Με τη θεσμοθέτηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, απάντησε ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης σε στην επισήμανση Συνέντευξη στην Καθημερινή της Κυριακής ότι "δεν έχει προχωρήσει σημαντικά η πολιτικά επώδυνη επαναχάραξη του χάρτη των ΑΕΙ" . Συγκεκριμένα ο πρωθυπουργός στην επισήμανση αυτή έκανε την ακόλουθη δήλωση: "Είδατε διαμαρτυρίες σε διάφορες πόλεις επειδή είχαμε μεταφορά σχολών με απόφαση των ίδιων των πανεπιστημίων ενώ η επαναφορά της βάσης εισαγωγής δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να προσανατολιστούν όταν τελειώσουν το σχολείο σε μια σχολή από την οποία θα πάρουν πτυχίο που θα έχει αντίκρισμα και θα βρουν μια δουλειά της προκοπής με καλό εισόδημα. Οχι να τους τάζουμε είσοδο στα πανεπιστήμια χωρίς ουσιαστικά καμία απολύτως προσπάθεια με κατάργηση της ειδικής βάσης όπως κάνει ο κ Τσίπρας για να πάνε σε μια σχολή από την οποία κατά πάσα πιθανότητα δεν θα αποφοιτήσουν Δεν τους εξυπηρετούμε με αυτόν τον τρόπο Τους κοροϊδεύουμε Κοιτάζοντας το σύνολο της εκπαίδευσης έχουμε να κάνουμε πολλά ακόμη για να φτάσουμε εκεί που θέλουμε αλλά μην παραβλέπουμε και τα βήματα που έχουν γίνει και είναι σημαντικά". Ν. Κεραμεως: Τα τρία στοιχεία συγχωνεύσεων και καταργήσεων τμημάτων Τρία είναι τα στοιχεία που λαμβάνονται υπόψιν στη διαδικασία συγχωνεύσεων και καταργήσεων τμημάτων Πανεπιστημίων, έχει δηλώσει η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως. Πρόκειται για τα εξής τρία στοιχεία: - Τα αποτελέσματα της ελάχιστης βάσης εισαγωγής, οι συνέπειες της εφαρμογής σχετικά με τον ακαδημαϊκό χάρτη και την διάρθρωσή του.
- Δεύτερο στοιχείο είναι τυχόν προτάσεις Πανεπιστημίων.
- Και το τρίτο είναι η Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, με μελέτη που εκπονεί λαμβάνοντας υπόψη και ποιες είναι οι ανάγκες στην αγορά εργασίας.
Καμία μεταβολή εισηγήθηκαν τα ΑΕΙ μ΄ εξαίρεση το Διεθνές Πανεπιστήμιο και το ΠΔΜ Από τα 14 Πανεπιστήμια , τα οποία έχουν στείλει στο υπουργείο Παιδείας της εισήγησή τους για τον νέο ακαδημαϊκό χάρτη μόνο το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος και το Παν. Δυτ. Μακεδονίας εισηγούνται κλείσιμο ή συγχώνευση τμημάτων. Τα υπόλοιπα 12 Πανεπιστήμια δεν εισηγήθηκαν συγχωνεύσεις ή καταργήσεις τμημάτων , αλλά αντίθετα κάποια πρότειναν και ίδρυση νέων τμημάτων. Ειδικότερα , σύμφωνα με πληροφορίες του esos, οι εισηγήσεις των Πανεπιστημίων ως προς τις συγχωνεύσεις ή καταργήσεις τμημάτων που είχε ζήτησε με επιστολή της η Ν. Κεραμέως, έχουν ως εξής: ΕΚΠΑ Εισήγηση: Καμία μεταβολή στον ισχύοντα ακαδημαϊκό χάρτη του Ιδρύματος. ΕΜΠ Η Σύγκλητος του ΕΜΠ δεν έχει στείλει εισήγηση στην υπουργό Παιδείας, διότι θεωρεί ότι δεν υπάρχει ανάγκη για μεταβολή του ισχύοντος ακαδημαϊκού χάρτη του Ιδρύματος. Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Επίσης ούτε η Σύγκλητος του Οικονομικού Πανεπιστήμιο Αθηνών δεν έχει στείλει εισήγηση στην υπουργό Παιδείας, διίτι θεωρεί ότι δεν υπάρχει ανάγκη για μεταβολή του ισχύοντος ακαδημαϊκού χάρτη του Ιδρύματος. Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Η Σύγκλητος του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών για τα εννέα (9) εν λειτουργία ακαδημαϊκά Τμήματα, έξι (6) εκ των οποίων λειτουργούν στην Αθήνα και τρία (3) στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας (Καρπενήσι, Θήβα και Άμφισσα), θεωρεί ότι η συνέχιση της λειτουργίας τους είναι αδιαμφισβήτητη. Στο πλαίσιο της πλήρους κάλυψης των γνωστικών αντικειμένων που εμπίπτουν στις γεωτεχνικές επιστήμες,το ΓΠΑ ζητά έντονα την άμεση ίδρυση Τμήματος Κτηνιατρικής, σύμφωνα με την πλήρως εμπεριστατωμένη πρόταση η οποία, έχει ήδη κατατεθεί από το Πανεπιστήμιο. Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής Η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής δεν προτείνει συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων. Αντίθετα εισηγείται την ίδρυση δύο νέων τμημάτων Κοινωνικής Διοίκησης και Επιστημών Συσκευασίας και Γραφικών Τεχνών. Στο ερώτημα περί απορρόφησης της ΑΣΠΑΙΤΕ η Σύγκλητος αποφάσισε αρνητικά. Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Το Πανεπιστήμιο προτείνει την διερεύνηση δημιουργίας νέων τμημάτων. Η "ταλαιπωρία" του Παν. Πατρών που έκανε πρώτο την κίνηση από πέρσι αναδιάρθρωσης του ακαδημαϊκού του χάρτη Σε αγχωτική κατάσταση βρέθηκε πέρσι η διοίκηση του Πανεπιστημίου Πατρών καθώς είχε "ταλαιπωρηθεί" χρονικά να ολοκληρώσει της διαδικασία αναδιάρθρωσης του ακαδημαϊκού του χάρτη , η οποία είχε γίνει δεκτή από την υπουργό Παιδείας. Το υπουργείο Παιδείας δεν δέχθηκε η αναδιάρθρωση να "περάσει" με νόμο αλλά ζητήθηκε από το Πανεπιστήμιο να ετοιμάσει Προεδρικό Διάταγμα. Κι εκεί είχε ξεκινήσει ο "γολγοθάς" του Πρύτανη Χρ. Μπούρα. Εννιά μήνες μετά , το Προεδρικό Διάταγμα βρίσκονταν , προς επεξεργασία, στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Το "άγχος" της διοίκησης ΄ταν στα ύψη καθώς παραμονές έκδοσης του νέου το νέο Μηχανογραφικού. ΑΠΘ Καμία μεταβολή , μ εξαίρεση: - το τμήμα της Ιατρικής να μετατραπεί σε Μονοτμηματική Σχολή, και
- να ενισχυθούν τα ξενόγλωσσα τμήματα με την μετατροπή τους σε Σχολές , ώστε να επιτελούν ακόμη πιο ουσιαστικά τον σπουδαίο ρόλο τους.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Εισήγηση: Καμία μεταβολή στον ισχύοντα ακαδημαϊκό χάρτη του Ιδρύματος. Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων απάντησε στην υπουργό Παιδείας ότι "Δεν συντρέχει κανένας ακαδημαϊκός λόγος για την κατάργηση ή τη συγχώνευση Τμημάτων του Πανεπιστημίου" και όσον αφορά τα νέα Τμήματα που ιδρύθηκαν το 2018 , "τα νέα προγράμματα σπουδών αυτών βρίσκονται σε διαδικασία πιστοποίησης και θα αξιολογηθούν, εφόσον κλείσουν έναν πλήρη κύκλο σπουδών". Πανεπιστήμιο Αιγαίου Εισήγηση: Καμία μεταβολή στον ισχύοντα ακαδημαϊκό χάρτη του Ιδρύματος. Ιόνιο Πανεπιστήμιο Εισήγηση: Καμία μεταβολή στον ισχύοντα ακαδημαϊκό χάρτη του Ιδρύματος. Πρόταση: Να μετασχηματιστεί το τμήμα Περιφερειακής Ανάπτυξης. Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Εισήγηση: Καμία μεταβολή στον ισχύοντα ακαδημαϊκό χάρτη του Ιδρύματος. Να προχωρήσουν οι αποφάσεις πιστοποίησης από την ΕΘΑΑΕ. Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Εισήγηση: Καμία μεταβολή στον ισχύοντα ακαδημαϊκό χάρτη του Ιδρύματος. Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Εισηγήθηκε τη συγχώνευση του τμήματος Περιφερειακής Ανάπτυξης με το τμήμα Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών καθώς και τη μετονομασία του τμήματος Στατιστικής. Διεθνές Πανεπιστήμιο Ο πρόεδρος της διοικούσας του Διεθνούς Πανεπιστημίου εισηγήθηκε: - Να μεταφερθεί το τμήμα Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης από τη Θεσσαλονίκη στις Σέρρες.
- Να καταργηθεί το τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος
- Να συγχωνευθεί το τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Ηλεκτρονικών Συστημάτων με το τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Υόλογιστών και Τηλεπικοινωνιών , με έδρα της Σέρρες
- Να συγχωνευθεί το τμήμα Μηχανικών Τοπογραφίας και Γεωπληροφορικής με το τμήμα Πολιτικών Μηχανικών , με έδρα της Σέρρες
- Να εξεταστεί η αρωγή της πολιτείας για την ενίσχυση της βιωσιμότητας των τμημάτων στη Δράμα.
- Να καταργηθεί το τμήμα Φυσικής στην Καβάλα (σ.σ. είναι το δεύτερο τμήμα της Σχολής Θετικών Επιστημών που οδηγείται σε κλείσιμο μετά το τμήμα Γεωλογίας
- Το παράρτημα Νοσηλευτικής Διδυμοτείχου να μεταφερθεί στην Αλεξανδρούπολη με δεδομένη την ύπαρξη Νοσοκομείου στην πρωτεύουσα του Έβρου.
ΕΛΜΕΠΑ Πολυτεχνική Σχολή ζήτησε από την υπ. Παιδείας το ΕΛΜΕΠΑ ΑΣΠΑΙΤΕ Η εισήγηση της ΑΣΠΑΙΤΕ στην υπουργό να ενταχθεί στο ΕΚΠΑ ή στο ΠΑΔΑ Τα 15 κριτήρια "Κεραμέως" για την κατάργηση και συγχώνευση πανεπιστημιακών τμημάτων Δεκαπέντε κριτήρια έθεσε η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως στους Πρυτάνεις, προκειμένου να λάβουν υπόψη τους , στην τελική εισήγησή τους για - καταργήσεις Τμήματος/Τμημάτων
- συγχωνεύσεις με άλλο/-α Τμήμα/Τμήματα του ίδιου ή άλλου Ιδρύματος
- ουσιαστική αναμόρφωση και αναδιοργάνωση του προγράμματος σπουδών του/τους,
Ειδικότερα πρόκειται για τα εξής 15 κριτήρια: Στοιχεία σχετικά με το γνωστικό αντικείμενο 1. Στοιχεία πληρότητας για την κάλυψη του γνωστικού αντικειμένου που θεραπεύει, όπως η καταλληλότητα της διάρθρωσης του προγράμματος σπουδών ως προς την κάλυψη του εύρους του επιστημονικού πεδίου, 2. Την κάλυψη αναγκών σύμφωνα με τις εξελίξεις κάθε επιστήμης, στοιχεία σχετικά με την εξέλιξη του γνωστικού αντικειμένου που θεραπεύει το Τμήμα και συγκριτικά στοιχεία σχετικά με αντίστοιχα προγράμματα σπουδών στον ευρωπαϊκό και διεθνή ακαδημαϊκό χώρο, 3. Επικάλυψη του επιστημονικού πεδίου που υπηρετεί κάθε πρόγραμμα σπουδών τόσο στην ίδια πόλη όσο και στην Επικράτεια, Στοιχεία βιωσιμότητας 4. Το ενδιαφέρον υποψηφίων τα τελευταία έτη λειτουργίας τους, 5. Τα αποτελέσματα της εφαρμογής του συστήματος της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, 6. Ο αριθμός διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού και λοιπού υποστηρικτικού προσωπικού, 7. Ζητήματα υποδομών, 8. Η διεξαγωγή έρευνας, 9. Η οργάνωση προγραμμάτων σπουδών β ́ και γ ́ κύκλου, 10. Η λειτουργία εργαστηρίων και σε ποιο βαθμό αυτά αναπτύσσουν τυχόν παροχή υπηρεσιών προς τρίτους, Πρόσβαση στην αγορά εργασίας 11. Πρόσβασης των αποφοίτων στην αγορά εργασίας καθώς και 12. Ο βαθμός απορρόφησής τους σε αυτήν, αλλά και 13. Οι ανάγκες της κοινωνίας και της οικονομίας, Στοιχεία λοιπών δραστηριοτήτων και αναπτυξιακών δράσεων κάθε ακαδημαϊκής μονάδας 14. Οι δράσεις εξωστρέφειας και διεθνοποίησης των ακαδημαϊκών μονάδων, 15. Η ύπαρξη συνεργασιών με άλλα Πανεπιστήμια, ερευνητικούς και λοιπούς φορείς. Πηγή: esos.gr
Σχόλια (
)
|