Σε απολογισμό της τριετούς θητείας στο ΥΠΑΙΘ και στην κοινοποίηση των προτεραιοτήτων για το μέλλον προέβη η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως.
Στην ανακοίνωση, μεταξύ άλλων, προαναγγέλλεται νέο σύστημα διορισμού/επιλογής εκπαιδευτικών στη βάση διαγωνισμού ΑΣΕΠ
Οι αλλαγές που έρχονται σύμφωνα με την ανακοίνωση από το Υπουργείο Παιδείας
Νέο σύστημα διορισμού/επιλογής εκπαιδευτικών στη βάση διαγωνισμού ΑΣΕΠ
Περαιτέρω επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό – περαιτέρω διορισμοί Προσλήψεις ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών και σχολικών νοσηλευτών
Έμφαση στην ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών
Επέκταση Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων
Δημιουργία προγραμμάτων σπουδών για τις σχολικές δομές ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, κατάλληλα σταθμισμένων ως προς το είδος της αναπηρίας και των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών
Αναβάθμιση και στήριξη της λειτουργίας των εξειδικευμένων σχολείων, όπως μουσικών, καλλιτεχνικών
Επέκταση ωραρίου σχολείου και μείωση διαβάσματος στο σπίτι, ειδικά στις μικρές τάξεις
Πλήρης επέκταση ολοήμερου στο 100% των Νηπιαγωγείων και Δημοτικών ως τις 17:30
Κρατικό Πιστοποιητικό Πληροφορικής μέσα στα σχολεία
Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας μέσα στα σχολεία
Νέο πλαίσιο για σχολεία εξωτερικού
Το προλογικό σημείωμα της υπουργού Παιδείας
Κυρίες και κύριοι, Φίλες και φίλοι,
Εδώ και τρία χρόνια στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, στόχος μας είναι η συνολική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος, ώστε να καταστεί ακόμη πιο σύγχρονο και προσβάσιμο από όλους, να εξασφαλίζει ισότιμα, ποιοτικά εφόδια σε όλα τα παιδιά και τους νέους μας, για να μπορέσουν να διεκδικήσουν τα όνειρά τους. Από το 2019, παρά τις αντιξοότητες της πανδημίας, υλοποιούμε με συνέπεια το πρόγραμμά μας για την Παιδεία, το οποίο είναι σήμερα πραγματικότητα.
Έχουμε κάνει ακόμη περισσότερα βήματα και συνεχίζουμε, με στοχοπροσήλωση και ισχυρό κίνητρο: το όφελος των παιδιών και των νέων μας. Έτσι, το φετινό σχολικό και ακαδημαϊκό έτος υλοποιούνται για πρώτη φορά σημαντικές καινοτομίες, ενώ συνεχίζουν να εφαρμόζονται όσα ίσχυσαν από πέρυσι. Ενδεικτικά:
Οι μαθητές μας ξεκινούν πια την υποχρεωτική εκπαίδευση από την ηλικία των 4 ετών μαθαίνοντας και αγγλικά, έρχονται σε επαφή με σύγχρονες γνώσεις και δεξιότητες, σε ένα καλύτερα εξοπλισμένο και πιο συμπεριληπτικό περιβάλλον, ενώ η αποστήθιση δίνει τη θέση της στην κριτική σκέψη.
Το ολοήμερο σχολείο επεκτάθηκε ως τις 5:30 μμ και εμπλουτίστηκε με δημιουργικό περιεχόμενο, οι εκπαιδευτικοί όμιλοι προσφέρουν δωρεάν νέα αντικείμενα και δράσεις, τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία διπλασιάστηκαν, ενώ δημιουργήθηκαν Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια σε ολόκληρη τη χώρα.
Οι εκπαιδευτικοί μας αποκτούν τον κεντρικό ρόλο που αξίζουν: με 25.000 μόνιμους διορισμούς, με επιμορφώσεις, με βελτιωτική αξιολόγηση, με μεγαλύτερη αυτονομία, είναι ουσιαστικοί συμμέτοχοι των πολιτικών μας, ενώ αποκτούν εργαλεία για τη δουλειά τους, ψηφιακά, μαθησιακά, υποστηρικτικά.
Οι παιδαγωγικοί σύμβουλοι-μέντορες υποστηρίζουν τους νεότερους, ενώ οι ενδοσχολικοί συντονιστές ενισχύουν τη σχολική μονάδα ως επαγγελματική κοινότητα μάθησης και ανάπτυξης.
Οι φοιτητές, οι πανεπιστημιακοί, οι ερευνητές μας διευρύνουν τους ορίζοντές τους: τα Πανεπιστήμιά μας έχουν πλέον όλες τις θεσμικές ελευθερίες να διαμορφώσουν την ακαδημαϊκή τους ταυτότητα, να προαγάγουν την έρευνα, να ανοιχτούν περισσότερο στην κοινωνία, να γίνουν πιο εξωστρεφή και πιο αποτελεσματικά, να έχουν προσωπικό επιλεγμένο με πιο διαφανείς διαδικασίες και ένα ποιοτικό, ασφαλές ακαδημαϊκό περιβάλλον.
Οι σπουδαστές μας ακολουθούν πλέον τον αναβαθμισμένο -και άμεσα συνδεδεμένο με την αγορά εργασίας και την επαγγελματική αποκατάσταση- δρόμο της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, που συνιστά πια μία σοβαρή εναλλακτική οδό, ελκυστική και με προοπτικές.
Από κοινού με τους Υφυπουργούς κ.κ. Ζέττα Μακρή και Άγγελο Συρίγο, με τους Γενικούς Γραμματείς κ.κ. Αλέξανδρο Κόπτση, Γιώργο Βούτσινο, Οδυσσέα Ζώρα και Γιώργο Καλαντζή, καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια για ένα καλύτερο σήμερα και ένα πιο ελπιδοφόρο αύριο, αυτό που αξίζει στη νέα γενιά της χώρας μας. Η Παιδεία Αλλάζει. Στην Πράξη.