Ανατροπές θα φέρει η αντικατάσταση της Κοινωνιολογίας από τα ΛατινικάΜε μια «εύκολη» μέρα συνεχίστηκαν χθες οι Πανελλαδικές Εξετάσεις για τους υποψηφίους των γενικών λυκείων. Βέβαια επιβεβαιώθηκε πως η αντικατάσταση της Κοινωνιολογίας από τα Λατινικά ανατρέπει το τοπίο στις σχολές του 1ου επιστημονικού πεδίου (των ανθρωπιστικών και κοινωνικών επιστημών). Και αυτό διότι δεν είναι καθόλου συγκρίσιμες οι επιδόσεις των φετινών υποψηφίων στο μάθημα των Λατινικών με εκείνες των περυσινών στην Κοινωνιολογία, διότι τα Λατινικά έχουν μεγαλύτερη ύλη και με δυσκολότερα μέρη . Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα σχόλια των καθηγητών των φροντιστηρίων «έλιξ» προκύπτουν τα ακόλουθα για κάθε μάθημα που εξετάστηκε χθες: • Για τους υποψηφίους του 1ου επιστημονικού πεδίου (ανθρωπιστικών και κοινωνικών επιστημών) τα θέματα των Λατινικών ήταν κατανοητά και διατυπωμένα με σαφήνεια, καθώς ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας και κάλυπταν το μεγαλύτερο μέρος της εξεταστέας ύλης. Ωστόσο, οι ασκήσεις γραμματικής, και κυρίως οι ασκήσεις για το ρηματικό μέρος, περιελάμβαναν αρκετές ιδιαιτερότητες ρημάτων και απαιτούσαν μεγάλη προσοχή από την πλευρά των μαθητών. Επίσης, οι ασκήσεις του συντακτικού απευθύνονταν σε καλά προετοιμασμένους μαθητές. • Για τους υποψηφίους του 2ου (θετικών σπουδών) και του 3ου (επιστημών υγείας) πεδίου τα θέματα της Χημείας είχαν λιγότερα δύσκολα σημεία από πέρυσι. Ωστόσο, όπως επιτάσσει η σύγχρονη λογική των τελευταίων ετών, κάλυπταν επαρκώς όλο το φάσμα της ύλης και ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας. Τα θέματα, στην πλειονότητά τους, ήταν αναμενόμενα και συνδύαζαν γνώσεις απ’ όλα τα σημεία της ύλης. Η έκτασή τους δεν ήταν μεγάλη, απλώς σε ορισμένα σημεία απαιτούσαν προσοχή και παρατηρητικότητα. Το θετικό είναι ότι υπήρχαν ερωτήματα στα οποία μπορούσαν να ανταποκριθούν και πιο μέτριοι μαθητές. Ωστόσο, το Δ3 ήταν ιδιαιτέρως απαιτητικό ερώτημα, κάνοντας δύσκολη την κατάκτηση των τελευταίων πέντε μονάδων του γραπτού. • Για τους υποψηφίους του 4ου επιστημονικού πεδίου τα θέματα στην Πληροφορική κάλυπταν μεγάλο κομμάτι της ύλης και οι εκφωνήσεις ήταν –στην πλειονότητά τους– κατανοητές και σαφείς. Για πρώτη φορά, ωστόσο, μοριοδοτήθηκε τόσο υψηλά η θεωρία, καθώς στο θέμα Α όλα τα ερωτήματα ήταν θεωρητικά, γεγονός που θα ευνοήσει ιδιαιτέρως τους πολύ καλά διαβασμένους μαθητές. Επίσης το Α4, αν και είναι βατό στο σύνολό του, εμπεριέχει ένα σημείο του οποίου η κατάταξη θα δημιουργήσει διαφωνίες. Στο Β1 εντοπίζεται μια μικρή δυσκολία στην κατανόηση της εκφώνησης, αλλά οι περισσότεροι μαθητές μπορούσαν να αντεπεξέλθουν αν την αποκωδικοποιούσαν σωστά. Αλλωστε, τόσο το Β1 όσο και το Β2 ανήκουν στα αναμενόμενα θέματα συμπλήρωσης κενών, διαγράμματος ροής και μετατροπής επαναληπτικών δομών. Τα θέματα Γ και Δ είναι βατά θέματα εφαρμογής βασικών μεθοδολογιών, που όλοι οι μαθητές διδάσκονται κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Εξαίρεση αποτελεί το Δ2, το οποίο απαιτούσε έναν ιδιαίτερο χειρισμό, ο οποίος όμως μπορούσε εύκολα να γίνει από τον μαθητή που είχε εξασκηθεί επαρκώς. Σε γενικές γραμμές τα φετινά θέματα της Πληροφορικής δεν δυσκόλεψαν ιδιαιτέρως τους μαθητές, ούτε έκρυβαν παγίδες. Οι εξετάσεις συνεχίζονται σήμερα για τους υποψηφίους των επαγγελματικών λυκείων με τέσσερα μαθήματα ειδικοτήτων, ενώ για τους υποψηφίους των γενικών λυκείων οι Πανελλαδικές ολοκληρώνονται αύριο στα τέσσερα υποχρεωτικά μαθήματα, με την εξέταση της Ιστορίας, της Φυσικής και της Οικονομίας ανά ομάδα προσανατολισμού. πηγή:kathimerini
Σχόλια (
)
|