο συζητήσεων.

Αυτή αφορά τη δυνατότητα να ανοίξει θέμα ένταξης σε κοινή κατηγορία «Διακλαδικών επιστημών», αυτών δηλαδή της Σχολής Επιστημών της Αγωγής (Παιδαγωγικά, Προσχολικής Αγωγής) και της Σχολής Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΕΦΑ).

Κάποιοι έτσι, διέκριναν την πιθανότητα να ενωθούν οι δυο αυτές επιστημονικές κατευθύνσεις σε μια μονοτμηματική Σχολή. 

Σύμφωνα με αναλυτικό ρεπορτάζ της Μάρνυς Παπματθαίου στο ΒΗΜΑ η σχετική πρόταση του πανεπιστημίου Αθηνών κατατέθηκε στο υπουργείο Παιδείας στις 31 Μαρτίου. Είναι μάλιστα μέρος πολυσέλιδου κειμένου που φέρεται να αφορά και άλλα τμήματα του Ιδρύματος και να αποτυπώνει γενικά την χωροταξική εικόνα τους, ενώ δεν έχει κοινοποιηθεί στα μέλη του ως σήμερα. Ήδη ωστόσο ακολούθησε μια εικοσιτετράωρη προειδοποιητική  αναστολή λειτουργίας της Σχολής Επιστημών της Αγωγής την Δευτέρα 11 Απριλίου, με απόφαση της έκτακτης  γενικής συνέλευσης της  «μετά τις φήμες ότι στις προθέσεις του υπουργείου Παιδείας είναι να ενωθούν τα δύο τμήματα σε μια μονοτμηματική Σχολή».

Παράλληλα σήμερα, φοιτητές και φοιτήτριες των παιδαγωγικών τμημάτων πραγματοποίησαν κινητοποίηση στο Ίδρυμα για να διαδηλώσουν την αντίθεση τους με το θέμα.

Ο Κοσμήτορας της Σχολής Επιστημών της Αγωγής Θωμάς Μπάμπαλης λέει στο in.gr, ότι το θέμα δεν αφορά στενά μόνο το πανεπιστήμιο Αθηνών, αλλά τον γενικότερο σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας για όλα τα παιδαγωγικά τμήματα της χώρας.

Δηλώσεις Κοσμήτορα Θωμά Μπάμπαλη

Συνέχισε λέγοντας: «Τα τμήματα της Σχολής Επιστημών Αγωγής και η μονοτμηματική Σχολή Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού μπορούν να ενταχθούν στις Διακλαδικές Επιστήμες, καθώς το επιστημονικό τους πεδίο είναι διεπιστημονικό και ορίζεται με βάση τη σύνθεση στοιχείων από διαφορετικούς κλάδους επιστημών και συγκεκριμένα από τις κοινωνικές επιστήμες, τις επιστήμες υγείας, τις θετικές επιστήμες και τις ανθρωπιστικές επιστήμες και τέχνες».

«Η Σχολή Επιστημών Αγωγής αποτελείται από δύο τμήματα, το Παιδαγωγικό τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης και το τμήμα Ειδικής Αγωγής και Προσχολικής Ηλικίας, τα οποία θεραπεύουν ουσιωδώς διακριτά επιστημονικά πεδία, καθώς τα αντικείμενά τους έχουν διαφορετική μεθοδολογική βάση και υπόβαθρο.

Το Παιδαγωγικό τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης έχει ως αντικείμενο τον πρώτο κύκλο της υποχρεωτικής τυπικής εκπαίδευσης, η οποία απευθύνεται σε παιδιά άνω των 6 ετών, ενώ το τμήμα Ειδικής Αγωγής και Προσχολικής Ηλικίας έχει ως αντικείμενο την προσχολική αγωγή σε παιδιά έως 4 ετών και σε παιδιά από 4 έως 6 ετών. Η πρώτη ηλικιακή κατηγορία, παρουσιάζει σημαντικές διαφορές από τα παιδιά άνω των 6 ετών και απαιτεί διαφορετικά μεθοδολογικά εργαλεία και προσέγγιση». 

Κεντρική θέση σε όλα τα σύγχρονα προγράμματα προσχολικής αγωγής και φροντίδας έχει το πολυδιάστατο παιχνίδι, ως φυσικό και επομένως αναπτυξιακά κατάλληλο μέσο μάθησης. Αποτελεί τη βάση για την υποστήριξη της ολόπλευρης ανάπτυξης (κινητικής, γνωστικής, γλωσσικής, συναισθηματικής και κοινωνικής) των πολύ μικρών παιδιών. Λειτουργεί ως ένας ολιστικός μηχανισμός μάθησης και ανάπτυξης, αφού ως διαδικασία ενσωματώνει γνωστικά, αισθητηριακά, συναισθηματικά και κοινωνικά ερεθίσματα. Διευκολύνει τη μάθηση, εκθέτοντας τα παιδιά σε νέες εμπειρίες, δραστηριότητες και ιδέες, και ενισχύει την αυτορρύθμισή τους...».

Όλα τα τμήματα των δύο Σχολών έχουν μακροχρόνια ακαδημαϊκή ιστορία στο πλαίσιο του πανεπιστημίου Αθηνών είναι κοινωνικά καταξιωμένα, με σημαντικό εκπαιδευτικό και ερευνητικό προσωπικό, άρτια προγράμματα σπουδών, πλήθος εργαστηρίων με σύγχρονο εξοπλισμό, πλούσια ερευνητική δραστηριότητα, μεταπτυχιακά προγράμματα, σημαντικές κτηριακές υποδομές και υψηλές βάσεις εισαγωγής» καταλήγει το ίδιο κείμενο.

Πηγή: esos.gr 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 902 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Κυριακή, 29 Σεπτεμβρίου 2024
Μεταλυκειακό Έτος - Τάξη Μαθητείας: Ξεκίνησαν οι αιτήσεις - Μέχρι πότε η διορία
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες

Προπτυχιακά - Μεταπτυχιακά - Διδακτορικά Εξ Αποστάσεως

Κυριακή, 29 Σεπτεμβρίου 2024
Σχολεία: Έρχεται η επόμενη μέρα χωρίς μαθήματα αλλά με απουσίες
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Κυριακή, 29 Σεπτεμβρίου 2024
Φτιάξτε το πιο υγιεινό κολατσιό για το σχολείο
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Κυριακή, 29 Σεπτεμβρίου 2024
Πώς θα αξιολογηθούν οι μαθητές του Γυμνασίου στο α' τετράμηνο
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 2 ημέρες
Τρίτη, 24 Σεπτεμβρίου 2024
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας: Δέκα καθηγητές του στο 2% των πλέον διακεκριμένων του κόσμου
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 7 ημέρες
Τρίτη, 24 Σεπτεμβρίου 2024
Αυτισμός: Πώς να τον αναγνωρίζουν οι γονείς νωρίτερα στο παιδί
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 7 ημέρες
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης