Σάββατο, 23 Νοεμβρίου 2024
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Παρασκευή, 6 Οκτωβρίου 2023
Επαγγέλματα και Προοπτικές   Εκπαιδευτικό Σύστημα   Μαθητές - Φροντιστήριο - Σχολείο - Πανεπιστήμιο   Διάφορα Θέματα   Επικαιρότητα   Άρθρα
Η αναγκαιότητα των Σχολικών Νοσηλευτών σε όλες τις σχολικές μονάδες
 Ο θεσμός του σχολικού νοσηλευτή συνδέεται άμεσα με το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Δημόσια Υγεία, ως βασικό τμήμα του συστήματος υγείας μέσω της πρωτοβάθμιας φροντίδας και πρόληψης.

Η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής (2016) συνιστά όλα τα σχολεία να διαθέτουν τουλάχιστον έναν εγγεγραμμένο επαγγελματία σχολικό νοσηλευτή για την παροχή υπηρεσιών υγείας. 

Η θέση της National Association of School Nurse είναι ότι ο σχολικός νοσηλευτής είναι ο ηγέτης στη σχολική κοινότητα για την επίβλεψη των πολιτικών και των προγραμμάτων σχολικής υγείας, για την παροχή σχολικών υπηρεσιών υγείας και την προώθηση της αγωγής υγείας, για την παροχή υγειονομικής περίθαλψης σε μαθητές και προσωπικό και για την πραγματοποίηση προληπτικού έλεγχου υγείας. Ακόμα χρησιμεύει ως σύνδεσμος μεταξύ ολόκληρης της σχολικής κοινότητας και των παρόχων υγειονομικής περίθαλψης και υποστηρίζει την υγειονομική περίθαλψη και ένα υγιές σχολικό περιβάλλον (NASN/ANA, 2005).

Σύμφωνα με την Κυριακίδου (2007) η σχολική νοσηλευτική είναι ο εξειδικευμένος κλάδος της επαγγελματικής νοσηλευτικής που έχει να κάνει με την σωματική και την ψυχική υγεία, την καλή υγιεινή, την πανεπιστημιακή εξέλιξη, την αύξηση στο προσδόκιμο ζωής του σχολικού πληθυσμού και την διατήρηση της ισορροπίας ως προς την ανάπτυξη των παιδιών.

Σε μία σχολική μονάδα πλέον είναι επιτακτική η ανάγκη ενός σχολικού νοσηλευτή. Τα τελευταία χρόνια ολοένα και αυξάνονται οι νοσηλευτές στα σχολεία της χώρας μας, βέβαια ως απαραίτητοι από το ελληνικό κράτος κρίνονται μόνο στα ειδικά σχολεία, αφού μόνο εκεί έχουν προσληφθεί ως μόνιμο ειδικό επιστημονικό προσωπικό.

Στην Ελλάδα υπάρχουν 13.384 σχολεία γενικής αγωγής και 466 ειδικής αγωγής. Στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής εργάζονται 207 μόνιμοι σχολικοί νοσηλευτές. Στο σύνολο των σχολείων εργάζονται 2.417 προσωρινοί αναπληρωτές (Στατιστικά στοιχειά Υπουργείου Παιδείας 2022 - 2023). Δηλαδή μόλις το 7,8% εργάζονται ως μόνιμοι σχολικοί νοσηλευτές.

Αν θεωρήσουμε ότι υπάρχει μια αναλογία ενός νοσηλευτή για κάθε σχολική μονάδα, κάτι που δεν συμβαίνει καθώς υπάρχουν σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής που έχουν ανάγκη δυο σχολικών νοσηλευτών, παρατηρούμε ότι μόλις το 18,9% των σχολικών μονάδων της χώρας καλύπτεται από σχολικό νοσηλευτή.

Αποτελέσματα επιστημονικών μελετών παρουσιάζουν ότι οι γονείς των μαθητών/τριών, αλλά και το εκπαιδευτικό προσωπικό των σχολικών μονάδων θεωρούν ότι οι σχολικοί νοσηλευτές είναι σημαντικοί και απαραίτητοι για την πρόληψη, την προαγωγή της υγείας και την αντιμετώπιση ασθένειας ή σχολικού ατυχήματος.

Οι σχολικοί νοσηλευτές είναι σημαντικοί για τη δημόσια υγεία και αποτελούν βασικό σχολικό πόρο με θετικό αντίκτυπο στην υγεία των μαθητών/τριών παρέχοντας το απαραίτητο αίσθημα ασφάλειας σε όλη την σχολική κοινότητα. Ειδικά μετά την πανδημία η πρόληψη και η προστασία στην σχολική κοινότητα είναι μια επιτακτική ανάγκη.

Το σχολείο είναι ένας χώρος που τα παιδιά διαμορφώνουν προσωπικές και κοινωνικές δεξιότητες. Ο σχολικός νοσηλευτής είναι υπεύθυνος για την προαγωγή της υγείας στην σχολική κοινότητα με σκοπό την διαμόρφωση στάσεων και συμπεριφορών υγείας.

Με την προαγωγή υγείας στην σχολική κοινότητα, στο μέλλον θα δημιουργηθεί μια κοινωνία που θα είναι πιο υγιής, κερδίζοντας πολίτες που θα έχουν κουλτούρα υγείας, με αποτέλεσμα να έχουμε έναν πιο υγιή και παραγωγικό πληθυσμό με περισσότερα και ποιοτικότερα χρονιά ζωής, που θα απασχολεί και θα κοστίζει λιγότερο στο σύστημα υγείας του κράτους.

Όλη η σχολική κοινότητα, μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς, αναγνωρίζει την ανάγκη κάθε σχολική μονάδα να έχει νοσηλευτή. Είναι μια ανάγκη η οποία επηρεάζει τόσο σε θέματα υγείας όσο και σε κοινωνικοοικονομικό επίπεδο το σύνολο της κοινωνία μας.

Η ύπαρξη σχολικών νοσηλευτών σε κάθε σχολική μονάδα σε άλλες χώρες, θεωρείται δεδομένη, έτσι λοιπόν και στην χώρα μας είναι αναγκαία η κάλυψη όλων των σχολικών μονάδων με σχολικούς νοσηλευτές.


  θεσμός του σχολικού νοσηλευτή συνδέεται άμεσα με το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη Δημόσια Υγεία, ως βασικό τμήμα του συστήματος υγείας μέσω της πρωτοβάθμιας φροντίδας και πρόληψης.

Η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής (2016) συνιστά όλα τα σχολεία να διαθέτουν τουλάχιστον έναν εγγεγραμμένο επαγγελματία σχολικό νοσηλευτή για την παροχή υπηρεσιών υγείας. 

Η θέση της National Association of School Nurse είναι ότι ο σχολικός νοσηλευτής είναι ο ηγέτης στη σχολική κοινότητα για την επίβλεψη των πολιτικών και των προγραμμάτων σχολικής υγείας, για την παροχή σχολικών υπηρεσιών υγείας και την προώθηση της αγωγής υγείας, για την παροχή υγειονομικής περίθαλψης σε μαθητές και προσωπικό και για την πραγματοποίηση προληπτικού έλεγχου υγείας. Ακόμα χρησιμεύει ως σύνδεσμος μεταξύ ολόκληρης της σχολικής κοινότητας και των παρόχων υγειονομικής περίθαλψης και υποστηρίζει την υγειονομική περίθαλψη και ένα υγιές σχολικό περιβάλλον (NASN/ANA, 2005).

Σύμφωνα με την Κυριακίδου (2007) η σχολική νοσηλευτική είναι ο εξειδικευμένος κλάδος της επαγγελματικής νοσηλευτικής που έχει να κάνει με την σωματική και την ψυχική υγεία, την καλή υγιεινή, την πανεπιστημιακή εξέλιξη, την αύξηση στο προσδόκιμο ζωής του σχολικού πληθυσμού και την διατήρηση της ισορροπίας ως προς την ανάπτυξη των παιδιών.

Σε μία σχολική μονάδα πλέον είναι επιτακτική η ανάγκη ενός σχολικού νοσηλευτή. Τα τελευταία χρόνια ολοένα και αυξάνονται οι νοσηλευτές στα σχολεία της χώρας μας, βέβαια ως απαραίτητοι από το ελληνικό κράτος κρίνονται μόνο στα ειδικά σχολεία, αφού μόνο εκεί έχουν προσληφθεί ως μόνιμο ειδικό επιστημονικό προσωπικό.

Στην Ελλάδα υπάρχουν 13.384 σχολεία γενικής αγωγής και 466 ειδικής αγωγής. Στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής εργάζονται 207 μόνιμοι σχολικοί νοσηλευτές. Στο σύνολο των σχολείων εργάζονται 2.417 προσωρινοί αναπληρωτές (Στατιστικά στοιχειά Υπουργείου Παιδείας 2022 - 2023). Δηλαδή μόλις το 7,8% εργάζονται ως μόνιμοι σχολικοί νοσηλευτές.

Αν θεωρήσουμε ότι υπάρχει μια αναλογία ενός νοσηλευτή για κάθε σχολική μονάδα, κάτι που δεν συμβαίνει καθώς υπάρχουν σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής που έχουν ανάγκη δυο σχολικών νοσηλευτών, παρατηρούμε ότι μόλις το 18,9% των σχολικών μονάδων της χώρας καλύπτεται από σχολικό νοσηλευτή.

