Τι δήλωσε η υφυπουργός Παιδείας Δόμνα Μιχαηλίδου απαντώντας στην ερώτηση: «Ποιες αλλαγές θα υπάρξουν από τη φετινή χρονιά στην προσχολική εκπαίδευση;»
Μπορεί να μην το γνωρίζετε, όμως η προσχολική αγωγή δεν υπάγεται στο υπουργείο Παιδείας, όπως και δεν είναι αρμοδιότητα ενός και μόνο υπουργείου. Οι βρεφονηπιακοί σταθμοί είναι στο ενδιάμεσο του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και του υπουργείου Εσωτερικών. Οι δημοτικοί βρεφονηπιακοί σταθμοί στο υπουργείο Εσωτερικών, οι ιδιωτικοί και οι δημόσιοι στο υπουργείο Εργασίας νυν Οικογένειας. Η πολυδιάσπαση αυτή -η οποία δεν υφίσταται σε άλλες χώρες- οδηγεί μοιραία στην απουσία ενιαίας πολιτικής, που είναι από μόνο του λανθασμένο. Γι’ αυτόν τον λόγο ετοιμάζουμε μία μεγάλη αλλαγή. Μεταφέρουμε όλη την προσχολική αγωγή και εκπαίδευση στο υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.
Να ξεκινάμε από τους βρεφονηπιακούς σταθμούς, από την ηλικία των 6 μηνών μέχρι την ηλικία άνω των 18 μηνών στο επίπεδο της προσχολικής εκπαίδευσης. Να μπορέσουμε να ικανοποιήσουμε ό,τι χρειάζεται το παιδί αλλά κι ο εκπαιδευτικός. Στόχοι μίας τέτοιας μεταρρύθμισης; Η ανάπτυξη και η καθιέρωση κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος για όλη την προσχολική εκπαίδευση -από τον βρεφικό σταθμό έως και το νηπιαγωγείο (0-6 ετών) υπό τον έλεγχο και την ευθύνη ενός επιστημονικού φορέα, του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Η ενίσχυση της εμπιστοσύνης των γονέων στην προσχολική αγωγή και η αύξηση της συμμετοχής των βρεφών και νηπίων σε αυτή στην Ελλάδα. Η θέσπιση κοινού ρυθμιστικού πλαισίου (όπως κτιριολογικού, στελέχωσης) για όλους τους σταθμούς (ιδιωτικούς, δημοτικούς, δημόσιους) και εξορθολογισμός αυτού του πλαισίου.
Η πραγματικά έγκαιρη ανίχνευση, αξιολόγηση και παρέμβαση σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Κρίσιμος παράγοντας για εμάς και το κομμάτι της αναπηρίας. Το πώς θα μπορέσει η πρώιμη ανίχνευση αναπηριών, δυσκολιών να γίνει όσο πιο γρήγορα γίνεται για να βοηθηθεί το παιδί και να γίνει όσο πιο λειτουργικό μπορεί. Επιπρόσθετα να περνά η πληροφορία από τον βρεφονηπιακό στο νήπιο και από εκεί και πέρα στο Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι βρεφονηπιακοί σταθμοί δεν είναι μόνο ένα όχημα για την εναρμόνιση της επαγγελματικής και οικογενειακής ζωής, αλλά κι ένα όχημα ανάπτυξης του ίδιου του παιδιού.
Πηγή: www.alfavita.gr