Αυτός είναι σύμφωνα την «Καθημερινή», ο κύριος άξονας του υπουργείου Παιδείας πάνω στον οποίο θα «χτιστεί» το σχέδιο για το εθνικό απολυτήριο. Ζητούµενο είναι η ύπαρξη πολιτικής συναίνεσης, και ως προς αυτό θετικά είναι τα έως τώρα µηνύµατα από τα δύο µεγάλα κόµµατα της αντιπολίτευσης.
Ειδικότερα, η θεσµοθέτηση εθνικού απολυτηρίου θεωρείται ότι θα συµβάλει στην αναβάθµιση του λυκείου, το οποίο εδώ και δεκαετίες έχει καταντήσει προθάλαµος της τριτοβάθµιας εκπαίδευσης. Και αυτό διότι οι µαθητές από τη Β΄ Λυκείου, ή και νωρίτερα, εστιάζουν στην προετοιµασία τους στα 4 µαθήµατα στα οποία θα εξεταστούν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Με αυτόν τον τρόπο το λύκειο χάνει τον εκπαιδευτικό του στόχο, ενώ οι έφηβοι για δύο έτη αποστερούνται πολύτιµο «παιδαγωγικό χρόνο». Αρα, ο κεντρικός σκοπός του εθνικού απολυτηρίου, όπως σχεδιάζεται από το επιτελείο του υπ. Παιδείας, είναι οι µαθητές να εστιάζουν σε περισσότερα διδακτικά αντικείµενα, µέσα από προγράµµατα σπουδών και µεθόδους διδασκαλίας που θα αξιοποιούν την τεχνολογία.
Από την άλλη, όπως ανέφερε στην εφημερίδα υψηλόβαθµο στέλεχος του υπ. Παιδείας, «δεν θα υπάρξει εθνικό απολυτήριο χωρίς σεβασµό στο κεκτηµένο των Πανελλαδικών Εξετάσεων». Το κεκτηµένο των σηµερινών Πανελλαδικών είναι το αδιάβλητό τους. Ετσι, µελετάται στο εθνικό απολυτήριο να είναι ενσωµατωµένες οι πανελλήνιες και οι µαθητές θα εξετάζονται σε συγκεκριµένο αριθµό µαθηµάτων µε αξιοποίηση της Τράπεζας Θεµάτων ∆ιαβαθµισµένης ∆υσκολίας.
Η Τράπεζα Θεµάτων θα διατηρηθεί, παρά τις αντιδράσεις της ΟΛΜΕ και της ΟΙΕΛΕ, καθώς θεωρείται χρήσιµο εργαλείο για την εκπαιδευτική διαδικασία, όπως αποτυπώνεται άλλωστε και στην Εκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης της Τράπεζας Θεµάτων, που έγινε για λογαριασµό του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής από οµάδα του Πανεπιστηµίου Αιγαίου. Παράλληλα, η έκθεση προτείνει βελτιώσεις.
Θα ανακοινώνονται σε όλους οι βαθμοί στις πανελλήνιες
Ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης ενημέρωσε την ΟΛΜΕ ότι θα δημοσιοποιούνται οι επιδόσεις των μαθητών των σχολείων στις πανελλήνιες. Υποστήριξε ότι η δημοσιοποίηση δημόσιων δεδομένων, όπως οι βαθμολογίες των πανελληνίων είναι ευρωπαϊκή οδηγία.
Το αίτημα υπάρχει από καιρό και όσοι το διατυπώνουν θεωρούν ότι οι επιδόσεις των μαθητών θα αποτελέσουν στοιχείο που πρέπει να συνεκτιμηθεί για την ποιότητα του έργου σε κάθε σχολείο. Βέβαια ερώτημα αποτελεί, καθώς δημοσιοποιούνται ήδη οι βαθμολογίες σε κάθε σχολείο γιατί αυτό χρειάζεται να πάρει ηλεκτρονική δημόσια μορφή. Μήπως συνδεθεί με την ελεύθερη επιλογή σχολείου από τους γονείς; Οι επικριτές της απόφασης θεωρούν ότι πολιτική επιλογή της κυβέρνηση είναι η κατηγοριοποίηση και κατάργηση του σχολείου της γειτονιάς.
πηγη:www.foititikanea.gr