Αποτελέσματα επιστημονικών μελετών παρουσιάζουν ότι οι γονείς των μαθητών/τριών, αλλά και το εκπαιδευτικό προσωπικό των σχολικών μονάδων θεωρούν ότι οι σχολικοί νοσηλευτές είναι σημαντικοί και απαραίτητοι για την πρόληψη, την προαγωγή της υγείας και την αντιμετώπιση ασθένειας ή σχολικού ατυχήματος.

Οι σχολικοί νοσηλευτές είναι σημαντικοί για τη δημόσια υγεία και αποτελούν βασικό σχολικό πόρο με θετικό αντίκτυπο στην υγεία των μαθητών/τριών παρέχοντας το απαραίτητο αίσθημα ασφάλειας σε όλη την σχολική κοινότητα. Ειδικά μετά την πανδημία η πρόληψη και η προστασία στην σχολική κοινότητα είναι μια επιτακτική ανάγκη.

Το σχολείο είναι ένας χώρος που τα παιδιά διαμορφώνουν προσωπικές και κοινωνικές δεξιότητες. Ο σχολικός νοσηλευτής είναι υπεύθυνος για την προαγωγή της υγείας στην σχολική κοινότητα με σκοπό την διαμόρφωση στάσεων και συμπεριφορών υγείας.

Με την προαγωγή υγείας στην σχολική κοινότητα, στο μέλλον θα δημιουργηθεί μια κοινωνία που θα είναι πιο υγιής, κερδίζοντας πολίτες που θα έχουν κουλτούρα υγείας, με αποτέλεσμα να έχουμε έναν πιο υγιή και παραγωγικό πληθυσμό με περισσότερα και ποιοτικότερα χρονιά ζωής, που θα απασχολεί και θα κοστίζει λιγότερο στο σύστημα υγείας του κράτους.

Όλη η σχολική κοινότητα, μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς, αναγνωρίζει την ανάγκη κάθε σχολική μονάδα να έχει νοσηλευτή. Είναι μια ανάγκη η οποία επηρεάζει τόσο σε θέματα υγείας όσο και σε κοινωνικοοικονομικό επίπεδο το σύνολο της κοινωνία μας.

Η ύπαρξη σχολικών νοσηλευτών σε κάθε σχολική μονάδα σε άλλες χώρες, θεωρείται δεδομένη, έτσι λοιπόν και στην χώρα μας είναι αναγκαία η κάλυψη όλων των σχολικών μονάδων με σχολικούς νοσηλευτές.

Πηγή:www.esos.gr 

 


Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 414 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Κυριακή, 17 Νοεμβρίου 2024
Μουσικά Σχολεία: Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων εμπειροτεχνών ιδιωτών μουσικών (ΕΜ16)
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 6 ημέρες

Προπτυχιακά - Μεταπτυχιακά - Διδακτορικά Εξ Αποστάσεως

Κυριακή, 17 Νοεμβρίου 2024
ΔΕΠΥ: Γιατί αυξάνονται οι διαγνώσεις;
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 6 ημέρες
Κυριακή, 17 Νοεμβρίου 2024
Υπουργείο Παιδείας: Πρόβλημα με την πλατφόρμα υποβολής ηλεκτρονικών αιτήσεων/ μετεγγραφών
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 6 ημέρες
Κυριακή, 17 Νοεμβρίου 2024
Πολυτεχνείο 1973: Το Ημερολόγιο μιας εβδομάδας, του Γιάννη Ρίτσου
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 6 ημέρες
Κυριακή, 17 Νοεμβρίου 2024
Προ των πυλών βρίσκεται η αύξηση στα γενικά όρια ηλικίας συνταξιοδότησης από 1/1/2027
Σχόλια (0)
Υποβλήθηκε πριν από 6 ημέρες
Κυριακή, 29 Σεπτεμβρίου 2024
Μεταλυκειακό Έτος - Τάξη Μαθητείας: Ξεκίνησαν οι αιτήσεις - Μέχρι πότε η διορία
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 55 ημέρες

Προπτυχιακά - Μεταπτυχιακά - Διδακτορικά Εξ Αποστάσεως

Κυριακή, 29 Σεπτεμβρίου 2024
Σχολεία: Έρχεται η επόμενη μέρα χωρίς μαθήματα αλλά με απουσίες
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 55 ημέρες
Κυριακή, 29 Σεπτεμβρίου 2024
Φτιάξτε το πιο υγιεινό κολατσιό για το σχολείο
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 55 ημέρες
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης