Σήμερα Πέμπτη 31 Αυγούστου 2023 αναμένεται να “τρέξει” το σύστημα προσλήψεων αναπληρωτών για το 2023-24 με την ανακοίνωση των ονομάτων των προσληφθέντων αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Λέμε αναμένεται καθώς όπως θα διαβάσετε παρακάτω έχουν ανακύψει ορισμένα προβλήματα που μπορεί να καθυστερήσουν το σύστημα.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες από το επιτελείο της υφυπουργού Παιδείας κ. Δόμνας Μιχαλοπούλου καταβάλλεται η προσπάθεια η ανακοίνωση των ονομάτων να γίνει εντός της ημέρας και να μη μετατεθεί την Παρασκευή 1η Σεπτεμβρίου καθώς ήδη οι ημερομηνίες πιέζουν πολύ.
Και οι τελευταίες πληροφορίες του alfavita.gr επιμένουν ότι ό αριθμός των αναπληρωτών που θα προσληφθούν στην Α΄ φάση θα είναι μεγαλύτερος από 30.000
Ωστόσο, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Δασκάλων (ΠΑΣΑΔ) επισημαίνει πως θεωρεί πως είναι πολύ δύσκολο, έως αδύνατο, η Α’ φάση αναπληρωτών να “τρέξει” αύριο και αυτή πιθανά θα μετατεθεί για την Παρασκευή 1η Σεπτεμβρίου, καθότι “Οι περιφερειακές διευθύνσεις, αλλά και οι διευθύνσεις εκπαίδευσης ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ -παρότι έχει λήξει η προθεσμία που τους είχε δοθεί εδώ και μέρες- έκαναν προσθαφαιρέσεις στην καταχώριση των κενών τους στο σύστημα. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τον νέο γύρο αποσπάσεων που πραγματοποιήθηκε μόλις ΧΘΕΣ, καθιστά πολύπλοκο το θέμα του προσδιορισμού των λειτουργικών κενών, καθώς μεταβάλλονται καθημερινά”.
Η χθεσινοβραδινή ανακοίνωση του ΠΑΣΑΔ
Οι περιφερειακές διευθύνσεις, αλλά και οι διευθύνσεις εκπαίδευσης ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ -παρότι έχει λήξει η προθεσμία που τους είχε δοθεί εδώ και μέρες- έκαναν προσθαφαιρέσεις στην καταχώριση των κενών τους στο σύστημα. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τον νέο γύρο αποσπάσεων που πραγματοποιήθηκε μόλις ΧΘΕΣ, καθιστά πολύπλοκο το θέμα του προσδιορισμού των λειτουργικών κενών, καθώς μεταβάλλονται καθημερινά. ΜΕ ΚΑΘΕ ΕΠΙΦΥΛΑΞΗ, λόγω των παραπάνω, εκτιμούμε πως είναι πολύ δύσκολο, έως αδύνατο, η Α’ φάση αναπληρωτών να “τρέξει” αύριο (σήμερα Πέμπτη), παρά θα μετατεθεί για την Παρασκευή. Να τονίσουμε πως η καθυστέρηση της διαδικασίας ΔΕΝ οφείλεται σε ολιγωρία των υπαλλήλων, αλλά είναι ζήτημα πολιτικής ηγεσίας. Άλλωστε, οι προθεσμίες φαίνεται πως τηρούνται κατά το δοκούν και για ακόμα μια φορά εις βάρος μας. Ευχόμαστε ειλικρινά να ΔΙΑΨΕΥΣΤΟΥΜΕ και αύριο να έχουμε την ανακοίνωση των ονομάτων των αναπληρωτών. Για οτιδήποτε νεότερο θα επανέλθουμε με νεότερη ανάρτηση. ΠΑΣΑΔ
Το χρονοδιάγραμμα μετά την ανακοίνωση των ονομάτων των προσληφθέντων αναπληρωτών
- Παρασκευή 1 έως Δευτέρα 4 Σεπτεμβρίου οι Δ/νσεις Εκπαίδευσης δηλώνουν τα κενά σχολείων στο ΟΠΣΥΔ
- Τρίτη 5 Σεπτεμβρίου δηλώνουν σχολεία οι προσληφθέντες αναπληρωτές
- Τετάρτη 6 Σεπτεμβρίου τοποθετούνται σε σχολεία
- Πέμπτη 7 και Παρασκευή 8 Σεπτεμβρίου αναλαμβάνουν υπηρεσία
Τα 10 βήματα της διαδικασίας πρόσληψης αναπληρωτών
Ανακοίνωση αποτελεσμάτων πρόσληψης αναπληρωτών
Η κάθε Δ/νση εισάγει στον ΟΠΣΥΔ τις διαθέσιμες σχολικές μονάδες για να δηλωθούν από τους αναπληρωτές (4-9-23)
Οι αναπληρωτές που προσλήφθηκαν, συνδέονται στον ΟΠΣΥΔ για να υποβάλλουν δήλωση προτίμησης σχολικών μονάδων (5-9-23)
Οι αναπληρωτές που προσλήφθηκαν ενημερώνονται με γραπτό μήνυμα (sms) για τη σχολική μονάδα που τοποθετήθηκαν (6-9-23)
Οι αναπληρωτές που προσλήφθηκαν, παρουσιάζονται στη σχολική μονάδα που τοποθετήθηκαν ώστε να αναλάβουν υπηρεσία (7/8-9-23)
Οι αναπληρωτές που προσλήφθηκαν καταθέτουν στη σχολική μονάδα τα απαραίτητα δικαιολογητικά (παρ.8, άρθρο 6, 104627/ΓΔ5/7.8.2020)
Ο διευθυντής της σχολικής μονάδας δηλώνει στο Myschool την ανάληψη υπηρεσίας των προσλαμβανόμενων αναπληρωτών της μονάδας του
Η ανάληψη υπηρεσίας των αναπληρωτών συνάπτεται ηλεκτρονικά μέσω της εφαρμογής «anaplirotes.gov.gr». Σε εξαιρετική περίπτωση ανωτέρας βίας ή τεχνικών προβλημάτων, συνάπτεται χειρόγραφη σύμβαση εργασίας.
Οι αναπληρωτές μετά τη σύναψη ψηφιακής σύμβασης εργασίας, εισέρχονται στην εφαρμογή «anaplirotes.gov.gr» χρησιμοποιώντας ως στοιχεία ταυτοποίησης αυτά της ΓΓΠΣΔΔ (taxisnet). Καταχωρίζουν τα στοιχεία που τους ζητούνται και αποδέχονται ψηφιακά τη σύμβαση εργασίας
Οι αναπληρωτές μπορούν μέσα από την εφαρμογή να λάβουν αντίγραφο της σύμβασης εργασίας σε ψηφιακή μορφή (pdf)
Η δήλωση της υφυπουργού Παιδείας την Τετάρτη
Στην εκπομπή “ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ” της ΕΡΤ μιλώντας χθες Τετάρτη η Υφυπουργός Παιδείας Δόμνα Μιχαηλίδου σνάμεσα σε άλλα αναφέρθηκε και στις προσλήψεις των αναπληρωτών και τα κενά στα σχολεία
“Για παράδειγμα αν κάποιος δεν θέλει να πάει σε ένα ακριβό μέρος, δημιουργείται κενό. Αύριο (Πέμπτη) ή μεθαύριο (Παρασκευή) θα βγει η λίστα των αναπληρωτών καθηγητών. Να δούμε ποιοι θα πάνε πού, έτσι ώστε όταν ξανά δημιουργηθούν κενά να ξανανοίξει η πρόσκληση και να μπορέσει είτε κάποιος άλλος να κάνει αίτηση είτε να δει ο διευθυντής εκπαίδευσης ή διευθυντής Περιφερειακής εκπαίδευσης πώς θα γίνει ανακατάταξη της τράπουλας έτσι ώστε να συμπληρωθούν τα κενά”.
Κενά αναπληρωτών Α Φάσης-Πίνακες και εκτιμήσεις για προσλήψεις ανά Πρόγραμμα
Τα κενά για την Δευτεροβάθμια Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ), την Δευτεροβάθμια Γενική Εκπαίδευση και την Πρωτοβάθμια Γενική Εκπαίδευση, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για τις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών 2023-24 και οι οποίες θα ανακοινωθούν από το ΥΠΑΙΘΑ αύριο Πέμπτη 31 Αυγούστου 2023, κοινοποίησε ο “Πατρέας” στο forum pde.
Επίσης κοινοποίησε τις εκτιμήσεις του αναφορικά με τις προσεχείς προσλήψεις αναπληρωτών ανά Πρόγραμμα ΕΣΠΑ
Αναλυτικά
Α. Κενά Α Φάσης
Β. Εκτιμήσεις προσλήψεων ανά Πρόγραμμα
Ανά πρόγραμμα στην Α’ Φάση εκτιμώ τα ακόλουθα:
ΕΚΠ01
Υποστήριξη Λειτουργίας Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και Επέκταση της Λειτουργίας του : 2500 (κάλυψη σχεδόν 100%)
Υποστήριξη Λειτουργίας Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου και Επέκταση της Λειτουργίας του : 2100 ΠΕ70 και 4400+ “Ειδικότητες” (κάλυψη περίπου 90%)
ΕΚΠ02
Αναδιαμόρφωση και υποστήριξη των Τάξεων Υποδοχής και ΔΥΕΠ, σχολικά έτη 2023-2026 : 0
Υποστήριξη ενιαίας συστηματικής φοίτησης και συμπερίληψης στην εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ΣΜΕΑΕ & ΤΕ), σχολικά έτη 2022-2026 : 3500
Ενισχυτική Διδασκαλία στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση : 0
Ενίσχυση και ενδυνάμωση της κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης και ανθεκτικότητας των μαθητών μέσω του θεσμού Ψυχολόγου και του Κοινωνικού Λειτουργού : 0
(Σ.Σ. πάντως αυτό το πρόγραμμα από 400 πιστώσεις πέρυσι, θα έχει +300 φέτος, αλλά από 1/10 και μετά)
Υποστήριξη εγγραμματισμών και κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης μαθητών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Σ.Σ. Αυτό που ξέραμε ως Μ.Ν.Α.Ε.) : 0
ΕΚΠ03
Εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στην προσχολική εκπαίδευση : 700
Υποστήριξη Αναβάθμισης της Μουσικής Εκπαίδευσης των Μουσικών Σχολείων : 300
Υποστήριξη Εργαστηρίων Δεξιοτήτων για μαθητές : 0
1α) Παράλληλη Στήριξη : 10000
1β) Στήριξη από Σχολικό Νοσηλευτή, Στήριξη από ΕΒΠ : 2000
2) ΚΕΔΑΣΥ και ΣΔΕΥ των ΚΕΔΑΣΥ : 2000
ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΓΕΝΙΚΗ
6000+ με πλήρη κάλυψη των ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ – ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΣ και ποσοστιαία στα ΓΕΝΙΚΗΣ (διαφορετικά ανά ειδικότητα, υψηλότερα σε ΠΕ02/ΠΕ03/ΠΕ04, χαμηλότερα στις λοιπές ειδικότητες)
Πηγή: www.alfavita.gr