Την αγωνία των νέων να βρουν μια «σίγουρη δουλειά» όταν αποφοιτήσουν από τα πανεπιστήμια και τα ΙΕΚ αποτυπώνουν τα χτεσινά αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων. Από τα στατιστικά στοιχεία φαίνεται ότι οι νέοι ενδιαφέρονται κυρίως για την αποκατάστασή τους στον δημόσιο τομέα και μάλιστα με τεράστια διαφορά από τα υπόλοιπα επαγγέλματα, αλλά και στα επαγγέλματα της ναυτιλίας, της εστίασης και του τουρισμού αλλά και στις «παραδοσιακές» σχολές υψηλής ζήτησης όπως οι Νομικές και οι Ιατρικές. Ιδιαίτερα οι σχολές οι οποίες οδηγούν στη δημόσια εκπαίδευση, κυριολεκτικά, σάρωσαν. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια άνοιξε η στρόφιγγα των διορισμών σε μόνιμες θέσεις στη δημόσια πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Τεράστια λοιπόν ήταν η ζήτηση για σχολές όπως Παιδαγωγικές, Φιλολογίας, Χημείας, μαθηματικών, Ψυχολογίας, Αγωγής και φροντίδας στην πρώιμη παιδική ηλικία, ξένες φιλολογίες, Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική ηλικία, Παιδαγωγικά δημοτικής εκπαίδευσης, φυσικής και Φυσικής Αγωγής κ.ά. Τα ίδια ισχύουν για τις σχολές Πλοιάρχων, Γεωλογίας, Οικονομικών επιστημών, Μηχανικών Περιβάλλοντος, Πληροφορικής, Τηλεπικοινωνίας, Μηχανικών Υπολογιστών, και Περιβάλλοντος, Ναυτιλιακών σπουδών, Διοίκησης Επιχειρήσεων, Βιοϊατρικής, λογοθεραπείας κ.ά. Η ζήτηση στα τεχνικά επαγγέλματαΑπό τα στατιστικά στοιχεία στα οποία αφορούν αυτούς που επέλεξαν να σπουδάσουν στα Δημόσια ΙΕΚ προκύπτει επίσης η επιθυμία της νέας γενιάς να βρεθεί αμέσως στην αγορά εργασίας μέσω των σπουδών σε κλάδους που οδηγούν κυρίως. Από τα στατιστικά στοιχεία στα οποία αφορούν αυτούς που επέλεξαν να σπουδάσουν στα Δημόσια ΙΕΚ προκύπτει επίσης η επιθυμία της νέας γενιάς να βρεθεί αμέσως στην αγορά εργασίας μέσω των σπουδών σε κλάδους που οδηγούν κυρίως στους βοηθούς ιατρικών εργαστηρίων, βοηθούς φαρμακείων, κομμωτικής, αισθητικής νυχιών, τουριστικών συνοδών, μάγειρες, τεχνικοί φαρμάκων και καλλυντικών, τεχνικοί ψύξης, ηλεκτρικών εγκαταστάσεων, διατροφής και διαιτολογίας , σχεδιασμός αντικειμένων κ.α «Βουτιά» σε εκατοντάδες σχολές – Πόσοι έμειναν εκτός ΑΕΙΕκτός των ΑΕΙ έμειναν πάνω από 22.000 άτομα, ενώ χιλιάδες είναι και οι κενές θέσεις στα ΑΕΙ (κοντά στις 7.000).Ο συνολικός αριθμός των υποψηφίων για επιλογή ανήλθε σε 73.405, εκ των οποίων 61.143 υποψήφιοι με τις διαδικασίες των ΓΕΛ και 12.262 υποψήφιοι με τις διαδικασίες των ΕΠΑΛ. Συνολικά εισήχθησαν στα Πανεπιστήμια, στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, στην ΑΣΠΑΙΤΕ, στην ΑΣΤΕ, στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές και στις Ακαδημίες της Πυροσβεστικής, του Εμπορικού Ναυτικού και του Λιμενικού Σώματος 61.682 υποψήφιοι ΓΕΛ και ΕΠΑΛ. Τις επόμενες μέρες θα ακολουθήσει η διαδικασία της ηλεκτρονικής εγγραφής στα ΑΕΙ με νεότερο Δελτίο Τύπου και αναλυτική εγκύκλιο. Η προθεσμία και η διαδικασία εγγραφής των επιτυχόντων στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές, στις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας και του Λιμενικού Σώματος, στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, καθώς στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης Ρόδου και Κρήτης θα ορισθεί και θα ανακοινωθεί από τις ίδιες τις Σχολές. Στα δημόσια ΙΕΚ συνολικά εισήχθησαν 13.472, άτομα. Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας το ποσοστό εισαγωγής στα ΑΕΙ αυξήθηκε φέτος στο 62.1% από το 61.1% του 2021. Συνολικά σε Πανεπιστήμια και ΙΕΚ εισήχθησαν 75.154 άτομα ενώ πέρυσι είχαν εισαχθεί 71.833 Παράλληλα, πραγματική «βουτιά» έκαναν φέτος οι βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ ακόμη και στα δημοφιλή τμήματα αλλά δεν έλειψαν και οι αυξήσεις σε εξίσου πολλά τμήματα. Σε γενικές γραμμές για το 2022 οι βάσεις σημείωσαν σημαντική πτώση σχεδόν σε όλα τα πεδία αλλά αξιοσημείωτες είναι και οι αυξήσεις σε πάρα πολλά τμήματα. Πτώση το βάσεων είδαμε σε τμήματα όπως ακόμη και τα Νομικά, Ιατρικά και Οδοντιατρικά , Οικονομικά , Πολιτικών επιστημών , κοινωνικής εργασίας ιστορίας κ.ά. Άνοδο σημείωσαν τμήματα όπως αυτά τα οποία σχετίζονται με την εκπαίδευση, φιλολογίας, προσχολικής αγωγής, ξένων γλωσσών, πολιτικών μηχανικών , χημείας κ.α Αποτελέσματα σοβαρών παθήσεωνΣτη διαδικασία εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, με την ανωτέρω ειδική κατηγορία, έλαβαν μέρος 1.637 συνολικά υποψήφιοι, από τους οποίους εισήχθησαν οι 1.524. Η διαδικασία της ηλεκτρονικής εγγραφής θα ανακοινωθεί με νεότερο Δελτίο Τύπου και αναλυτική εγκύκλιο. Αποτελέσματα για τα δημόσια ΙΕΚΗ διαδικασία επιλογής αφορά αποφοίτους του 2022 ή παλαιότερους που συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2022 και υπέβαλαν οριστικοποιημένο παράλληλο μηχανογραφικό. O συνολικός αριθμός των υποψηφίων με οριστικοποιημένο παράλληλο μηχανογραφικό φέτος ανήλθε σε 20.432, εκ των οποίων 18.812 υποψήφιοι είναι απόφοιτοι Λυκείων σχολικού έτους 2021-2022, ενώ 1.620 είναι απόφοιτοι παλαιότερων ετών. Επίσης, 157 υποψήφιοι επιλέχθηκαν στην ειδική κατηγορία, ενώ 20.275 επιλέχθηκαν στη γενική κατηγορία. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας έκδοσης αποτελεσμάτων, οι επιτυχόντες του παράλληλου μηχανογραφικού είναι συνολικά 13.472. Πιο συγκεκριμένα, οι 13.315 είναι επιτυχόντες στη γενική κατηγορία και 157 στην ειδική κατηγορία. Η προθεσμία για την εγγραφή των επιτυχόντων στα ΙΕΚ επιτυχίας τους για τα Δημόσια ΙΕΚ του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων είναι από την Πέμπτη 1/9/2022 μέχρι και την Δευτέρα 12/9/2022. Πίνακας 1: Στατιστικά στοιχεία υποψηφίων ΓΕΛ/ΕΠΑΛ για τα αποτελέσματα επιλογής Πανελλαδικών Εξετάσεων 2022.Πίνακας 2: Στατιστικά στοιχεία υποψηφίων με ΣΟΒΑΡΕΣ ΠΑΘΗΣΕΙΣ για τα αποτελέσματα επιλογής 2022.Πίνακας 3: Στατιστικά στοιχεία υποψηφίων για τα αποτελέσματα του Παράλληλου Μηχανογραφικού 2022.Πίνακας 4: Όλες οι υπερβάσεις στον αριθμό επιτυχόντων σε σχέση με τον αριθμό θέσεων έχουν προκύψει λόγω ισοβαθμιών στο βαθμό του τελευταίου (βάση).πηγή:ethnos
Σχόλια (
)
|