Η εισαγωγή στα πανεπιστήμια ήταν πάντα μια δύσκολη υπόθεση και σίγουρα απαιτούσε μεγάλη προσπάθεια καθώς ο ανταγωνισμός μέσω των πανελληνίων εξετάσεων είναι τεράστιος. Τα τελευταία δυο χρόνια η κατάσταση έγινε ακόμη χειρότερη καθώς η επιλογή της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως να θεσπίσει την Ελάχιστη Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) οδηγεί σχεδόν 40.000 υποψήφιους εκτός των ΑΕΙ. Αλλωστε αυτό δεν είναι τυχαίο. Αυτό ακριβώς ήθελε να πετύχει η κυβέρνηση. Να μπαίνουν στα πανεπιστήμια όσο το δυνατόν λιγότεροι νέοι. Σήμερα τα παιδιά τα οποία προέρχονται από οικονομικά ασθενέστερες οικογένειες ή ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές και δεν έχουν τη δυνατότητα βοήθειας από φροντιστηριακά μαθήματα, έχουν πραγματικά ελάχιστες πιθανότητας επιτυχίας. Φυσικά πάντα υπάρχουν οι εξαιρέσεις, δηλαδή παιδιά που εισάγονται στα ΑΕΙ, χωρίς να κάνουν φροντιστήριο μόνο που είναι ελάχιστα. Για το 2023 η εικόνα δεν πρόκειται ν΄ αλλάξει, πράγμα, που σημαίνει ότι και πάλι οι «αδύνατοι» μαθητές δεν θα τα καταφέρουν να εισαχθούν στα πανεπιστήμια και θα πρέπει να αναζητήσουν αλλού τη…μοίρα τους. Και για τις ερχόμενες πανελλαδικές εξετάσεις ισχύει ότι προϋπόθεση για να συμμετάσχει κάποιος υποψήφιος στη διαδικασία επιλογής για τις σχολές και τα τμήματα των Πανεπιστημίων είναι η επίτευξη στις πανελλαδικές εξετάσεις βαθμολογικής επίδοσης ίσης ή μεγαλύτερης από την ΕΒΕ, ανά σχολή ή τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση. Με απλά λόγια θα πρέπει οπωσδήποτε να έχει σημειώσει βαθμολογική επίδοση τουλάχιστον ίση με την χαμηλότερη ΕΒΕ (δηλαδή αυτή με συντελεστή το 0,8), διαφορετικά δεν μπορεί να καταθέσει μηχανογραφικό δελτίο καθόλου αφού το σύστημα τον αποκλείει εξαρχής. Κάπως έτσι δυο χρόνια τώρα χιλιάδες απόφοιτοι λυκείου έμειναν εκτός Ανώτατης Εκπαίδευσης. Και τι έκαναν; Kάποιοι κατευθύνθηκαν προς τα Δημόσια ΙΕΚ και οι υπόλοιποι, αυτοί που μπορούσαν να πληρώσουν πήγαν σε ιδιωτικές δομές εκπαίδευσης. Και το 2023 οι υποψήφιοι ημερήσιων και εσπερινών ΓΕ.Λ. που συμμετέχουν στις πανελλαδικές, μετά από την ολοκλήρωση των εξετάσεων και τη γνωστοποίηση των βαθμών της τελικής τους επίδοσης στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, τα ειδικά μαθήματα και τις πρακτικές δοκιμασίες, καθώς και τη γνωστοποίηση των αποτελεσμάτων των ικανοτήτων συμπληρώνουν μηχανογραφικό δελτίο. Σε αυτό επιλέγουν όσες σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις επιθυμούν από το επιστημονικό πεδίο στο οποίο έχουν πρόσβαση. Οι υποψήφιοι δύνανται να επιλέγουν σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις με βάση την Ε.Β.Ε. ή τις Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών της σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης, αν συντρέχει τέτοια περίπτωση, την Ε.Β.Ε. ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση και τη βαθμολογική τους επίδοση.». Το παράλληλο μηχανογραφικό δελτίο Το 2021 το υπουργείο Παιδείας καθιέρωσε το παράλληλο μηχανογραφικό δελτίο και το παρουσίασε ως μια μεγάλη καινοτομία. Στην πραγματικότητα όμως μόνο καινοτομία δεν είναι αφού έτσι και αλλιώς τα παιδιά, που δεν κατάφερναν να εισαχθούν στα πανεπιστήμια εφόσον το επιθυμούσαν έκαναν αίτηση για την εγγραφή τους στα ΙΕΚ. Σε κάθε περίπτωση πάντως οι τελειόφοιτοι και οι υποψήφιοι, που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις του εκάστοτε σχολικού έτους, δύνανται να εκδηλώσουν ενδιαφέρον προς κάλυψη θέσης καταρτιζόμενου σε δημόσιο Ι.Ε.Κ. με την υποβολή παράλληλου μηχανογραφικού δελτίου. Το παράλληλο μηχανογραφικό δελτίο υποβάλλεται κατά την ίδια περίοδο υποβολής του μηχανογραφικού δελτίου. Οι υποψήφιοι που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις εκάστου σχολικού έτους, δύνανται να υποβάλουν τόσο το μηχανογραφικό δελτίο, όσο και το παράλληλο μηχανογραφικό δελτίο. Απαγορεύεται η εγγραφή του υποψηφίου ταυτόχρονα σε σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση Α.Ε.Ι. και σε δημόσιο Ι.Ε.Κ.. Τι προσφέρουν οι σπουδές στα ΙΕΚ Η ερώτηση, που κάνουν πολλά παιδιά, τα οποία είτε ανήκουν στους λεγόμενους «αδύνατους» μαθητές είτε απέτυχαν στις εξετάσεις για τα ΑΕΙ είναι «αξίζει να σπουδάσω στα ΙΕΚ;». H απάντηση είναι σίγουρα ναι, παρά το γεγονός ότι οι κυβερνήσεις, ποτέ δεν επέλεξαν να τα στηρίξουν όσο τους αξίζει. Σε κάθε περίπτωση οι σπουδές στο πανεπιστήμιο δεν αποτελούν μονόδρομο και αυτό φαίνεται και από το γεγονός ότι -όσο και να ακούγεται απίστευτο- πολλοί φοιτητές φεύγουν από τα πανεπιστήμια και πηγαίνουν να σπουδάσουν στα ΙΕΚ, διότι επιθυμούν μια ειδικότητα, που θα τους οδηγήσει άμεσα στην επαγγελματική αποκατάσταση. Τα τελευταία χρόνια ένας πολύ μεγάλος αριθμός νέων ακολουθεί τη λύση των Δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής κατάρτισης (ΔΙΕΚ), καθώς αυτά διαθέτουν σύγχρονες ειδικότητες με ζήτηση στην αγορά εργασίας αλλά και επειδή οι σπουδές είναι δωρεάν. Όσοι έχουν την οικονομική δυνατότητα ακολουθούν το δρόμο των ιδιωτικών ΙΕΚ, τα οποία όμως έχουν δίδακτρα. Δημόσια ΙΕΚ υπάρχουν σε όλη τη χώρα, ακόμη και σε απομακρυσμένες περιοχές, και συνεπώς οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να εντοπίσουν ένα Ινστιτούτο κοντά στο σπίτι τους και ταυτόχρονα να αναζητήσουν την ειδικότητα που τους ενδιαφέρει. Σήμερα τα ΙΕΚ έχουν δεκάδες ειδικότητες με σύγχρονο περιεχόμενο κατάρτισης καθώς προσαρμόζονται με τις ανάγκες, που έχει η αγορά εργασίας αλλά και οι τοπικές επιχειρήσεις, οι φορείς κλπ. Συνεπώς, κάθε υποψήφιος φοιτητής μπορεί να βρει αυτό που θέλει και που πιστεύει ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα τον οδηγήσει στον επαγγελματικό στίβο. Οι πιο δημοφιλείς ειδικότητες, είναι Ειδικός Μηχανογράφησης Λογιστηρίου, Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής, Διοικητικό και Οικονομικό Στέλεχος Επιχειρήσεων, Ειδικός Εφαρμογών Αισθητικής, Ειδικός Προσχολικής Αγωγής, Δραστηριοτήτων, Δημιουργικότητας και Έκφρασης , Τεχνικός Αερίων Καυσίμων, και Κομμωτής - Τεχνικός Περιποίησης Κώμης. Πηγή ieidiseis.gr
Σχόλια (
)
|