Η Ένωση Σκακιστικών Σωματείων Θεσσαλονίκης και Χαλκιδικής με την υποστήριξη της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας διοργανώνει σεμινάριο για τη διδασκαλία του σκακιού στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση την Παρασκευή 10/11 και το Σάββατο 11/11 στο 80 ο Δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης (Βαλτετσίου 17).
Δικαίωμα συμμετοχής έχουν οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Λόγω περιορισμένου αριθμού συμμετεχόντων (70 άτομα) θα τηρηθεί αυστηρά σειρά προτεραιότητας. Οι επιλαχόντες θα κληθούν σε νέο σεμινάριο, η ημερομηνία του οποίου θα ανακοινωθεί εγκαίρως.
Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί πρέπει να δηλώσουν συμμετοχή στην παρακάτω φόρμα: https://tinyurl.com/5cufpud3 έως την Πέμπτη 9/11 και ώρα 12:00μ.μ.
Μετά το πέρας του σεμιναρίου θα δοθεί βεβαίωση συμμετοχής. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε στα τηλέφωνα 6945153570 Βέρα Αβραμίδου και 6934798540 Κώστας Γιουβαντσιούδης.
Το πρόγραμμα της 1ης ημέρας:
Πρώτος θεματικός κύκλος 16.30-18.30 - Γενικά και Ιστορικά στοιχεία, Νομοθεσία, Σκακιστική Ομοσπονδία, Σκάκι στα εργαστήρια δεξιοτήτων.
Αναλυτικά:
1. Αλ. Κόπτσης, Διευθυντής Περ.Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κ. Μακεδονίας: Η θέση της Περιφέρειας σε σχέση με το σκάκι - Εγκύκλιος Υπουργείου
2. Κ. Γιουβαντσιούδης, εκπαιδευτικός: Παρουσίαση ομιλητών. Καλλικράτεια και Αγ. Παύλος μαθήματα εντός σχολικού ωραρίου. - Σκάκι, ένα παιχνίδι στρατηγικής και Μαθηματικών, ένα παιχνίδι για όλους! Προγράμματα & Εφαρμογές Εργαστηρίων από την Πιλοτική Εφαρμογή του ΙΕΠ. Το νομικό πλαίσιο ένταξης του σκάκι στο σχολείο
3. Ά.Πατεράκης, δάσκαλος: Διδασκαλία εντός ωραρίου. Μελέτη περίπτωσης. Διαφορετικοί τρόποι προσέγγισης των μαθητών στο σκάκι
4. Ε. Μουσιάδου, νηπιαγωγός: σκάκι στο Νηπιαγωγείο. Οι αιτίες επιτυχίας ή / και αποτυχίας εισαγωγής της καινοτομίας.
5. Γ. Γαλάνης, δάσκαλος: Διδασκαλία εντός ωραρίου. Μελέτη περίπτωσης. Η δυσκολία του παιχνιδιού και η δυσκολία διδασκαλίας του.
6. Β.Αβραμίδου, δασκάλα: Διδασκαλία εντός ωραρίου. Μελέτη περίπτωσης. Οφέλη, σχολικά πρωταθλήματα. - Σκάκι και φαντασία, προγράμματα & εφαρμογές εργαστηρίων από την Πιλοτική Εφαρμογή του ΙΕΠ.
7. Στ.Θεοφιλακτίδης, Έφορος Ανάπτυξης της ΕΣΟ: Ελληνική Σκακιστική Ομοσπονδία, Ε.Σ.Σ.Θ.-Χ. Η αναγκαιότητα, ο ρόλος και η σημασία διδασκαλίας του σκακιού στην τάξη. Η έννοια, οι τυπολογίες και τα επίπεδα της καινοτομίας.
8. Ευ. Βιδάλης, πρώην μέλος Δ.Σ. ΕΣΟ: σκακιστικά σωματεία, ΕΛΟ και τίτλοι. Σύντομο μέρος της ιστορίας του σκάκι.
Δεύτερος θεματικός κύκλος 19.00-21.00: Εργαστήρια
1. Ά.Πατεράκης - Παιχνίδια στη σκακιέρα,
2. Ευ.Βιδάλης - Βασικά φινάλε,
3. Γ.Γαλάνης - Αλγεβρική γραφή και ανάγνωση παρτίδας,
4. Ειρ.Μουσιάδου - Παιγνιώδεις δραστηριότητες,
5. Κ.Γιουβαντσιούδης - Λάθη στο άνοιγμα μινιατούρες (Ναπολεόντειο κλπ). 6. Β.Αβραμίδου – Πρώτη επαφή με μαθητές,
7. Στ. Θεοφιλακτίδης - Βασικοί κανόνες του παιχνιδιού και μερικές ιδιαιτερότητες του.
Την 2 η ημέρα: Ο 3ος Θεματικός κύκλος 9-11,ΟΟ πμ – Η συνέχεια των εργαστηρίων και ο 4 ος Θεματικός κύκλος: 11,30πμ -13,30 - Σκακιστικά βιβλία, προγράμματα και Διαδίκτυο.
Αναλυτικά:
Σκακιστικά βιβλία αρχαρίων, προπονώντας αρχαρίους, εποπτικά μέσα, σκάκι και ηλεκτρονικοί υπολογιστές, διαδίκτυο, η διδασκαλία του σκακιού στο σχολείο, η εκπαιδευτική του αξία, προγράμματα εξωτερικού, ο τρόπος και οι μέθοδοι διοργάνωσης αγώνων σκάκι στο σχολείο, το σκάκι ως εργαλείο μάθησης.
Στόχοι και σκοποί. Διαθεματική προσέγγιση.
Τέλος με συζήτηση - προβληματισμούς - προτάσεις και εντυπώσεις.΄
Χρήστος Πιλάλης
Πρόεδρος της Επιτροπής Σχολικού Σκακιού της Ελληνικής Σκακιστικής Ομοσπονδίας
Πηγή:www.alfavita.gr