Τα σχολεία «υιοθετούν» χερσαία και παράκτια οικοσυστήματα της Ελλάδας – «Επενδύουμε στην καλλιέργεια της περιβαλλοντικής συνείδησης όλων των μαθητών από άκρη σε άκρη της χώρας», τονίζει στο CNN Greece η υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Δόμνα Μιχαηλίδου, σχετικά με το νέο μάθημα στα σχολεία που αφορά στην ευαισθητοποίηση σε ζητήματα πρόληψης πλημμυρών και δασικών πυρκαγιών. Αναλυτικότερα, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, οι μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε μια νέα θεματική που αποσκοπεί στην ενημέρωσή τους σχετικά με την πρόληψη πλημμυρών και δασικών πυρκαγιών.
«Μέσω της υλοποίησης του εκπαιδευτικού προγράμματος ”Τα σχολεία υιοθετούν χερσαία και παράκτια οικοσυστήματα της Ελλάδας” δίνουμε την ευκαιρία στους μαθητές να γνωρίσουν διαφορετικούς τόπους, να μάθουν τις ανάγκες τους, αλλά και τους τρόπους με τους οποίους θα τους προστατεύσουν», τονίζει στο CNN Greece η Δόμνα Μιχαηλίδου. «Θέλουμε να ευαισθητοποιήσουμε κάθε μαθητή, μικρότερο και μεγαλύτερο, ώστε μέσα από καθημερινές συνήθειες να μάθει να σέβεται και να αγαπά το περιβάλλον. Φροντίζουμε έτσι ώστε όλα τα παιδιά να γνωρίζουν τις συνέπειες των πλημμυρών και των δασικών πυρκαγιών. Θέλουμε να είναι ενημερωμένα. Να μάθουν να προστατεύουν το περιβάλλον, γνωρίζοντας τις επιπτώσεις των φυσικών καταστροφών και της κλιματικής κρίσης», προσθέτει. «Για εμάς η περιβαλλοντική παιδεία αποτελεί βασική προϋπόθεση για τη διάσωση της φυσικής και πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Και είναι επιτακτική η ανάγκη όλοι οι μαθητές κι όλες οι μαθήτριες να μπορούν να την αποκτήσουν. Καλλιεργούμε την περιβαλλοντική συνείδηση στα παιδιά μας, βελτιώνουμε τις συνθήκες ζωής όλων μας», επισημαίνει η υφυπουργός. Τι περιλαμβάνει το νέο πρόγραμμα για την προστασία του περιβάλλοντος Το πρόγραμμα αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή εντός του τρέχοντος έτους 2023-2024 στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Έτσι, οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν έναν τόπο, να μάθουν τις ανάγκες του, τις παρεμβάσεις βελτίωσης που χρειάζεται, ώστε να τον προστατεύσουν και με τον τρόπο αυτό θα συνεισφέρουν στην ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινωνίας. Όπως αναφέρει η εγκύκλιος, στο πλαίσιο του προγράμματος προτείνεται το κάθε σχολείο να «υιοθετήσει» μία συγκεκριμένη έκταση (πάρκο, αλσύλλιο, περιαστικό πράσινο, ζώνη μεικτών δραστηριοτήτων, δρυμό, πεδινή έκταση, περιοχή που κάηκε ή πλημμύρισε πρόσφατα, συγκεκριμένη έκταση ακτής, κ.τ.λ.) με σκοπό: 1. Να αντλεί και να επεξεργάζεται δεδομένα σχετικά με το οικοσύστημα που υιοθέτησε, 2. Να παρακολουθεί διαχρονικά την εξέλιξή του με έμφαση στις αλλαγές χρήσεις γης, ενδεχόμενες καταπατήσεις και παρεμβάσεις σε αυτό, και 3. Να πραγματοποιεί δράσεις πρόληψης, προστασίας, ευαισθητοποίησης αειφορικών πρακτικών για την περιοχή που υιοθέτησε στη σχολική κοινότητα, στην τοπική και τηννευρύτερη κοινωνία, με οποιοδήποτε πρόσφορο μέσο καθώς επίσης και με τη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών και μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Το πρόγραμμα μπορεί να αξιοποιηθεί: είτε στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και ενδεικτικά στις Θεματικές: Φροντίζω το Περιβάλλον (Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά, Φυσικές καταστροφές. Πολιτική Προστασία, Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά) και Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη (Εθελοντισμός) είτε ως αυτόνομο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων είτε στο πλαίσιο της διάχυσης και του εμπλουτισμού συγκεκριμένων διδακτικών αντικειμένων. Πηγή:www.ipaidia.gr
Σχόλια (
)
|