Κυριακή, 19 Μαΐου 2024
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Σάββατο, 28 Ιανουαρίου 2023
Διάφορα Θέματα   Επικαιρότητα
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών: Το νέο ΦΕΚ για τη διαδικασία και τα κριτήρια αξιολόγησης των εκπαιδευτικών
Τα κριτήρια αξιολόγησης των εκπαιδευτικών σύμφωνα με το νέο ΦΕΚ

Θέματα που αφορούν την αξιολόγηση εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δημοσιεύτηκαν από την κυβέρνηση και τον υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων σε αντίστοιχο ΦΕΚ.

Στην απόφαση περιλαμβάνονται τα παρακάτω άρθρα-ενότητες:

Άρθρο 1  – Σκοπός της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού

Άρθρο 2 – Αρχές που διέπουν την αξιολογική διαδικασία.

Άρθρο 3 – Αξιολόγηση σε τετράβαθμη περιγραφική κλίμακα.

Άρθρο 4 – Πεδία και κριτήρια της αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών

Άρθρο 5 – Πεδία και κριτήρια αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών των Κέντρων Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία και των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης

Άρθρο 6 – Πεδία και κριτήρια αξιολόγησης του έργου των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού των σχολικών μονάδων

Άρθρο 7 – Πεδία και κριτήρια αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών και των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης και των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού των Επιτροπών Διεπιστημονικής Υποστήριξης

Άρθρο 8 – Πεδία και κριτήρια αξιολόγησης του έργου των μελών του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού των σχολικών μονάδων

Άρθρο 9 – Καταχώριση από τους αξιολογούμενους στοιχείων σε ηλεκτρονικό φάκελο Άρθρο 10 – Έκθεση αυτοαξιολόγησης

Άρθρο 11 – Λεπτομερειακές ρυθμίσεις της διαδικασίας αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών ή των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού ή του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού

Άρθρο 12 –  Ενστάσεις

Άρθρο 13 – Μεταβατικές διατάξεις

Άρθρο 14 – Παραρτήματα – ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α: ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΚΑΤ’ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΠΕΡ. Α) ΤΗΣ ΠΑΡ. 4 ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 75 ΤΟΥ Ν. 4823/2021 – ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β: ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Ή ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ Ή ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Ή ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ ΑΠΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΗ ΕΚΘΕΣΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΥ

Άρθρο 15  – Έναρξη ισχύος 

Σύμφωνα με το ΦΕΚ:

Σκοπός της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π) της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι η βελτίωση της ατομικής απόδοσής τους και η προαγωγή και βελτίωση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας του παιδαγωγικού, διδακτικού και υποστηρικτικού έργου που προσφέρεται, στο πλαίσιο της δημόσιας εκπαίδευσης, από τις εκπαιδευτικές και υποστηρικτικές δομές.

Πεδία και κριτήρια της αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών:

1. Τα πεδία, στα οποία εστιάζει η περιγραφική αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών, είναι:

  •  το διδακτικό και παιδαγωγικό έργο του εκπαιδευτικού, το οποίο εξειδικεύεται σε γενική και ειδική διδακτική του γνωστικού αντικειμένου και παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση της τάξης και
  •  η υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια του εκπαιδευτικού.

2. Για την αξιολόγηση του κάθε ενός των πεδίων που αναφέρονται στην παρ. 1 λαμβάνονται υπόψη τα εξής κριτήρια:

α) Πεδίο Α1 :

αα) Προετοιμασία διδασκαλίας :

i) αξιολογούνται ο σχεδιασμός του μαθήματος, η προετοιμασία εκπαιδευτικού υλικού ή δραστηριοτήτων, η σαφήνεια των διδακτικών στόχων, η επιλογή και η συνεκτικότητα των δραστηριοτήτων, η εφαρμογή πρακτικών διαφοροποιημένης μάθησης και εν γένει σύγχρονων τεχνικών διδασκαλίας σε εναρμόνιση με τα προγράμματα σπουδών, τις συνθήκες της τάξης, τις γνωστικές και τις άλλες ανάγκες των μαθητών, η αξιοποίηση και των ψηφιακών μέσων και η γενικότερη μεθοδολογία της διδασκαλίας και

ii) για τους εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής, τμημάτων ένταξης και παράλληλης στήριξης, αξιολογούνται επιπλέον η εξειδίκευση των βασικών αξόνων του Εξατομικευμένου Προγράμματος Εκπαίδευσης (Ε.Π.Ε.), κατόπιν κατάλληλης διερεύνησης και αξιολόγησης των εκπαιδευτικών ή άλλων αναγκών των μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, η κατάρτιση κατάλληλα προσαρμοσμένων εξατομικευμένων ή ομαδικών προγραμμάτων εκπαιδευτικής υποστήριξης των μαθητών, η αποτίμηση και επαναξιολόγηση αυτών, καθώς και η αξιοποίηση εναλλακτικών μορφών αξιολόγησης των μαθητών.

αβ) Ετοιμότητα ως προς το γνωστικό αντικείμενο:

Αξιολογούνται η επιστημονική εγκυρότητα της διδασκαλίας, ο βαθμός επικαιροποίησης της γνώσης και ο επιτυχής μετασχηματισμός του γνωστικού αντικειμένου σε σχολική γνώση.

αγ) Διδακτική μεθοδολογία και πρακτικές :

Ανάλογα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, τη βαθμίδα εκπαίδευσης και το γνωστικό αντικείμενο, αξιολογούνται η χρήση συμμετοχικών διδακτικών στρατηγικών και τεχνικών, η διαχείριση του χρόνου, η ενεργητική και ισότιμη συμμετοχή όλων των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία, η σύνδεση του μαθήματος με την προϋπάρχουσα γνώση των μαθητών, η οργάνωση της εργασίας των μαθητών, η κατάλληλη αξιοποίηση εποπτικών μέσων και των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.), η αντιμετώπιση λειτουργικών και οργανωτικών ζητημάτων και δυσκολιών, η επικοινωνιακή ικανότητα, η ενθάρρυνση για ομαδοσυνεργατικές δράσεις, ο ρυθμός του μαθήματος, η ακρίβεια και σαφήνεια των οδηγιών. Επιπλέον, αξιολογούνται η χρήση διαφοροποιημένων διδακτικών στρατηγικών και τεχνικών, η ανάπτυξη συνεργατικών και διεπιστημονικών πρακτικών για τον σχεδιασμό του περιεχομένου των διδακτικών δραστηριοτήτων, ανάλογα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες, τις μαθησιακές δυνατότητες και την ηλικία των μαθητών, η αξιοποίηση εναλλακτικών μορφών αξιολόγησης και η ανατροφοδότηση των μαθητών.

αδ) Παιδαγωγικό κλίμα μάθησης και διαχείριση της τάξης:

Αξιολογούνται η συμβολή του εκπαιδευτικού στη δημιουργία κλίματος μάθησης μέσα στην τάξη, στην προώθηση πνεύματος αμοιβαίας εμπιστοσύνης και αλληλοσεβασμού μεταξύ του ιδίου και των μαθητών, στην πρόληψη προβλημάτων πειθαρχίας, στην επίλυση διαφορών και στη διαχείριση συγκρούσεων, η επίδρασή του στη στάση των μαθητών απέναντι στη μάθηση, οι ευκαιρίες για εποικοδομητικό διάλογο, η ενεργητική συμμετοχή των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η σχέση των μαθητών με τον εκπαιδευτικό, τους συμμαθητές τους και τα λοιπά μέλη της σχολικής κοινότητας.

αε) Αναστοχασμός της διδασκαλίας– Αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού :

Αξιολογείται η ικανότητα αναστοχασμού του εκπαιδευτικού ως προς τη διδασκαλία και το παιδαγωγικό έργο του, κριτικής επανεξέτασης των πρακτικών του, εντοπισμού των προβληματικών σημείων της διδασκαλίας του και εξεύρεσης λύσεων για την αντιμετώπισή του.

Δείτε αναλυτικά το ΦΕΚ 

Πηγή: alfavita.gr 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 476 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια


Είναι εύκολη η Αγγλική Φιλολογία του ΕΚΠΑ;;
Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2024 - 15:53
Σχόλια (0)

Μεταπτυχιακά
Σάββατο, 10 Φεβρουαρίου 2024 - 22:37
Σχόλια (0)

Δεκαπέντε (15) θέσεις έμμισθων υποψηφίων διδακτόρων
Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2023 - 14:46
Σχόλια (0)

ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
Δευτέρα, 18 Σεπτεμβρίου 2023 - 18:41
Σχόλια (6)


Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (0)

Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (13)

ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Σάββατο, 12 Αυγούστου 2023 - 01:50
Σχόλια (3)

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Σάββατο, 18 Μαΐου 2024
Πανελλήνιες 2024: Τι επιτρέπεται και τι απαγορεύεται
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 19 ώρες
Σάββατο, 18 Μαΐου 2024
Πανελλαδικές 2024: Πώς θα γίνει η κατανομή των μαθητών στις αίθουσες
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 19 ώρες
Σάββατο, 18 Μαΐου 2024
Παρβοϊός: Το σύμπτωμα που δείχνει νόσηση και ο φόβος για αποβολή στις εγκύους
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 19 ώρες
Σάββατο, 18 Μαΐου 2024
Σήμερα οι εξετάσεις για την εισαγωγή μαθητών στα Πρότυπα σχολεία - Τι ισχύει
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 19 ώρες
Σελίδα 1 από 6230 (37380 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
4
5
6
7
6228
6229
6230
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης