-Μα δε βγαίνει η ύλη!
-Δε μας ενδιαφέρει, υπεύθυνοι είστε αποκλειστικά οι εκπαιδευτικοί, να τη βγάλετε!
Αυτή είναι η μόνιμη απάντηση του υπουργείου Παιδείας σε κάθε παρατήρηση των ενεργών εκπαιδευτικών ότι η ύλη, ειδικά στη Γ' Λυκείου με την Τράπεζα Θεμάτων και τις πανελλαδικές, δεν μπορει να διεκπεραιωθεί σωστά στις προθεσμίες που δίνονται και πρέπει να περικοπεί...
Σύμφωνα με τους ορισμούς του ΥΠΑΙΘΑ, η ύλη πρέπει να βγει και αν δεν βγαίνει πρέπει να γίνει "αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος με σκοπό την ολοκλήρωσή της" και όπως και να έχει για όλα ευθύνονται οι διδάσκοντες εκπαιδευτικοί και οι διευθυντές των σχολείων. Δεν ενδιαφέρεται αν αυτό που ζητάει σημαίνει σε απλά ελληνικά «πασάλειμμα»...
Ετσι ακριβώς έκανε πριν από λίγες μέρες το Υπουργείο Παιδείας: Απέστειλε ακόμα μια εγκύκλιο προς τους εκπαιδευτικούς, με την οποία τους υπενθυμίζει ότι πρέπει να έχουν ολοκληρώσει τη διδακτέα – εξεταστέα ύλη των μαθημάτων της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου και Λυκείου Ε.Α.Ε. που εξετάζονται και πανελλαδικά μέχρι τη λήξη των μαθημάτων, απέστειλε στα Λύκεια ο γενικός γραμματεάς του ΥΠΑΙΘΑ κ.Ι.Κατσαρός.
Για ακόμα μια φορά, ενώ αυξάνονται οι φωνές για μείωση της ύλης από τους εκπαιδευτικούς, μαθητές, και γονείς, και σε αυτή την εγκύκλιο -όπως σε όλα τα έγγραφα που αφορούν το θέμα της εξεταστέας ύλης- ορίζεται ότι «υπεύθυνοι για την ολοκλήρωση της ύλης είναι οι διδάσκοντες. Για τον λόγο αυτό παρακαλούνται οι Διευθυντές των Γενικών Λυκείων και Λυκείων Ε.Α.Ε., σε συνεργασία με τους συλλόγους διδασκόντων /-ουσών, να προβαίνουν σε αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος με σκοπό την ολοκλήρωση της ύλης»
Προσέξτε όμως:
Το ίδιο Υπουργείο που για τα πάντα όλα θεωρεί αποκλειστικούς υπεύθυνους τους εκπαιδευτικούς, στην ακριβώς προηγούμενη εγκύκλιο του για το ίδιο θέμα που είχε αποστείλει στα Λύκεια στις 16 Νοεμβρίου 2023 με θέμα «Ηλεκτρονική παρακολούθηση και συντονισμός της ύλης των μαθημάτων της Γ΄ τάξης Ημερήσιου και Εσπερινού ΓΕΛ και Λυκείων ΕΑΕ που εξετάζονται πανελλαδικά», έδινε -μεταξύ άλλων- τις εξής οδηγίες:
- Καταχώριση της διδακτέας- εξεταστέας ύλης στο ΠΣ myschool
Οι Διευθυντές των ΓΕΛ και Λυκείων ΕΑΕ είναι υπεύθυνοι για την καταχώριση της ύλης που έχει διδαχθεί στο σχολείο τους και την οριστικοποίησή της (μέσω της σχετικής καρτέλας που υπάρχει στο ΠΣ myschool στη διαδρομή «Σχολική Μονάδα -> Παρακολούθηση και Συντονισμός της Ύλης των Πανελλαδικώς Εξεταζόμενων Μαθημάτων») μέχρι και:
α) 11-12-2023
β) 22-01-2024
γ) 19-02-2024
δ) 19-03-2024
ε) 22-04-2024
Και επιπλεον, σημείωνε:
«Η καταχώριση της ύλης θα γίνει για όλες τις ημερομηνίες που αναφέρθηκαν ανωτέρω. Παρακαλούνται οι Διευθυντές των ΓΕΛ και Λυκείων ΕΑΕ να μεριμνήσουν ώστε στην τελευταία καταγραφή (22-04-2024), και εφόσον η διδακτέα – εξεταστέα ύλη έχει ολοκληρωθεί, να αναγράφεται μόνο η λέξη «ΤΕΛΟΣ» στο πεδίο καταγραφής, καθώς και στο σχετικό πεδίο των παρατηρήσεων»
Νέα εγκύκλιος, άλλη φάση!
Ομως, από τη νέα εγκύκλιο προκύπτει ότι όλα αυτά δεν έγινε εφικτό να τηρηθούν:
«Σε συνέχεια της με αρ. πρωτ. 131846/ΓΔ4/16-11-2023 εγκυκλίου του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. και μετά τη Γ΄ φάση της καταχώρισης της διδακτέας - εξεταστέας ύλης των μαθημάτων που εξετάζονται πανελλαδικά, διαπιστώθηκαν καθυστερήσεις στη διδασκαλία της ύλης. Για τον λόγο αυτό παρακαλούνται οι Διευθυντές των Γενικών Λυκείων και Λυκείων Ε.Α.Ε., σε συνεργασία με τους συλλόγους διδασκόντων /-ουσών, να προβαίνουν σε αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος με σκοπό την ολοκλήρωση της ύλης.», αναφέρει.
Δηλαδή μιλάει για καθυστερήσεις ήδη στη Γ' φάση (που έληγε 19/2 σύμφωνα με την πρώτη εγκύκλιο) ενώ θα έπρεπε να βρισκόμαστε ήδη μετά τη Δ' φάση, που έληγε στις 19 Μαρτίου...
Ομως το ΥΠΑΙΘΑ δε θέλει να παραδεχτεί ότι οι υπολογισμοί του δεν ανταποκρίνονται στην κατάσταση και αντί να μειώσει την ύλη και να εκτεθεί το ίδιο -λόγω και της Τράπεζας Θεμάτων που δε γνωρίζει από μειώσεις- πιέζει τους εκπαιδευτικούς να την ολοκληρώσουν όπως-όπως, ακόμα και με αναμορφώσεις προγράμματος.
«Τονίζεται ότι οι εκπαιδευτικοί πρέπει να έχουν ολοκληρώσει τη διδακτέα – εξεταστέα ύλη μέχρι τη λήξη των μαθημάτων», καταλήγει. Ε μα βέβαια, ποιοι άλλοι θα φταίνε αν δεν ολοκληρωθεί τσάτρα-πάτρα;
Τι «ξεχνούν» οι επικεφαλής του ΥΠΑΙΘΑ;
- Ότι είναι οι ίδιοι που άφησαν για μια ακόμη χρονιά τα σχολεία με υπερφορτωμένες τάξεις μια σχολική διαδικασία που προχωρούσε και προχωρά με πολλά εμπόδια λόγω των ειδικών συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί.
- Ότι είναι οι ίδιοι που άφησαν δεκάδες εκατοντάδες σχολεία και χιλιάδες μαθητές χωρίς εκπαιδευτικούς για μεγάλα χρονικά διαστήματα και αυτό μπορεί κανείς εύκολα να το διαπιστώσει απλά κοιτάζοντας τις διάφορες φάσεις προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών για να καλύψουν ισάριθμα εκπαιδευτικά κενά που «έχασκαν» μέρες και εβδομάδες.
Επί της ουσίας, επιβάλουν στα σχολεία την όπως -όπως κάλυψη της εξεταστέας ύλης ή την αναμόρφωση του προγράμματος, πολλαπλασιάζοντας τις ώρες των εξεταζόμενων μαθημάτων εις βάρος των άλλων μαθημάτων και των μαθητών των άλλων τάξεων. Για χάρη της εξεταστέας ύλης και της Τράπεζας Θεμάτων που τροφοδοτείται από αυτήν οι μαθητές της Α΄ και Β΄ και Γ΄ Λυκείου θα πρέπει «χωνέψουν» σε λίγο χρόνο όσα θα έπρεπε να διδαχθούν σε περισσότερο.
Αυτή είναι λοιπόν η «παιδαγωγική» φιλοσοφία του υπουργείου Παιδείας. Απαιτούν να γίνει ένα πασάλειμμα ίσα για να φαίνεται ότι βγήκε η ύλη, για να επιβάλουν την τράπεζα Θεμάτων που τρέφεται από την εξεταστέα ύλη και να θερίσουν τους αδύναμους...
ΠΗΓΗ:www.alfavita.gr