Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Σάββατο, 25 Ιουνίου 2022
Εκπαιδευτικό Σύστημα   Επικαιρότητα
Υπουργείο Παιδείας: 3.500 προσλήψεις αναπληρωτών για την επέκταση του ωραρίου λειτουργίας των ολοήμερων
Στις επιπλέον ώρες θα γίνεται η μελέτη για την επόμενη ημέρα, προκειμένου τα παιδιά να έχουν ποιοτικό χρόνο στο σπίτι, ανέφερε η κ. Μακρή

Από το Σεπτέμβριο θα τεθεί σε ισχύ η επέκταση του ωραρίου λειτουργίας των ολοήμερων νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων όπως έχει ανακοινωθεί ενώ το μέτρο θα εφαρμοστεί πιλοτικά στο 50% των ολοήμερων σχολείων, δηλαδή περίπου σε 5.000 σχολεία σε ολόκληρη την επικράτεια, και το ωράριο θα διευρυνθεί έως τις 5:30 το απόγευμα, με πρόβλεψη επέκτασης έως τις 6 στο μέλλον.

Στο πλαίσιο αυτό η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή ανακοίνωσε στη συνάντηση με το ΔΣ της ΔΟΕ, παρουσία του Γενικού Γραμματέα του ΥΠΑΙΘ Αλέξανδρου Κόπτση, την πρόσληψη 3.500 αναπληρωτών εκπαιδευτικών, προκειμένου να καλύψουν τις διδακτικές ανάγκες οι οποίες θα προκύψουν από την επέκταση του ωραρίου λειτουργίας.

Στις επιπλέον ώρες θα γίνεται η μελέτη για την επόμενη ημέρα, προκειμένου τα παιδιά να έχουν ποιοτικό χρόνο στο σπίτι, ανέφερε η κ. Μακρή, αλλά και δημιουργικές δράσεις με έμφαση στα εικαστικά και άλλες δραστηριότητες.

Ωστόσο η υφυπουργός Παιδείας απόφυγε να απαντήσει στο ερώτημα, με ποιους όρους και με τί υποδομές θα λειτουργήσει η επέκταση του ωραρίου λειτουργίας των ολοήμερων νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων. Σε τί αίθουσες, με τί υποδομές, με τί περιεχόμενο, κλπ.

Είναι φανερό ότι όλη η «αγωνία» του ΥΠΑΙΘ να προχωρήσει σε αυτή τη διεύρυνση του προγράμματος φαίνεται να αρχίζει και να τελειώνει στο πως θα υλοποιηθεί το εργασιακό ωράριο των γονιών, ιδίως μετά το νόμο Χατζηδάκη. Δηλαδή ένας εκπαιδευτικός «λάστιχο» που θα κρατάει τα παιδιά ώστε ο εργαζόμενος γονιός, «λάστιχο» και αυτός, να είναι «απαλλαγμένος» από τις οικογενειακές υποχρεώσεις με ότι αυτό θα σημαίνει για τις σχέσεις γονιού – παιδιού και την εργασία και τον παιδαγωγικό ρόλο του εκπαιδευτικού.

Για το θέμα αυτό αρκετοί Σύλλογοι Εκπαιδευτικών ΠΕ ανακοίνωσαν τα παρακάτω:

Σε επίπεδο παιδαγωγικής και διδακτικής επιστήμης είναι απαράδεκτο και προβληματικό στη βάση του ένα παιδί σχολικής ηλικίας να παραμένει στο σχολείο από τις 07:00 το πρωί (συμμετέχοντας στην πρωινή ζώνη) ως τις 17:30 το απόγευμα (συμμετέχοντας και στο ολοήμερο πρόγραμμα) και μάλιστα σε σχολεία και νηπιαγωγεία που δεν διαθέτουν κανενός είδους υποδομή για να φιλοξενήσουν με κάποιους σχετικούς όρους αξιοπρέπειας παιδιά αυτής της ηλικίας. Ουσιαστικά μια λύση ανάγκης (την παραμονή των παιδιών στο ολοήμερο σχολείο και νηπιαγωγείο, εφόσον δεν έχουν κάποιον/κάποια να τα κρατήσει και να τα επιβλέψει στο σπίτι τους) την ανάγει η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ σε πανάκεια βαφτίζοντάς την «κοινωνικό μέτρο» στήριξης των οικογενειών για την αντιμετώπιση του δημογραφικού, όταν έχουν αφεθεί τα σχολεία και νηπιαγωγεία της χώρας χωρίς υποδομές (κατάλληλα κτήρια, σύγχρονες εγκαταστάσεις, προσωπικό κ.λπ.) και αδυνατούν να εξυπηρετήσουν αξιοπρεπώς ακόμα και τις/τους μαθήτριες/μαθητές που συμμετέχουν τώρα στα ολοήμερα τμήματα Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων ως τις 16:00. 

