Χαμηλές πτήσεις στο Γραμμικό Σχέδιο, μεγάλη αύξηση στα γραπτά κάτω από τη βάση – Βελτιωμένη η εικόνα στις ξένες γλώσσες Πανωλεθρία στο Γραμμικό Σχέδιο, γενικά βελτιωμένη εικόνα στις ξένες γλώσσες. Αυτή είναι η εικόνα που προκύπτει από τη δημοσιοποίηση, χθες, των επιδόσεων των φετινών υποψηφίων των Πανελλαδικών Εξετάσεων στα ειδικά μαθήματα. Η ανακοίνωση επιτρέπει στο σύστημα του υπουργείου Παιδείας να ξεκαθαρίσει ποιοι υποψήφιοι έχουν καταφέρει να περάσουν την ελάχιστη βάση εισαγωγής κάθε τμήματος, και άρα να αρχίσει η διαδικασία υποβολής των μηχανογραφικών δελτίων για τα ΑΕΙ και τα δημόσια ΙΕΚ. Πέρυσι η σχετική προθεσμία είχε αρχίσει στις 19 Ιουλίου. Ειδικότερα, μεγάλη αύξηση υπάρχει στα γραπτά κάτω από τη βάση στο μάθημα του Γραμμικού Σχεδίου σε σχέση με πέρυσι (12,53% φέτος, 5,82% το 2021), ενώ αντίστροφα μειώθηκε το ποσοστό των γραπτών πάνω από 18 (14,17% από 27,16%). Η πτώση των επιδόσεων θα επηρεάσει τις βάσεις εισαγωγής στις αρχιτεκτονικές σχολές σε συνδυασμό και με την πτώση των επιδόσεων στα μαθήματα για το 2ο επιστημονικό πεδίο. Ως προς τις επιδόσεις των μαθημάτων ξένων γλωσσών, η εξέταση στα οποία είναι απαραίτητη για τη διεκδίκηση μιας θέσης σε πληθώρα τμημάτων, προκύπτουν τα ακόλουθα σε σύγκριση με το 2021: • Στα Αγγλικά μειώθηκαν οι υποψήφιοι κάτω από το 10 (από 21,94% σε 8,29%), αλλά οι αριστούχοι παρέμειναν σχεδόν στα ίδια επίπεδα (2,25% πέρυσι, 2,71% φέτος). • Στα Γαλλικά είχαμε υποδιπλασιασμό των γραπτών κάτω από τη βάση (6,51% από 12,94%) και αύξηση των αρίστων (από 8,82% σε 14,46%). • Στα Γερμανικά σημειώθηκε αύξηση των γραπτών κάτω από τη βάση (από 13% σε 20,35% φέτος) και μείωση των αρίστων (από 23,47% σε 20,78%). • Στα Ιταλικά υπάρχει μείωση των γραπτών κάτω από τη βάση (από 20,35% σε 15,94%) και αύξηση των αρίστων (από 15,12% σε 28,99%). • Στα Ισπανικά υπάρχει υπερσυγκέντρωση γραπτών στις βαθμολογικές κλίμακες από 10 έως 17. Συγκεκριμένα υπάρχει μείωση των γραπτών κάτω από τη βάση (από 7,73% σε 5,68%) αλλά και μείωση των αρίστων (από 45,68% σε 38,64%). • Για τα τμήματα μουσικής προστέθηκαν φέτος δύο μαθήματα δεξιοτήτων που δεν είναι σαφές πόσο θα επηρεάσουν τις επιδόσεις των υποψηφίων. Για την εκτίμηση των βάσεων στα τμήματα με ειδικό μάθημα πρέπει να συναρτηθούν οι επιδόσεις στο ειδικό μάθημα με τις επιδόσεις στα υποχρεωτικά μαθήματα κάθε επιστημονικού πεδίου. Βεβαίως σε κάποια μαθήματα (π.χ. Ιταλικά) παρατηρείται μικρή συμμετοχή. πηγή:kathimerini
Σχόλια (
)
|