Όταν ο Leon Martin τους ζήτησε συμβουλές για το πώς να κάνει πραγματικότητα το όνειρό του να γίνει σχεδιαστής εμπειριών χρηστών (UX designer), οι γονείς του προβληματίστηκαν. «Δεν είχα την παραμικρή ιδέα περί τινός επρόκειτο», είπε η μητέρα του Anne. «Δεν ήξερα αν αναφερόταν σε σχεδιασμό ρούχων, ηλεκτρονικών προγραμμάτων ή μία νέα μάρκα ποδηλάτου». Ακόμα και όταν ο 18χρονος Leon εξήγησε ότι ο ρόλος αυτός ασχολείται με το «παρασκηνιακό» online design, η μητέρα του παρέμεινε προβληματισμένη. «Ένιωθα σαν να απέτυχα ως γονέας», δήλωσε. «Ο ρόλος μου ως μητέρας είναι να δείξω τον δρόμο στα παιδιά μου για να εξελιχθούν, αλλά πως μπορώ να το πετύχω αυτό όταν δεν καταλαβαίνω καν ποιες είναι οι φιλοδοξίες τους;», λέει στον Guardian Η Anne δεν είναι η μόνη μητέρα η οποία έχει αυτές τις ανησυχίες. Έρευνες έχουν δείξει ότι πάνω από τα 2/3 των γονιών με παιδιά 11 – 18 χρονών στην Αγγλία βρίσκονται στο «νέφος» των επαγγελμάτων, απογοητευμένοι γιατί τα παιδιά τους εκφράζουν ενδιαφέρον για καριέρες για τις οποίες οι ίδιοι δεν γνωρίζουν το παραμικρό. Η κατάσταση είναι ακόμα χειρότερη μιας και νέες επαγγελματικές εναλλακτικές εμφανίζονται διαρκώς σε εντελώς νέους τομείς. Περισσότερο από το 75% των γονέων πιστεύουν ότι είναι σχεδόν αδύνατο να συμβουλέψουν τα παιδιά τους σχετικά με την επαγγελματική τους σταδιοδρομία λόγω των συνεχών αλλαγών στην αγορά εργασίας. Η Michelle Rea, μέλος του Talking Futures, ενός φορέα που πραγματοποίησε την έρευνα σε πάνω από 2.000 γονείς μαθητών γυμνασίου και λυκείου, δήλωσε ότι οι γονείς προβληματίζονται σχετικά με την δική τους έλλειψη γνώσεων για την αγορά και τις επιπτώσεις που αυτό μπορεί να έχει στην καριέρα των παιδιών τους. «Όλες οι ενδείξεις δείχνουν ότι οι γονείς παίζουν καθοριστικό ρόλο στις ακαδημαϊκές και επαγγελματικές επιλογές που κάνουν τα παιδιά τους», δήλωσε η Rea. «Το πιο βολικό για τον καθένα είναι να συνεχίσει να μιλάει για τον τομέα στον οποίο ειδικεύεται, μιας και έχει τις περισσότερες γνώσεις για αυτόν. Ωστόσο, τα πράγματα έχουν αλλάξει πολύ από τότε που ήμασταν εμείς στο σχολείο». Η Bryony Mathew, νευροεπιστήμονας, Βρετανίδα πρέσβης και συγγραφέας του βιβλίου «Qubits and Quiver Trees: Awesome Careers of the Future», δήλωσε ότι καθώς ο κόσμος αλλάζει τόσο γρήγορα, οι γονείς δεν πρέπει καν να προσπαθήσουν να εντοπίσουν συγκεκριμένες καριέρες για τα παιδιά τους. «Τα παιδιά δημοτικού σήμερα θα ακολουθήσουν επαγγέλματα τα οποία δεν υπάρχουν καν, και κάθε παιδί θα έχει παραπάνω από μία καριέρα», δήλωσε. «Αυτό σημαίνει ότι οι γονείς πρέπει να ενθαρρύνουν τα παιδιά τους να λάβουν διαφορετικά ερεθίσματα από διαφορετικού τομείς, για να εξειδικευτούν τελικά με τον