Η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου με σχετική της ανακοίνωση τονίζει τα προβλήματα που δημιουργούνται με τον διαγωνισμό «PISA» και αναφέρει ότι «χρησιμοποιείται ως «τεκμήριο» για τη δήθεν ανεπάρκεια των εκπαιδευτικών».
«Αντί λοιπόν η Ελλάδα να αποσυρθεί από τον διαγωνισμό, η κυβέρνηση της ΝΔ θέσπισε και …εγχώρια εκδοχή καθιστώντας πειραματόζωα μαθητές της Στ΄ Δημοτικού και της Γ’΄Γυμνασίου», επισημαίνουν οι εκπαιδευτικοί.
Συγκεκριμένα:
Ο διαγωνισμός PISA του ΟΟΣΑ έχει προκαλέσει αρνητικά σχόλια και κριτικές από πολλούς ειδικούς και ανθρώπους της εκπαίδευσης καθώς δίνει βάρος σε ποσοτικά στοιχεία, αγνοεί τις ιδιαίτερες συνθήκες κάθε χώρας και χρησιμοποιείται ως «τεκμήριο» για τη δήθεν ανεπάρκεια των εκπαιδευτικών. Επιπλέον, οδηγεί αρκετές κυβερνήσεις να προσαρμόσουν το εκπαιδευτικό τους σύστημα στις απαιτήσεις του διαγωνισμού αντί στις ανάγκες των μαθητών. Πολύ χαρακτηριστικό είναι πως κράτη όπως η Φινλανδία δεν συγκαταλέγονται πια στους «πρωταθλητές» αλλά διακρίνονται οικονομίες όπως του Μακάο και της Σιγκαπούρης.
Αντί λοιπόν η Ελλάδα να αποσυρθεί από τον διαγωνισμό, η κυβέρνηση της ΝΔ θέσπισε και …εγχώρια εκδοχή καθιστώντας πειραματόζωα μαθητές της Στ΄ Δημοτικού και της Γ΄ Γυμνασίου. Ουδείς γνωρίζει με βεβαιότητα τα κριτήρια με τα οποία επιλέγονται τα σχολεία, ούτε ασφαλώς έχει συντελεστεί κάποια επωφελής αξιοποίηση των μέχρι τώρα αποτελεσμάτων. Το σίγουρο είναι πως ήδη χάνονται διδακτικές ώρες σε πολλά σχολεία για να προετοιμαστούν οι μαθητές για την «ελληνική PISA», μένοντας πίσω στην ύλη και στο ευρύτερα παιδαγωγικό σκέλος του σχολείου.
Στον νομό Ρεθύμνου, σε επίπεδο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, έχει προγραμματιστεί η διεξαγωγή του διαγωνισμού στα Γυμνάσια Γαράζου, Κράνας, Σταυρωμένου και Φουρφουρά. Είναι πράγματι ειρωνικό να καλούνται σε διαγνωστικές για το επίπεδό τους εξετάσεις τρία σχολεία της υπαίθρου που ξεκινάνε με πολλά κενά και για το ένα από αυτά είχε γίνει εισήγηση να κλείσει!
Ως ΕΛΜΕ Ρεθύμνου καλούμε τους γονείς, τις διευθύνσεις των σχολείων και τους συλλόγους διδασκόντων να μη δεχτούν να γίνουν τα παιδιά μας άλλοθι για την κατηγοριοποίηση των σχολείων σε «καλά» και «κακά», «φτωχά» και «πλούσια».
Αγωνιζόμαστε για ένα σχολείο δημοκρατικό, που θα προάγει τη φαντασία και την αυτενέργεια αντί για τον ανταγωνισμό, τον εξετασιοκεντρισμό και τη φτωχοποίηση.
ΠΗΓΗ:www.alfavita.gr