Αν η οικογένεια δεν υποχρεωθεί να πληρώσει για τις φθορές που προκαλούν τα παιδιά της στο σχολείο, τότε όταν τα παιδιά φτάσουν στο πανεπιστήμιο «θα πάρουν και την μολότοφ και θα θεωρούν ότι όλα είναι κοινωνικός αγώνας και μια κατάκτηση ένα κεκτημένο το οποίο εμείς τους το προσφέραμε όταν είχαμε δυνατότητα να βάλουμε το πλαίσιο και δε το κάναμε».
Αυτά πιστεύει ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος μάλιστα δήλωσε «φανατικός υπέρμαχος της πολιτικής που υιοθετήθηκε από το υπουργείο, μιας σχετικής λελογισμένης αυστηροποιήσης των ποινών» σε συνέντευξη που παραχώρησε το πρωί στην τηλεόραση του Αντέννα.
Ετσι ο Κ.Μητσοτάκης απέδειξε ότι δικαίως το μεγαλύτερο κομμάτι της αντιπολίτευσης χαρακτηρίζει αυταρχικά και κατασταλτικά τα μέτρα που ανακοινώθηκαν.
Ανάμεσα σε άλλα, ο Πρωθυπουργός αναφέρθηκε εκτενώς στις αποφάσεις της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση του bullying στα σχολεία, το οποίο είπε ότι έχει βαθιά κοινωνικά αίτια, δεν είναι μόνο ελληνικό πρόβλημα. συνδέεται σε μεγάλο βαθμό και με τη χρήση των κινητών τηλέφωνων και την δημοσιοποίηση της ιδιωτικής μας ζωής
Μάλιστα ο Κ.Μητσοτάκης παραδέχθηκε ότι πρέπει «να έχουμε περισσότερους ψυχολόγους στα σχολεία να παρέχουμε αυτή την υποστήριξη στα παιδιά τα οποία έχουν το θάρρος να μιλήσουν»
Οσα είπε ο Πρωθυπουργός για τα σχολεία και το bullying
Ερωτηθείς για τα μέτρα που ανακοινώθηκαν για την αντιμετώπιση της σχολικής βίας, ο Κυριάκος Μητσοτάκης απάντησε ότι, «Πρέπει να δώσουμε τη δυνατότητα στα παιδιά τα οποία υφίστανται bullying να κάνουν μια καταγγελία και να ξέρουν ότι θα την κάνουν με ασφάλεια, διακριτικότητα και ότι το περιστατικό αυτό θα αντιμετωπιστεί πραγματικά.
Και αυτή ακριβώς είναι η προσπάθεια πίσω από την πλατφόρμα δεν εξαντλείται προφανώς στην πλατφόρμα όλη η πρωτοβουλία κατά του bullying αλλά πρέπει τα παιδιά να μιλήσουν και όπως σωστά επισημάνετε και όταν μιλήσατε στη Χρύσα να μιλήσουν και τα υπόλοιπα παιδιά, γιατί πολλές φορές τα παιδιά γίνονται μάρτυρες περιστατικών και δε μιλάνε και δε παρεμβαίνουν και να καταλάβουν και αυτά ότι έχουν μια ευθύνη να παρέμβουν γιατί τελικά το bullying τι είναι; Είναι μια ανοχή στην διαφορετικότητα. Είσαι κοντός, χοντρός, ψηλός, αδύνατος έχεις άλλο σεξουαλικό προσανατολισμό μπορεί να υποστηρίζεις την λάθος ομάδα και για αυτό το λόγο υφίσταται bullying.
Τα αίτια τώρα του bullying. Κοιτάξτε, εδώ μιλάμε για κάτι πάρα πολύ πιο σύνθετο το οποίο έχει βαθιά κοινωνικά αίτια, δεν είναι μόνο ελληνικό πρόβλημα. συνδέεται σε μεγάλο βαθμό και με τη χρήση των κινητών τηλέφωνων και την δημοσιοποίηση της ιδιωτικής μας ζωής, αλλά πρώτα και πάνω από όλα πρέπει να μιλάμε για αυτά τα περιστατικά να έχουμε ενημερωμένους γονείς να έχουμε περισσότερους ψυχολόγους στα σχολεία να παρέχουμε αυτή την υποστήριξη στα παιδιά τα οποία έχουν το θάρρος να μιλήσουν.
Για τις ποινές στους μαθητές
-Επειδή ασκήθηκε μια κριτική ότι τα μέτρα είναι προς την κατεύθυνση επιβολής ποινών και όχι της αντιμετώπισης των αιτιών μπορούν στα αλήθεια αυτά τα μέτρα μιας και μιλάμε για ένα πολυπαραγοντικό ζήτημα να λειτουργήσουν αποτελεσματικά και να προσπαθήσουμε όσο γίνεται να μειώσουμε αυτή την ένταση που υπάρχουν στα σχολεία όταν έχουμε 1 ψυχολόγο σε 5 σχολεία; Ο οποίος πηγαίνει 1 φορά την εβδομάδα σε κάθε σχολείο.
-Έχετε δίκιο να λέτε ότι χρειαζόμαστε περισσότερους ψυχολόγους από την άλλη θα αντιτείνω ότι έχουν αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, γιατί ακριβώς πρέπει να κάνουμε επένδυση και σε ψυχολόγους και σε κοινωνικούς λειτουργούς. Να έρθω όμως στα μέτρα συγκεκριμένα.
Μετά θα πάρουν μολότοφ...
Έχω μεγαλώσει τρία παιδιά και όλοι οι γονείς γνωρίζουμε ότι αυτό που πρέπει να κάνουμε με τα παιδιά μας είναι να τους δίνουμε αγάπη και να τους επιβάλλουμε όρια. Τι σημαίνει όριο; Υπάρχει ένα πλαίσιο κανόνων δικαιωμάτων και υποχρεώσεων το οποίο κάθε παιδί πρέπει να σέβεται. Και ακριβώς αυτό επιχειρούμε να κάνουμε και για τις περιπτώσεις παραβατικής συμπεριφοράς στο σχολείο. Δε μπορείς να μπαίνεις και να τα κάνεις γης μαδιάμ, να σπας τα πάντα και να έχεις την απαίτηση ότι δε θα συμβεί απολύτως τίποτα και ότι αυτό είναι μια αποδεκτή συμπεριφορά. Και επειδή άκουσα και κάποιο στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ να λέει ότι αν σπάσεις ένα παράθυρο πρέπει να το πληρώσει όλο το σχολείο η απάντηση μου είναι όχι. Δε θα το πληρώσει όλο το σχολείο, όλο το κοινωνικό σύνολο, θα το πληρώσει η οικογένεια εάν το παιδί αυτή τη στιγμή προβεί σε μια φθορά. Γιατί ξέρετε, αν δε βάλουμε όρια και ένα πλαίσιο στα παιδιά 12-14 ετών όταν θα πάνε στο πανεπιστήμιο ποιο είναι το υπόδειγμα που τους έχουμε διδάξει; Μετά θα πάρουν και την μολότοφ και θα θεωρούν ότι όλα είναι κοινωνικός αγώνας και μια κατάκτηση ένα κεκτημένο το οποίο εμείς τους το προσφέραμε όταν είχαμε δυνατότητα να βάλουμε το πλαίσιο και δε το κάναμε.
Είμαι φανατικός υπέρμαχος της πολιτικής που υιοθετήθηκε από το υπουργείο, μιας σχετικής λελογισμένης αυστηροποιήσης των ποινών και αν μιλήσετε στη πλειοψηφία των γονέων και των καθηγητών, θα σας πουν ότι, αυτό χρειάζεται σήμερα το ελληνικό σχολείο. Δεν είμαστε εδώ για να τιμωρήσουμε τα παιδιά, είμαστε εδώ για να βάλουμε ένα πλαίσιο συμπεριφορών γιατί ξέρετε αυτή η λογική τα παιδιά είναι έφηβοι, κάποτε θα γίνουν ενήλικες ίσως κάποιοι θέλουν πάντα να μένουν παιδιά το έχουμε ακούσει αυτό από την Αριστερά κυρίως για να υπάρχει το άλλοθι αυτής της παιδικότητας ότι μπορεί να τα κάνει κανείς χωρίς επίπτωση».
Υπάρχει μουσική που προάγει τη βία
«Θα ήμασταν πολύ αφελείς αν λέγαμε ότι θα εξαλείψουμε με μιας φαινόμενα βίας των εφήβων που σας διαβεβαιώνω ότι σε άλλες χώρες είναι πολύ πιο έντονα, έχουμε οργανωμένες συμμορίες με βαριά παραβατική συμπεριφορά εδώ πέρα ευτυχώς δεν έχουμε αλλά πρέπει να εξασφαλίσουμε ότι δε θα φτάσουμε εκεί γιατί δυστυχώς η τάση είναι για περισσότερη βία και περισσότερη ένταση. Να σκεφτούμε λίγο ποια είναι τα πρότυπα των παιδιών αυτών, πώς μπορούμε να αντιτάξουμε σε μια μουσική που προάγει τη βία και κυρίως τη βία κατά των γυναικών με άθλια πρότυπα όπου η γυναικά είναι ουσιαστικά ένα αντικείμενο για τον άντρα; Υπάρχουν είδη μουσικής που αγαπούν τα παιδιά που ακριβώς αυτό προάγει.
Πηγή :alfavita.gr