Κατά καιρούς δημιουργούνται ερωτήματα αναφορικά με την ποσότητα, αλλά και την ποιότητα των εργασιών που αναθέτουν οι εκπαιδευτικοί στους μαθητές για το σπίτι. Συχνά οι δάσκαλοι αποφασίζουν με το δικό τους διδακτικό κριτήριο τι είναι ωφέλιμο και τι όχι για ένα παιδί και κατά πόσο αυτό μπορεί να συνάδει με την βελτίωση της μόρφωσης του διδασκόμενου.
Τι αναφέρει η εγκύκλιος
Το Υπουργείο Παιδείας στην εγκύκλιό του για την «Λειτουργία Δημοτικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2022-2023», αναφέρει πως οι εκπαιδευτικού πρέπει να αποφεύγουν το μεγάλο πλήθος εργασιών, καθώς κάτι τέτοιο δυνητικά αποδυναμώνει την ποιοτική πρόσληψη γνώσεων. Παράλληλα, ο μεγάλος φόρτος εργασιών μπορεί να μην είναι απαραίτητα βοηθητικός στην δημιουργία κριτικής και δημιουργικής σκέψης.
Τονίζεται, επίσης, ότι οι πολλές εργασίες δεν προσφέρουν στους μαθητές την δυνατότητα να ενδυναμώσουν τις ικανότητές τους στην γνώση, την κατανόηση και την εφαρμογή των όσων έχουν διδαχθεί και κατ' επέκταση εμποδίζουν την βέλτιστη ανάλυση, σύνθεση και αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών μεθόδων με βάση τα ατομικά χαρακτηριστικά των μαθητών και την δυνατότητά τους να αξιοποιούν λειτουργικά τα διδαχθέντα.
Τέλος, σημαντική σημείωση αποτελεί και η προτροπή προς τους δασκάλους να μειώσουν τον αριθμό των φωτοτυπιών που χρησιμοποιούν για τις εργασίες των μαθητών.
Πηγή: alfavita.gr