Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με τον σχεδιασμό του, ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης θα παρουσιάσει το τρίτο κατά σειρά νομοσχέδιο που ετοιμάζει (μετά τους νόμους για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια) το οποίο θα έχει να κάνει με αυτό που αποκαλεί «Ανοικτό Σχολείο» και θα αφορά στη σχολική εκπαίδευση, στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.
Σύμφωνα με πληροφορίες, έχει κληθεί ο ΟΟΣΑ να καταθέσει προτάσεις για τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν στα σχολεία, με αφορμή τα αποτελέσματα της έρευνας PISA 2022, στην οποία συμμετείχε και η Ελλάδα και προέκυψε, για μια ακόμα χρονιά, «πανωλεθρία» των Ελλήνων μαθητών.
«Είμαστε σε επαφή με τον ΟΟΣΑ και θα γίνει μια εξειδικευμένη μελέτη, αυτό που θα λέγαμε «reverse engineering» (σ.σ. αντίστροφη μηχανική), ώστε να δούμε με δεδομένες τις παρατηρήσεις που έχουμε, ποιές μεταρρυθμίσεις προτείνει ο ίδιος ο ΟΟΣΑ να γίνουν, ποιές αλλαγές χρειάζονται και τι λείπει από όσες έχουν γίνει μέχρι τώρα, ώστε να συνεχίσουμε με αυτό που αποκαλούμε Ανοιχτό σχολείο. Πρόκειται για μια πολύ μεγάλη μεταρρύθμιση», ανέφερε ο υπουργός.
Τα "πυρομαχικά" του υπουργείου Παιδείας και οι παραπλανητικοί επίδεσμοι
Το βασικό μέτρο που περιλαμβάνει το νέο νομοσχέδιο και για το οποίο η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας θεωρεί ότι αυτός είναι ο κατάλληλος καιρός για να προχωρήσει στην υλοποίηση του, αφορά αλλαγές στην εισαγωγή των υποψηφίων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Σε γενικές γραμμές οι αλλαγές περιγράφονται ως εξής: Καθιερώνεται Απολυτήριο Λυκείου (με ονομασία Εθνικό ή Ακαδημαϊκό), το οποίο θα αποκτάται με την επιτυχή ολοκλήρωση του Λυκείου. Για τον προσδιορισμό του βαθμού του Απολυτηρίου θα συνυπολογίζονται οι βαθμοί και των 3 τάξεων του Λυκείου, με ειδικό συντελεστή ανά τάξη. Επίσης, καθιερώνονται οι γραπτές προαγωγικές εξετάσεις από τάξη σε τάξη για όλο το Λύκειο, με επιλογή των θεμάτων μέσα από την Τράπεζα Θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας.
Ο σχεδιασμός επιμένει σε μια μονοκαλλιέργεια: σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του Λυκείου οι μαθητές να διαγωνίζονται σε εξετάσεις τύπου πανελλαδικών και όποιος καταφέρει και «επιζήσει σχολικά», μετά το τέλος του Λυκείου, να δίνει πανελλήνιες εξετάσεις για την εισαγωγή του στην ανώτατη εκπαίδευση.
Είναι φανερό ότι η κεντρική γραμμή πλεύσης του υπουργείου Παιδείας είναι η έμφαση στις εξεταστικές δοκιμασίες που αφενός οδηγεί σε ένα «ξεκαθάρισμα» του μαθητικού πληθυσμού και αφετέρου απλώνει την «σκιά της» στην ημερήσια διάταξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Ωστόσο, παράλληλα, οι επιτελείς του υπουργείου Παιδείας έχουν ήδη προετοιμάσει, μαζί με το νομοσχέδιο, και την επικοινωνιακή του ναυσιπλοϊα με την κατασκευή ενός "αναγεννησιακού λόγου" που με τη συνδρομή των ηλεκτρονικών μας γκουβερνάντων, θα κινητοποιεί όλες τις συνήθεις κοινοτοπίες με τις οποίες τρέφεται η κοινή γνώμη. Και στο πλαίσιο αυτό, είναι έτοιμοι, εν όψει των ευρωεκλογών, να μιλήσουν για απελευθέρωση από τα δεσμά των Πανελλαδικών!
Να το πούμε συγκεκριμένα: Μαζί με το νέο σύστημα πρόσβασης στα Πανεπιστήμια (που θα είναι μια εξεταστική λερναία ύδρα), μαζί με την ελεύθερη επιλογή σχολείου (που με μαθηματική ακρίβεια οδηγεί σε κατηγοριοποίηση και κλείσιμο σχολείων), την αυστηροποίηση των ποινών των μαθητών και την ειδική διάταξη για την ποινική ευθύνη των γονέων για τους μαθητές που κάνουν κατάληψη σχολείου, το ενοικίασμα των σχολικών χώρων σε ιδιώτες, την αλλαγή του τρόπου αποτύπωσης των κενών στα σχολεία και την "αναμόρφωση" της παράλληλης στήριξης (έτσι ώστε να μειωθούν οι προσλήψεις), την υποχρεωτική πιστοποίηση ξένης γλώσσας ως προϋπόθεση για τη λήψη Εθνικού Απολυτηρίου (που θα απογειώσει τα φροντιστήρια), το υπουργείο Παιδείας θα συμπεριλάβει και τις γνωστές "χάντρες για ιθαγενείς", όπως νέες πλατφόρμες, το Συνήγορο του Εκπαιδευτικού, ψηφιακές "διευκολύνσεις", τη λογοτεχνία που θα διδάσκεται με πλήρη λογοτεχνικά βιβλία (περισσότερη καινοτομία πεθαίνεις) και άλλα ηχηρά παρόμοια που θα αποτελέσουν αφενός την πολιτική μάρκετινγκ της προώθησης των αλλαγών, ένα είδος λεκτικών πυροτεχνημάτων που θα καλύπτουν τα «αγκάθια», το ανέξοδο εν πολλοίς τίμημα που πρέπει να πληρώσει για να αποσπάσει τη συναίνεση της κοινής γνώμης.
Για να εγκλωβιστούν στην αφηρημένη ρητορική του υπουργικού λόγου, "της ψηφιακής εποχής", της "αλγοριθμικής σκέψης" και άλλων ηχηρών παρομοίων, όσο περισσότεροι εκπαιδευτικοί και εκπαιδευόμενοι και κυρίως για να διαμορφωθεί μια κοινή γνώμη σύμμαχος στα σχέδια της κυρίαρχης εκπαιδευτικής πολιτικής.
Η αλλαγή του συστήματος πρόσληψης των εκπαιδευτικών
Σύμφωνα με πληροφορίες ο υπουργός Παιδείας βρίσκεται στο δίλημμα να συμπεριλάβει ή όχι στο νέο νομοσχέδιο πέρα από τις αλλαγές που θα αφορούν τα Δημοτικά, τα Γυμνάσια και τα Γενικά Λύκεια και αλλαγές στο σύστημα προσλήψεων των εκπαιδευτικών.
Το υπουργικό επιτελείο είναι πιο κοντά στην επιλογή να μην ανακατέψει στο νέο νομοσχέδιο το νέο σύστημα των εκπαιδευτικών καθώς θεωρεί ότι αυτό μπορεί να δημιουργήσει νέα όξυνση με τους χιλιάδες αναπληρωτές και να πριμοδοτήσει κοινό μέτωπο εκπαιδευτικών και μαθητών εναντίον της εκπαιδευτικής πολιτικής λίγο πριν από τις Ευρωεκλογές.
Ωστόσο, το υπουργείο θα εξετάσει «προτάσεις» του ΟΟΣΑ για την αλλαγή του συστήματος προσλήψεων εκπαιδευτικών όπως αποκάλυψε χθες το πρωί ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, σε συνέντευξη που έδωσε στο Mega.
«Θα κάνουμε μία μελέτη, όπου ο ΟΟΣΑ θα έρθει να μας προτείνει μία σειρά από μέτρα …Μέσα σ’ αυτή τη μελέτη, θα υπάρξουν και συστάσεις για τους διορισμούς εκπαιδευτικών», είπε χαρακτηριστικά.
Σχετικά με το ίδιο ζήτημα, ο Κυριάκος Πιερρακάκης ανέφερε ακόμα ότι μελετάται η πρόταση για γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ, αλλά δεν ήταν έτοιμος να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες. «Ο τρόπος διορισμού των εκπαιδευτικών, είναι κάτι το οποίο εξετάζουμε αυτό το διάστημα. Θα επανέλθουμε στην πορεία της τετραετίας. Έχουμε ήδη αναφέρει ότι θα αλλάξει, αλλά το θέμα είναι ακόμα υπό εξέταση και δεν υπάρχει ώριμη ανακοίνωση. Σήμερα γίνεται μέσα από πίνακες ΑΣΕΠ, συζητήσαμε αν θα υπάρξει διαγωνισμός, μελετάμε τι κάνουν και άλλα κράτη. Κοιτάζουμε ποιος είναι ο βέλτιστος τρόπος να διορίζεται κανείς μόνιμα ως εκπαιδευτικός στο ελληνικό κράτος. Μελετάμε το θέμα».
πηγη:www.alfavita.gr