Τον επικαιροποιημένο πίνακα κενών Φιλολόγων Ειδικής Αγωγής κοινοποίησε η Πρωτοβουλία Φιλολόγων ΕΑΕ
Επικαιροποιημένος πίνακας κενών Φιλολόγων Ειδικής Αγωγής.
Έπειτα από σχεδόν 3 μήνες από τότε που πραγματοποιήθηκε η Γ΄ φάση προσλήψεων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ), το ΥΠΑΙΘ αποφάσισε – με πρωτοφανή καθυστέρηση – τη διεξαγωγή της Δ΄ φάσης προσλήψεων αναπληρωτών ΕΑΕ.
Παρά το γεγονός ότι μετά την Γ΄ φάση προσλήψεων είχαν μείνει 442 κενά φιλολόγων Ειδικής Αγωγής χωρίς κάλυψη, κατά την παρούσα φάση καταχωρήθηκαν περίπου 250 κενά.
Οι λόγοι αυτής της διαφοράς ποικίλουν και οφείλονται στους εξής παράγοντες:
Πολλές ΔΙΔΕ καταχώρησαν μόνο τα κενά που σχετίζονται με έκτακτες ανάγκες, όπως παραιτήσεις εκπαιδευτικών, άδειες μητρότητας, άδειες επαπειλούμενης κύησης κ.ο.κ., παρασυρόμενες από τον τίτλο του εγγράφου που εστάλη από το ΥΠΑΙΘ προς αυτές, ο οποίος κάνει λόγο για «καταγραφή έκτακτων λειτουργικών κενών για πρόληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών».
Ωστόσο, στο περιεχόμενο του εν λόγω εγγράφου αναφέρεται και η καταχώρηση των ανελαστικών (=πάγιων) αναγκών, έκφραση την οποία αρκετές ΔΙΔΕ, όπως μας ενημέρωσαν, δεν την αντιλήφθηκαν.
Άλλες πάλι ΔΙΔΕ δεν καταχώρησαν τα κενά τα οποία καλύπτονται μερικώς (π.χ. ένας φιλόλογος για έξι μαθητές Παράλληλης Στήριξης) θεωρώντας ότι το κενό έχει καλυφθεί παρά το γεγονός ότι παρέχονται στους μαθητές οι μισές ώρες στήριξης από αυτές που προβλέπονται από τις επίσημες γνωματεύσεις των ΚΕΔΑΣΥ.
Η καταγραφή των κενών ζητήθηκε κατά την περίοδο που η χώρα πλήττονταν από την κακοκαιρία (η προθεσμία καταχώρησης ήταν από την Παρασκευή 03/02/22 έως τη Δευτέρα 06/02/22) με αποτέλεσμα αρκετές ΔΙΔΕ να μην προλάβουν να καταχωρήσουν τα κενά.
Ωστόσο, παρά τους ανωτέρω ανασταλτικούς παράγοντες, έχουν καταχωρηθεί περίπου 250 κενά φιλολόγων ΕΑΕ, όπως αυτά προκύπτουν κατόπιν επικοινωνίας των μελών της Πρωτοβουλίας Φιλολόγων ΕΑΕ με τις ΔΙΔΕ όλης της επικράτειας.
Απουσιάζουν, ωστόσο, τα κενά ορισμένων περιοχών της Κεντρικής και Ανατολικής Μακεδονίας, καθώς ορισμένες ΔΙΔΕ δε θέλησαν να μας τα μεταφέρουν.
Στο πλαίσιο αυτό καλούμε την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ να μεριμνήσει έστω και τώρα για την κάλυψη αυτών των 250 αναγκών αποδεικνύοντας εμπράκτως ότι η ειδική αγωγή αποτελεί πράγματι προτεραιότητα.
Άλλωστε, κάθε παιδί δικαιούται μια ισότιμη πρόσβαση και συμμετοχή στο αγαθό της εκπαίδευσης και πόσο μάλλον όταν πρόκειται για παιδιά με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Απευθύνουμε, λοιπόν, έκκληση στην ηγεσία του ΥΠΑΙΘ να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων και κατά τη διεξαγωγή της Δ΄ φάσης ΕΑΕ να ανταποκριθεί στις ανάγκες αυτών των παιδιών.
Πρωτοβουλία Φιλολόγων ΕΑΕ
Πηγή: alfavita.gr