Με συσκευές απολύμανσης του αέρα και κλιματιστικά θα λειτουργούν από αυτή τη σχολική χρονιά τα σχολεία στην Κύπρο.
Αυτό ανακοίνωσε μιλώντας στη Βεργίνα Κύπρου ο Υπουργός Παιδείας Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας, Πρόδρομος Προδρόμου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από τις αρχές του 2022 σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Κύπρου, το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε σε πιλοτική εγκατάσταση περίπου 100 συσκευών καθαρισμού του αέρα σε ισάριθμα σχολεία που είχαν επιλεγεί κατά προτεραιότητα σύμφωνα με τις κλιματικές συνθήκες.
Να τοποθετηθούν πιλοτικά και σε σχολεία της Ελλάδας, προτείνει ο Δημοσθένης Σαρηγιάννης
Κάτι ανάλογο πρότεινε και για τα σχολεία στην Ελλάδα, μιλώντας στην εκπομπή «ΤΑ ΛΕΜΕ» στη Βεργίνα Τηλεόραση και στη δημοσιογράφο Χριστίνα Τσόρμπα, ο καθηγητής Περιβαλλοντικής Μηχανικής του ΑΠΘ Δημοσθένης Σαρηγιάννης.
«Έχουν γίνει πειραματικές μετρήσεις σε σχολεία σε νοσοκομεία σε κλινικές του ΑΠΘ και σε αίθουσες διδασκαλίες του Πανεπιστημίου μας, όπως και σε άλλους χώρους. Η μείωση του σωματιδιακού φορτίου των αιωρούμενων σωματιδίων και του ιικού φορτίου με τη χρήση συσκευών απολύμανσης μειώνεται σε ποσοστό 90%.
Εκτός από την προστασία από τον κορονοϊό, η ποιότητα του αέρα γενικότερα στα σχολεία, στα νηπιαγωγεία και στους παιδικούς σταθμούς, αποτελεί έναν από τους βασικούς άξονες πολιτικής για τη Δημόσια Υγεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας», τόνισε ο κ Σαρηγιάννης.
Άλλος αέρας από το Πειραματικό Σχολείο του ΑΠΘ
Μαθητές του Πειραματικού Σχολείου του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης παρουσίασαν στη διάρκεια της 86ης ΔΕΘ πέντε projects με κυριότερο αυτό που αφορά τον καθαρισμού του αέρα στις σχολικές αίθουσες.
Η εφαρμογή τους «Άλλος Αέρας» που ήδη έχει εγκατασταθεί και λειτουργεί σε αίθουσες του σχολείου περιλαμβάνει αισθητήρες μέτρησης των αιωρούμενων σωματιδίων, της θερμοκρασίας, της υγρασίας, της ατμοσφαιρικής πίεσης , εξαερισμού τζαμιού , σύστημα ελέγχου των συσκευών και έναν μικρουπολογιστή για μεταξύ τους επικοινωνία. Το σύστημα αναπτύχθηκε με στόχο τον καλύτερο φυσικό εξαερισμό των αιθουσών εν μέσω πανδημίας, την ελαχιστοποίηση των αερολυμάτων και την ποιοτική βελτίωση του αέρα διαφυλάσσοντας την υγεία των μαθητών/τριών.
Πηγή: alfavita.gr