Η επιδότηση στο ηλεκτρικό ρεύμα, αφορά λογαριασμούς πρώτης κατοικίας ή φοιτητικής στέγης εντός Ελλάδος, που εκδόθηκαν κατά το διάστημα από 1 Δεκεμβρίου 2021 έως και 31 Μαΐου 2022.
Προκειμένου, λοιπόν, να διευκολυνθούν οι πολίτες καθώς η ροή της υποβολής των αιτήσεων είναι συνεχής, η κυβέρνηση ανακοίνωσε δια του κυβερνητικού εκπροσώπου Γιάννη Οικονόμου παράταση στη λειτουργία της πλατφόρμας υποβολής αιτήσεων μέχρι τις 5 Ιουλίου 2022.
Ξεπέρασαν τα 2 εκατομμύρια οι αιτήσεις στην πλατφόρμα του Power Pass για την επιδότηση στο ηλεκτρικό ρεύμα. Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται για τους δικαιούχους με εξαρτώμενα τέκνα που σπουδάζουν σε άλλη πόλη και θέλουν να κάνουν αίτηση για τη φοιτητική στέγη, καθώς πρέπει να έχουν υποβάλει τη φετινή δήλωση φόρου εισοδήματος.
Υπενθυμίζεται πως η επιδότηση στο ηλεκτρικό ρεύμα, αφορά λογαριασμούς πρώτης κατοικίας ή φοιτητικής στέγης εντός Ελλάδος, που εκδόθηκαν κατά το διάστημα από 1 Δεκεμβρίου 2021 έως και 31 Μαΐου 2022.
Το ποσό της επιδότησης, το οποίο ανέρχεται στο 60% της αύξησης της τιμής ρεύματος της πρώτης κατοικίας που ανάλογα με το ύψος των λογαριασμών, μπορεί να φτάσει έως το ποσό των 600 ευρώ.
H λειτουργία της πλατφόρμας είναι ιδιαίτερα απλή, καθώς χρειάζονται μόνο οι κωδικοί του πολίτη στο Taxisnet και το IBAN του λογαριασμού στον οποίο επιθυμεί να πιστωθεί η επιδότηση. Όλα τα υπόλοιπα στοιχεία αντλούνται αυτόματα μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης.
Οι δικαιούχοι
Η οικονομική αφορά στους λογαριασμούς ρεύματος πρώτης κατοικίας ή φοιτητικής στέγης εντός Ελλάδος, που εκδόθηκαν κατά το διάστημα από 01-12-2021 έως και 31-05-2022. Το ποσοστό επιδότησης ανέρχεται στο 60% της αύξησης της τιμής ρεύματος της πρώτης κατοικίας και, ανάλογα με το ύψος των λογαριασμών, μπορεί να ανέλθει μέχρι και στο ποσό των 600 ευρώ. Δικαιούχος του Power Pass είναι κάθε πολίτης που:
• είναι φορολογικός κάτοικος Ελλάδος,
• το καθαρό οικογενειακό του εισόδημα μετά την αφαίρεση των φόρων δεν ξεπερνά τις 45.000 €, με βάση τα δηλωθέντα εισοδήματα του φορολογικού έτους 2020,
• διαθέτει ΑΦΜ ο οποίος δεν έχει δηλωθεί ήδη ως εξαρτώμενο μέλος σε αίτηση που έχει υποβληθεί από άλλο πρόσωπο και
• επιβαρύνθηκε με συνολική αύξηση μεγαλύτερη των 30 € στους λογαριασμούς ρεύματος που εκδόθηκαν κατά το διάστημα από 01-12-2021 έως και 31-05-2022.
Η διαδικασία
H λειτουργία της πλατφόρμας vouchers.gov.gr είναι ιδιαίτερα απλή, καθώς χρειάζονται μόνο οι κωδικοί του πολίτη στο Taxisnet και το IBAN του λογαριασμού στον οποίο επιθυμεί να πιστωθεί η επιδότηση. Όλα τα υπόλοιπα στοιχεία αντλούνται αυτόματα μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης.
Πώς γίνεται η υποβολή αίτησης
1. Ο πολίτης εισέρχεται στην πλατφόρμα με τους κωδικούς του στο Taxisnet και επιβεβαιώνει ότι τα στοιχεία του (ονοματεπώνυμο, ΑΦΜ, έτος γέννησης) που εμφανίζονται είναι σωστά.
2. Ο πολίτης καλείται να επιλέξει αν επιθυμεί να υποβάλει αίτηση για τον ίδιο ή για προστατευόμενο μέλος της οικογένειάς του.
3. Στην οθόνη εμφανίζονται τα στοιχεία της κύριας κατοικίας ανά μήνα (διεύθυνση και αριθμός παροχής). Τα στοιχεία αυτά ο δικαιούχος μπορεί:
- είτε να τα επιβεβαιώσει,
- είτε να τα τροποποιήσει μέσω της πλατφόρμας «Δήλωση Κύριας Κατοικίας για Power Pass» (https://www1.aade.gr/saadeapps3/powerpass/katoikia), η οποία έχει υλοποιηθεί από την ΑΑΔΕ. Ο πολίτης μπορεί να μεταφερθεί στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ μέσω του vouchers.gov.gr, κάνοντας κλικ στο σχετικό πεδίο που εμφανίζεται κάτω από τα στοιχεία πρώτης κατοικίας. Τα στοιχεία που δηλώνονται στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ καταχωρίζονται αμέσως. Έτσι, αφού ο δικαιούχος συμπληρώσει τα σωστά στοιχεία πρώτης κατοικίας, μπορεί να επιστρέψει στην πλατφόρμα του Power Pass και να ολοκληρώσει την αίτησή του.
4. Στην ίδια σελίδα εμφανίζονται και τα πεδία ώστε ο πολίτης να συμπληρώσει το e-mail του, το IBAN και το όνομα του τραπεζικού ιδρύματος όπου τηρείται ο τραπεζικός του λογαριασμός.
5. Πατώντας «Υποβολή», ο πολίτης ολοκληρώνει τη διαδικασία κατάθεσης της αίτησης.
Για όσες ημέρες παραμένει ανοιχτή η πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων, θα διενεργείται προέλεγχος και θα αποστέλλονται ειδοποιήσεις στους πολίτες για τυχόν διορθώσεις (μη υπαρκτή παροχή, λανθασμένη κατηγορία λογαριασμού κ.λπ.). Η εκκαθάριση των αιτήσεων, ο προσδιορισμός του ποσού επιστροφής και η καταβολή του στους δικαιούχους θα πραγματοποιηθούν κατά το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου.
Διευκρινίζεται ότι οι δικαιούχοι μπορούν να υποβάλουν αίτηση τόσο για την κύρια κατοικία τους, όσο και για τη φοιτητική στέγη προστατευόμενων μελών που φοιτούν στην Ελλάδα. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ο πολίτης μπορεί να υποβάλει μέχρι και τρεις επιπλέον αιτήσεις για προστατευόμενα μέλη, ακολουθώντας κάθε φορά τα παραπάνω βήματα.
Επιπλέον, για όσους είναι υπόχρεοι να υποβάλουν πρώτη φορά φορολογική δήλωση για το φορολογικό έτος 2021, είναι απαραίτητη η υποβολή της φορολογικής δήλωσης πριν από την αίτηση για το Power Pass. Σε αυτή την περίπτωση, θα λαμβάνεται υπόψη το καθαρό οικογενειακό εισόδημα, μετά την αφαίρεση των φόρων, του φορολογικού έτους 2021.
Διευκρινίσεις για το αλαλούμ στο επίδομα ρεύματος
Πολλοί δικαιούχοι υπέβαλαν την αίτηση για το Power Pass και, ενώ βρισκόταν στο στάδιο της εκκαθάρισης, είδαν στη συνέχεια την κατάσταση της αίτησης να μεταβάλλεται σε «εκκρεμεί υποβολή». Ο λόγος είναι ότι υπέβαλαν μεταγενέστερα τη φορολογική δήλωση, χωρίς ωστόσο να υπάρχει κάποια αλλαγή στην κατοικία τους το 2020.
Όπως σημειώνεται, αναφορικά με τις δυσλειτουργίες που αναφέρεται ότι παρατηρήθηκαν στη λειτουργία της πλατφόρμας power pass, διευκρινίζεται ότι:
Πολίτες οι οποίοι υπέβαλαν τη δήλωση για το power pass και ακολούθως τη φορολογική τους δήλωση, χρειάστηκε να υποβάλουν εκ νέου τη δήλωση του power pass μόνο στις περιπτώσεις που άλλαξαν τη διεύθυνση κατοικίας τους στη φορολογική δήλωση και έκαναν εκ νέου ταυτοποίηση στο power pass.
Όπως τονίζεται στις οδηγίες προς τους πολίτες, η αλλαγή διεύθυνσης πρέπει να προηγηθεί της αίτησης για το power pass, και πραγματοποιείται στην πλατφόρμα https://www1.aade.gr/saadeapps3/powerpass/katoikia
Πηγή : foititikanea.gr