δικό τους τρόπο. Οι γονείς δεν μπορούν να διδάξουν στα παιδιά τα χαρακτηριστικά στα οποία έχουν κλίση – είναι κάτι το οποίο ο κάθε νέος άνθρωπος πρέπει να καταφέρει μόνος του». Ο Shamajul Motin, εκπαιδευτικός σύμβουλος στην εταιρεία «The Shaw Trust» δήλωσε ότι περνάει τον περισσότερο χρόνο του μιλώντας σε γονείς οι οποίοι δεν αντιλαμβάνονται τις επαγγελματικές επιθυμίες και στόχους των παιδιών τους. «Για παράδειγμα, έχουμε πολλούς νέους οι οποίοι θέλουν να είναι streamers και οι γονείς αναρωτιούνται: Πώς γίνεται να αποτελεί αυτό πραγματική δουλειά όταν το μόνο που κάνουν είναι να παίζουν ηλεκτρονικά παιχνίδια όλη μέρα; Πώς θα βγάλουν χρήματα από αυτό;», δηλώνει χαρακτηριστικά. «Αυτό το οποίο δεν αντιλαμβάνονται οι γονείς είναι ότι αυτό είναι δυνητικά ένα πολύ κερδοφόρο επάγγελμα και μπορεί να προσφέρει επιπλέον επαγγελματικές προοπτικές. Η αγορά έχει αλλάξει πολύ και παίρνει χρόνο στους γονείς να το αντιληφθούν». Φουτουριστικά επαγγέλματαΣχεδιαστής εμπειριών χρηστών: (UX designer) Αναφέρεται στην διαδικασία σχεδιασμού αντικειμένων και ιστοσελίδων βασισμένα όχι με βάση την αισθητική, αλλά τα αποτελέσματα έρευνας και ανάλυσης δεδομένων. Οι πιο έμπειροι σχεδιαστές και σύμβουλοι κερδίζουν περίπου 65.000 λίρες τον χρόνο στην Αγγλία. Υπεύθυνος μετάδοσης ζωντανών εξελίξεων σε ηλεκτρονικά παιχνίδια: (Twitch streamer) Το live streaming επιτρέπει σε χρήστες να παρακολουθούν, να δημιουργούν και να μοιράζονται βίντεο ζωντανά. Νέοι με αυτό τον ρόλο παίζουν ζωντανά ηλεκτρονικά παιχνίδια μπροστά σε κοινό, μιλώντας στους τηλεθεατές μέσω μικροφώνου και κάμερας. Οι θεατές μπορούν να απαντήσουν μέσω διαδραστικής πλατφόρμας και σχολίων. Οι streamers βγάζουν χρήματα μέσω δωρεών των θεατών και διαφημίσεων. Μπορούν να κερδίσουν έως και 350.000 λίρες τον χρόνο. Μηχανικός τεχνητής νοημοσύνης: (Machine learning engineer) Αποτελεί συγκεκριμένο τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, ο οποίος χρησιμοποιεί δεδομένα για να δημιουργήσει περίπλοκους αλγορίθμους οι οποίοι με την σειρά τους θα χρησιμοποιηθούν για να προγραμματίσουν άλλες συσκευές. Παραδείγματα αποτελούν τα αυτοκίνητα τα οποία δεν χρειάζονται οδηγό ή ψηφιακές κινητές φωνητικές υπηρεσίες. Το μέσο ετήσιο εισόδημα για αυτούς τους μηχανικούς στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι 52.000 λίρες. Συλλέκτης αστεροειδών: (Asteroid miner) Αστεροειδής και μικροί πλανήτες περιέχουν σημαντικά μέταλλα, όπως χρυσό, ασήμι και λευκόχρυσο, τα οποία χρειάζονται για την κατασκευή ηλεκτρονικών συσκευών. Η συλλογή αυτών των μετάλλων αναφέρεται στην μεταφορά τους στην Γη από το διάστημα. Μια δουλειά για το μέλλον… πηγή:kathimerini
Σχόλια (
)
|