Οι εικόνες των μαθητών μας που σιτίζονται πάνω στα ίδια θρανία που το πρωί κάνουν μάθημα κουβαλώντας από τα σπίτια τους το κατσαρολάκι (θερμομπώλ) με το φαγητό από το σπίτι τους, χωρίς μόνιμο και επαρκές προσωπικό καθαριότητας, χωρίς ζεστό φαγητό, χωρίς τραπεζοκόμους, σε σχολεία και νηπιαγωγεία χωρίς τους απαραίτητους εκπαιδευτικούς, χωρίς υποστηρικτικό προσωπικό (νοσηλευτές/νοσηλεύτριες, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς κ.λπ.), χωρίς κατάλληλα και σύγχρονα κτήρια και υποδομές φτάνουν για ν’ ανατρέψουν πλήρως την ψευδή και κατασκευασμένη εικόνα που επιχειρούν να δημιουργήσουν στην ελληνική κοινωνία οι εξαγγελίες του κου Πρωθυπουργού και της κας Υπουργού Παιδείας. Το ψεύδος των εξαγγελιών του Πρωθυπουργού και της κας Υπουργού Παιδείας συμπληρώνεται αν αναλογιστεί κανείς ότι το νομοθετικό πλαίσιο των νόμων 4692/2020 και 4823/2021 υπάρχει και προβλέπει την εμπλοκή των Δήμων και των γονέων στη δημιουργίας Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης (Κ. Δ. ΑΠ.) εντός των Δημοσίων Σχολείων και ως επέκταση της λειτουργίας τους με ανταποδοτικά τέλη για τους γονείς που θέλουν να τα χρησιμοποιήσουν τα παιδιά τους οδηγώντας έτσι στην ιδιωτικοποίηση – εμπορευματοποίηση ενός κομματιού του Δημόσιου Σχολείου

Επιπρόσθετα, θέλουμε να τονίσουμε στους γονείς ότι η επαφή των παιδιών τους με τους γονείς και την οικογένεια αποτελεί απαραίτητη και επιβεβλημένη προϋπόθεση για την ομαλή ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών τους και δεν μπορεί να υποκαθίσταται σε καμία περίπτωση και για κανένα λόγο από το σχολείο. Φαίνεται όμως ότι η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ προκειμένου να εξασφαλίσουν την κερδοφορία των επιχειρήσεων και του κεφαλαίου στη χώρα μας παραγράφουν κάθε είδους εργασιακό και μορφωτικό δικαίωμα των εργαζόμενων και των παιδιών τους διαστρέφουν ακόμα και το περιεχόμενο και τις βασικές αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης μετατρέποντας τους μαθητές μας σε βαριά εργαζόμενους πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης που θα δουλεύουν και θα παραμένουν στο χώρο εργασίας τους από τα έξι τους χρόνια ως τις 18:00 το απόγευμα, προετοιμάζοντας τους για τα σκληρά 12ωρα εργασιακά ωράρια που θα κληθούν να εργαστούν ως αυριανοί εργαζόμενοι και ισοπεδώνοντας απόλυτα την παιδική τους ηλικία και την οικογενειακή τους ζωή. 

Πηγή: alfavita.gr 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 642 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια

Είναι εύκολη η Αγγλική Φιλολογία του ΕΚΠΑ;;
Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2024 - 15:53
Σχόλια (0)

Μεταπτυχιακά
Σάββατο, 10 Φεβρουαρίου 2024 - 22:37
Σχόλια (0)

ΔΩΡΕΑΝ Μαθήματα Αγγλικών / Απόκτησε (Lower, Advanced, Proficiency)
Κυριακή, 3 Δεκεμβρίου 2023 - 04:06
Σχόλια (0)

Δεκαπέντε (15) θέσεις έμμισθων υποψηφίων διδακτόρων
Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2023 - 14:46
Σχόλια (0)

ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
Δευτέρα, 18 Σεπτεμβρίου 2023 - 18:41
Σχόλια (4)


Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (0)

Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (12)

ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Σάββατο, 12 Αυγούστου 2023 - 01:50
Σχόλια (2)

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024
Φιλόλογοι: Τα οργανικά κενά μετά τις μεταθέσεις σε Γενική και Ειδική Αγωγή - Πίνακες
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 3 λεπτά
Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024
Ιδιωτικά πανεπιστήμια: Και τώρα... «Zombie Universities» προ των πυλών;
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 15 λεπτά
Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024
Εκπαιδευτικοί: Δε φοβόμαστε την αξιολόγηση
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 23 ώρες
Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024
ΕΕΤΑΑ Παιδικοί σταθμοί ΕΣΠΑ: Έρχονται voucher για όλους
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 23 ώρες
Σελίδα 1 από 6165 (36988 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
4
5
6
7
6163
6164
6165
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης