Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Παρασκευή, 23 Δεκεμβρίου 2022
Επαγγέλματα και Προοπτικές   Μαθητές - Φροντιστήριο - Σχολείο - Πανεπιστήμιο
Πώς πήρα την απόφαση να γίνω πιλότος.

 

 Ο Θόδωρος Σεβαστίδης, έχοντας πια πάρει το πτυχίο του, έχει κατακτήσει μια θέση ανάμεσα στους περίπου 560 πιλότους της Aegean. Η Αλεξία Ιωάννου είναι από τις πρώτες που μπήκαν στο πρόγραμμα πριν από τρία χρόνια. «Τώρα πια βρίσκομαι ένα βήμα πριν από την ένταξή μου στο σμήνος. Ενα βήμα πριν να πιάσω το όνειρο», λέει εμφανώς χαρούμενη.

Οι νέοι, άνδρες και γυναίκες –γιατί υπάρχουν πλέον και νέες Ελληνίδες στο πιλοτήριο–, που μέχρι στιγμής έχουν ενταχθεί στο δυναμικό της αεροπορικής μέσα από το πρόγραμμα αριθμούν τους 49. Και έως τις αρχές του 2023 η Aegean υπολογίζει πως θα εντάξει στο δυναμικό της άλλους 40. Επειδή μάλιστα θέλει να εμπλουτίσει και να ανανεώσει το δυναμικό της, συνεχίζει. Προκήρυξε τώρα άλλες 120 υποτροφίες για τα επόμενα 3 χρόνια, για νέους Ελληνες, όχι μεγαλύτερους από 28 ετών, ώστε να αποκτήσουν επαγγελματικό πτυχίο πολιτικής αεροπορίας και να ξεκινήσουν τη σταδιοδρομία τους ως μελλοντικοί κυβερνήτες αεροσκαφών του στόλου της Aegean και της Olympic Air.

«Παιδικό μου όνειρο»

H 31χρονη σήμερα Αλεξία Ιωάννου είναι μία από εκείνες τις γυναίκες που μοιράζονται αυτή τη φιλοδοξία και από τις πρώτες που μπήκαν στο πρόγραμμα πριν από τρία χρόνια. «Είναι παιδικό μου όνειρο να γίνω πιλότος. Από μικρή λάτρευα τα αεροπλάνα, μόνο κοντά τους ήθελα να βρίσκομαι. Ωστόσο, δεν είχα τη δυνατότητα να βρεθώ στο πιλοτήριο και επέλεξα άλλο δρόμο για να φθάσω στην αεροπορία. Σπούδασα μηχανικός αεροσκαφών και αμέσως μετά, το 2013, εντάχθηκα μέσω πρακτικής άσκησης στην Aegean. Στην τεχνική βάση, στο υπόστεγο, δούλεψα πολλά χρόνια. Και ενώ πίστεψα πως το όνειρο της πιλότου είχε χαθεί, έμαθα για τις υποτροφίες της εταιρείας, έκανα αίτηση και ήμουν τυχερή να τη δεχθούν και να ξεκινήσω», διηγείται στην «Κ». «Ούτε στιγμή δεν πέρασε από το μυαλό μου αυτό που κάποιοι λένε για το κόστος και τις προσωπικές θυσίες που απαιτούνται από μια γυναίκα για ένα τέτοιο επάγγελμα, πολύ απλά γιατί δεν το βλέπω έτσι. Δεν θα μπορούσα να κάνω κάτι διαφορετικό από αυτό που πραγματικά θέλω», τονίζει. «Τώρα πια βρίσκομαι ένα βήμα πριν από την ένταξή μου στο σμήνος. Ενα βήμα πριν να πιάσω το όνειρο», λέει εμφανώς χαρούμενη.

Οι σχολές

49 νέοι και νέες έχουν ενταχθεί μέχρι στιγμής στο δυναμικό της αεροπορικής μέσα από το πρόγραμμα υποτροφιών.

«Εχουμε πολλούς και πολύ καλούς πιλότους, αλλά θέλουμε περισσότερους», εξομολογείται στην «Κ» ο Παναγιώτης Σίσκος. Είναι ο επικεφαλής του προγράμματος υποτροφιών για πιλότους της Aegean, κυβερνήτης σε Airbus 320 ο ίδιος. «Μέχρι πριν από περίπου δυόμισι δεκαετίες, για να γίνεις πιλότος έπρεπε υποχρεωτικά να περάσεις μέσα από τη Σχολή Ικάρων και την Πολεμική Αεροπορία. Σταδιακά άνοιξαν καλές ιδιωτικές σχολές διεθνώς αλλά και στην Ελλάδα. Εμείς έχουμε επιλέξει δύο τέτοιες εταιρείες, την Egnatia Aviation στην Καβάλα και την Global Aviation στην Αθήνα», εξηγεί ο κ. Σίσκος, ο οποίος επί 22 χρόνια υπηρέτησε ως πιλότος της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, ολοκληρώνοντας τη σταδιοδρομία του ως μάχιμος ιπτάμενος με τον βαθμό του αντισμηνάρχου.

Πρόκειται για σχολές που, αφού αξιολογήσουν την επιλεξιμότητα των ενδιαφερόμενων φοιτητών και τους δεχθούν, μέσα από ένα πρόγραμμα 13 θεωρητικών μαθημάτων και πολλών ωρών πτήσης σε μονοκινητήρια και δικινητήρια αεροσκάφη αλλά και προσομοιωτές πτήσεων, προετοιμάζουν τους φοιτητές τους για να συμμετάσχουν στις εξετάσεις του Οργανισμού της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την Αεροπορική Ασφάλεια (European Union Aviation Safety Agency – EASA). Τα δίδακτρα κυμαίνονται από 60.000 έως 75.000 ευρώ, ενώ για όσους πρέπει να φύγουν μακριά από την κατοικία τους πρέπει να συνυπολογιστεί και το κόστος διαβίωσης. Αλλες 20.000 ευρώ περίπου χρειάζονται για το επόμενο στάδιο, μέχρι να κερδίσουν μία θέση κυβερνήτη στο πιλοτήριο: για την εκπαίδευση επί τύπου αεροσκάφους που διενεργούν οι αεροπορικές εταιρείες πριν διαλέξουν αυτούς που θα προσλάβουν. Αποφοίτους που, εκτός από καλές γνώσεις του αντικειμένου τους, πρέπει να πληρούν και μια σειρά επιπλέον κριτηρίων, όπως καλή επικοινωνία με τους συνεργάτες τους, ηγετικές ικανότητες, δυνατή βραχυπρόθεσμη μνήμη, άριστο συντονισμό των άκρων, άριστα ανακλαστικά και ικανότητα να αντεπεξέρχονται σε πολλές εργασίες ταυτοχρόνως. Δύσκολες και απαιτητικές δεξιότητες δηλαδή, αλλά και σπουδές που κοστίζουν συνολικά γύρω στις 90.000 ευρώ και απαιτούν την πλήρη αφοσίωση των φοιτητών για τους 17 με 19 μήνες (ανάλογα και με τον καιρό, προκειμένου να συμπληρώνονται οι απαιτούμενες ώρες πτήσης) που διαρκούν.

Πώς πήρα την απόφαση να γίνω πιλότος-1

Η επιλογή

«Πολλά από αυτά τα παιδιά, που μπορούν να γίνουν εξαιρετικοί κυβερνήτες, δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν τα ακριβά για μια μέση οικογένεια δίδακτρα», λέει ο κ. Σίσκος, ξεκαθαρίζοντας ωστόσο ότι «ο ιδανικός υποψήφιος πρέπει να έχει πολύ ισχυρό κίνητρο, να θέλει πολύ να το κάνει, να έχει καλή κατανόηση των Μαθηματικών και της Φυσικής και να μιλάει άριστα αγγλικά». Δεν έχει σημασία αν ένας υποψήφιος είναι απόφοιτος τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, το απολυτήριο λυκείου αρκεί, αλλά κατά τον επικεφαλής του προγράμματος εκπαίδευσης «θα πρέπει να μπορούσε να έχει εισαχθεί σε μια ανώτατη σχολή αν το επέλεγε».

Η Aegean έχει και πρόγραμμα υποτροφιών εκπαίδευσης 40 υποψήφιων μηχανικών αεροσκαφών με στόχο να τους εντάξει στην τεχνική βάση της. Ενας από αυτούς είναι ο Δημήτρης Φραντζέσκος. «Ηθελα από μικρός να ασχοληθώ με την αεροπορία. Τελειώνοντας το λύκειο έψαξα τον τρόπο για να το κάνω, σε ποιο τομέα θα μπορούσα να δουλεύω στα αεροπλάνα. Η απόφαση να ακολουθήσω την κατεύθυνση του μηχανικού, ομολογώ, ήταν απρόοπτη. Μου το πρότεινε αρχικά ο πατέρας μου», λέει μιλώντας στην «Κ». Ο 20χρονος Δημήτρης έχει ολοκληρώσει τη θεωρητική εκπαίδευση και ξεκινάει τώρα το πρακτικό κομμάτι. «Θα διαρκέσει ακόμη δύο χρόνια και έπειτα έχω τη δυνατότητα να δώσω εξετάσεις για πιστοποίηση από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας».

Είναι εμφανές πως η αεροπορική, μαζί με τα 46 νέα αεροπλάνα της, ετοιμάζει και μια νέα γενιά ανθρώπινου δυναμικού. «Επενδύουμε στους νέους, ετοιμάζουμε και τη νέα γενιά των στελεχών της εταιρείας, παράλληλα με το σχέδιο ανάπτυξης της εταιρείας», τόνισε προ ημερών ο CEO της Aegean Δημήτρης Γερογιάννης, με την ευκαιρία της τελετής αποχαιρετισμού του τελευταίου αεροσκάφους Dash Q400, στο κτίριο 57 του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.

 

kathimerini.gr 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 461 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια

Είναι εύκολη η Αγγλική Φιλολογία του ΕΚΠΑ;;
Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2024 - 15:53
Σχόλια (0)

Μεταπτυχιακά
Σάββατο, 10 Φεβρουαρίου 2024 - 22:37
Σχόλια (0)

ΔΩΡΕΑΝ Μαθήματα Αγγλικών / Απόκτησε (Lower, Advanced, Proficiency)
Κυριακή, 3 Δεκεμβρίου 2023 - 04:06
Σχόλια (0)

Δεκαπέντε (15) θέσεις έμμισθων υποψηφίων διδακτόρων
Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2023 - 14:46
Σχόλια (0)

ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
Δευτέρα, 18 Σεπτεμβρίου 2023 - 18:41
Σχόλια (4)


Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (0)

Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (12)

ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Σάββατο, 12 Αυγούστου 2023 - 01:50
Σχόλια (2)

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024
Εκπαιδευτικοί: Δε φοβόμαστε την αξιολόγηση
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 21 ώρες
Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024
ΕΕΤΑΑ Παιδικοί σταθμοί ΕΣΠΑ: Έρχονται voucher για όλους
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 21 ώρες
Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024
Το σχέδιο της Κομισιόν για ένα ευρωπαϊκό πτυχίο
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 21 ώρες
Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024
Τον Απρίλιο πιλοτικός διαγωνισμός PISA στα Αγγλικά και στις Ψηφιακές Δεξιότητες
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 21 ώρες
Σελίδα 1 από 6165 (36985 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
4
5
6
7
6163
6164
6165
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης