“Συνήγορο του εκπαιδευτικού” θα θεσμοθετήσει σύντομα το Υπουργείο Παιδείας σύμφωνα με όσα ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΑ) κ. Ιωάννης Κατσαρός κατά τη διάρκεια τοποθέτησής του σε επιμορφωτική-ενημερωτική Ημερίδα της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Β’ Αθήνας για τη σχολική βία και τον σχολικό εκφοβισμό.
Η επιμορφωτική-ενημερωτική Ημερίδα, διοργανώθηκε από την Ομάδα Δράσης για την Πρόληψη και Αντιμετώπιση της Ενδοσχολικής Βίας και του Εκφοβισμού της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Β’ Αθήνας και είχε ως τίτλο: «Σχολικός Εκφοβισμός και Βία στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: Πρόληψη – Παρέμβαση – Καλές Πρακτικές».
Η εισήγηση που έχει γίνει εδώ και μήνες και μελετά το υπουργείο Παιδείας είναι η θεσμοθέτηση “Νομικού Συμπαραστάτη" του εκπαιδευτικού ή "Συνήγορο του Εκπαιδευτικού" σύμφωνα με το Γ.Γ. με τις παρακάτω αρμοδιότητες:
-Τη νομική υποστήριξη των στελεχών εκπαίδευσης (Διευθυντές Εκπαίδευσης, Συμβούλους Εκπαίδευσης, Διευθυντές Σχολείων, κλπ)
- Η δεύτερη αρμοδιότητα θα αφορά τη νομική υποστήριξη του εκπαιδευτικού σε σχέση καθαρά με τα εκπαιδευτικά του καθήκοντα.
Οι πληροφορίες του alfavita.gr επιμένουν ότι ο νέος "θεσμός" θα είναι ένα από τα μέτρα του υπουργείου Παιδείας που θα συμπεριληφθεί στο νέο νομοσχέδιο που προετοιμάζει ο Κυριάκος Πιερρακάκης για τη σχολική εκπαίδευση.
Είναι σίγουρο ότι μαζί με το νέο σύστημα πρόσβασης στα Πανεπιστήμια (το λεγόμενο εθνικό απολυτήριο που θα είναι μια εξεταστική λερναία ύδρα), μαζί με την ελεύθερη επιλογή σχολείου (που με μαθηματική ακρίβεια οδηγεί σε κατηγοριοποίηση και κλείσιμο σχολείων), την αυστηροποίηση των ποινών των μαθητών και την ειδική διάταξη για την ποινική ευθύνη των γονέων για τους μαθητές που κάνουν κατάληψη σχολείου, το ενοικίασμα των σχολικών χώρων σε ιδιώτες, την αλλαγή του τρόπου αποτύπωσης των κενών στα σχολεία και την "αναμόρφωση" της παράλληλης στήριξης (έτσι ώστε να μειωθούν οι προσλήψεις), την υποχρεωτική πιστοποίηση πιστοποίηση ξένης γλώσσας ως προϋπόθεση για τη λήψη Εθνικού Απολυτηρίου (που θα απογειώσει τα φροντιστήρια), το νέο σύστημα διορισμών (που θα νομιμοποιεί την ανεργία και θα αμφισβητεί ακόμη περισσότερο το πτυχίο), το υπουργείο Παιδείας θα συμπεριλάβει και τις γνωστές "χάντρες για ιθαγενείς", όπως νέες πλατφόρμες, το Συνήγορο του Εκπαιδευτικού, ψηφιακές "διευκολύνσεις", τη λογοτεχνία που θα διδάσκεται με πλήρη λογοτεχνικά βιβλία (περισσότερη καινοτομία πεθαίνεις), που θα αποτελούν το ανέξοδο εν πολλοίς τίμημα που πρέπει να πληρώσει για να αποσπάσει τη συναίνεση της κοινής γνώμης.
Για να εγκλωβιστούν στην αφηρημένη ρητορική του υπουργικού λόγου, "της ψηφιακής εποχής", της "αλγοριθμικής σκέψης" και άλλων ηχηρών παρομοίων, όσο περισσότεροι εκπαιδευτικοί και εκπαιδευόμενοι και κυρίως για να διαμορφωθεί μια κοινή γνώμη σύμμαχος στα σχέδια της κυρίαρχης εκπαιδευτικής πολιτικής.
ΠΗΓΗ:www.alfavita.gr