Στα «σκαριά» βρίσκεται ο νέος νόμος Πλαίσιο για τα ΑΕΙ της χώρας, το οποίο θα δώσει περισσότερες δυνατότητες στα παιδιά και ευελιξία στους καθηγητές, όπως τόνισε η η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως. Κατά την επίσκεψή της σε σχολεία όλων των βαθμίδων, στα Ιωάννινα, που πραγματοποίησε, ώστε να έχει γόνιμο διάλογο με μαθητές και εκπαιδευτικούς, υπογράμμισε πως η Τράπεζα Θεμάτων θα εφαρμοστεί κανονικά «όπως και σε πολλές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
Ο νέος νόμος Πλαίσιο για τα ΑΕΙ
«Προ των πυλών υπάρχει ένας Νόμος Πλαίσιο για τα Πανεπιστήμια» ανέφερε η υπουργός και σημείωσε πως ήδη έχει συζητήσει για το μεγαλύτερο μέρος το ρυθμίσεων που περιλαμβάνονται, όπως για το εσωτερικό "erasmus", το οποίο θα δίνει τη δυνατότητα σε φοιτητές να παρακολουθήσουν μαθήματα για 6 μήνες σε κάποιο άλλο Τμήμα από εκείνο στο οποίο φοιτούν, προκειμένου να ανοίξουν τους ορίζοντές τους και να αποφασίσουν τι τους ενδιαφέρει. Για παράδειγμα, όπως είπε, ένας φοιτητής στους Ηλεκτρολόγους Μηχανικούς, μπορεί να παρακολουθήσει 6 μήνες ένα Τμήμα Οικονομικών και να αποφασίσει τι τον ενδιαφέρει.
Το πνεύμα του νομοσχεδίου, τόνισε η κυρία Κεραμέως, «είναι περισσότερες δυνατότητες για τα παιδιά μας, μεγαλύτερη ευελιξία για τους καθηγητές μας και ένα πιο αξιοκρατικό και διαφανές πλαίσιο λειτουργίας συνολικά για τα Πανεπιστήμια μας».
Σε ερώτηση για το υπό κατάρτιση νομοσχέδιο, η υπουργός, απάντησε πως υπάρχουν ζητήματα υπό διευθέτηση, το πρώτο βήμα είναι η δημόσια διαβούλευση, και προσέθεσε ότι έχουν γίνει εκτενείς συζητήσεις με όλους τους πρυτάνεις.
Τράπεζα Θεμάτων και Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής
Αναφορικά με το πλαίσιο για την ελάχιστη βάση εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, η υπουργός Παιδείας μεταξύ άλλων, υπογράμμισε πως «έχουμε περάσει στη 2η χρονιά, ένα μέτρο το οποίο θεσπίστηκε όπως ακριβώς είχαμε υποσχεθεί. Θυμίζω προ της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη μπορούσε κάποιος να εισαχθεί με βαθμό 0,6 στα 20- και αυτό ήταν κατά τη γνώμη μας προβληματικό πρώτα από όλα για τους ίδιους τους υποψηφίους φοιτητές, γιατί οι πιθανότητες για ένα παιδί που εισάγεται με 1 στα 20 στο Πανεπιστήμιο να φοιτήσει και να αποφοιτήσει, όπως καταλαβαίνετε, είναι απειροελάχιστες. Εμάς μας νοιάζει: 1ον να δίνουμε πραγματικές προοπτικές, 2ον να αναβαθμίσουμε ακόμη περισσότερο το Πανεπιστήμιο, και 3ον να έχουμε απόλυτο σεβασμό στα χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Σημαντική παράμετρος του μέτρου που εφαρμόστηκε από πέρυσι όπως είπε η υπουργός, είναι ότι τα ίδια τα Πανεπιστήμια, το κάθε Πανεπιστημιακό Τμήμα, μπορεί να διαμορφώσει τη φυσιογνωμία που θέλει.
Για την τράπεζα θεμάτων, που «εφαρμόζεται και σε πολλές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης», η υπουργός τόνισε πως το μετρό στοχεύει στην κάλυψη της ελάχιστης διδακτικής ύλης, εξασφαλίζει την ισονομία στις εξετάσεις, δίνει μία ευελιξία τους εκπαιδευτικούς να επιλέξουν μία σειρά θεμάτων, ενώ είναι ένα μέτρο «το οποίο στοχεύει στην εξασφάλιση περισσότερων εφοδίων για τα παιδιά».
Κεραμέως στη Σύνοδο Πρυτάνεων: Αρνήθηκε (ξανά) να ακούσει τους φοιτητές
Υπενθυμίζεται πως η υπουργός Παιδείας συμμετείχε το μεσημέρι, στην 99η Σύνοδο των Πρυτάνεων, όπου για μια ακόμα φορά αρνήθηκε να δεχθεί αντιπροσωπεία των φοιτητών, οι οποίοι προσπάθησαν να καταθέσουν εκ νέου τα αιτήματά τους, αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά ότι «οι δίκαιες διεκδικήσεις τους δε χωράνε στα σχέδια της Κυβέρνησης για τις σπουδές μας!», όπως αναφέρουν οι ίδιοι.
Η Υπουργός Παιδείας επιχειρεί σήμερα να καθησυχάσει τις επιφυλάξεις των Πρυτάνεων για τη συνεχιζόμενη υποχρηματοδότηση και υποστελέχωση των ΑΕΙ και το νέο νόμο -πλαίσιο που σχεδιάζει (αλλά καθυστερεί να καταθέσει) στον οποίον περιλαμβάνονται -εκτός απροόπτου- οι συγχωνεύσεις/καταργήσεις Τμημάτων, τα Συμβούλια ιδρύματος, ο μάνατζερ στη θέση του γραμματέα, η επαναφορά των ΤΕΙ, κα.