ενικά βελτιωμένες θα είναι οι φετινές επιδόσεις των υποψηφίων για μία θέση στα ΑΕΙ σε σχέση με το 2023, όπως δείχνουν οι εκτιμήσεις με βάση τον βαθμό δυσκολίας των θεμάτων στα επτά μαθήματα, που έχουν έως τώρα εξεταστεί στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Σε όλα τα μαθήματα ένας μέτρια προετοιμασμένος μαθητής μπορούσε εύκολα να ξεπεράσει τη βάση του 10. Ως προς το άριστα, δηλαδή μία βαθμολογία πάνω από 18, η εκτίμηση είναι πως για τους πολύ καλά προετοιμασμένους υποψηφίους είναι ευκολότερο στα περισσότερα μαθήματα. Η «Κ», με τη συνδρομή έμπειρων βαθμολογητών στις Πανελλαδικές Εξετάσεις και των ακαδημαϊκών υπευθύνων στα ήδη εξετασθέντα μαθήματα του εκπαιδευτικού ομίλου «Πουκαμισάς», επιχειρεί να αποτυπώσει την τάση για τις βαθμολογικές επιδόσεις ανά μάθημα: Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία Γενικής Παιδείας: Σύμφωνα με τον κ. Γιώργο Χρυσουδάκη, τα θέματα της Γλώσσας ήταν ξεκάθαρα ως προς τον προσδιορισμό των ζητουμένων τους. Στην Εκθεση οι υποψήφιοι θα έπρεπε να διακρίνουν τον προσωπικό χαρακτήρα των δύο ζητουμένων, ώστε να διαμορφώσουν ανάλογα την έκφραση και το ύφος του άρθρου τους. Σε ό,τι αφορά το «Ταξίδι» του Κ. Παλαμά που δόθηκε, οι προβληματικές ερμηνείες των υποψηφίων θα αφορούν, καταρχήν, την αδυναμία συσχέτισης της «πληγωμένης αγάπης» με «το ταξίδι» του ποιητικού υποκειμένου. Συμπερασματικά, τα φετινά θέματα, ενώ στο πεδίο της Γλώσσας είναι παρόμοιας δυσκολίας με τα αντίστοιχα περυσινά, το θέμα Γ της Λογοτεχνίας ήταν πιο απαιτητικό, εξαιτίας των διαχρονικών δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι μαθητές, όταν καλούνται να ερμηνεύσουν τις «αποχρώσεις» του ποιητικού λόγου και των ιδιαίτερων νοημάτων του. Αρχαία Ελληνικά: Οπως ανέφερε η κ. Γεωργία Μάκρη, στο διδαγμένο κείμενο (από το «Περί Αλεξάνδρου τύχης και αρετής» του Πλούταρχου) ένας καλά προετοιμασμένος μαθητής δεν θα έχει προβλήματα, ούτε όμως και στο αδίδακτο (από το «Ιστορίαι» του Θουκυδίδη), παρότι η μετάφραση των κειμένων του Θουκυδίδη, όπως και του Πλάτωνα, θεωρούνται από τις πιο απαιτητικές. Λατινικά: Οι πολύ καλά προετοιμασμένοι μαθητές δεν θα έχουν πρόβλημα να αριστεύσουν. Η κ. Μαρία Γκύρτη ανέφερε ότι «το ένα κείμενο από τα δύο που ζητήθηκαν για μετάφραση δυσκολεύει τους μαθητές, και η άσκηση Δ1β που αφορούσε την αναγνώριση και δικαιολόγηση εκφοράς της δευτερεύουσας πρότασης δεν θα απαντήθηκε σωστά από μεγάλο αριθμό υποψηφίων». Βιολογία: Τα θέματα δεν είχαν ασάφειες, αλλά απαιτούσαν βαθιά κατανόηση της ύλης. Ωστόσο, καθώς το μάθημα είναι υψηλής βαρύτητας για τις περιζήτητες ιατρικές σχολές, οι υποψήφιοι είναι πολύ καλά προετοιμασμένοι, και οι επιδόσεις αναμένεται να είναι στα ίδια επίπεδα με πέρυσι. Χημεία: Ισως είναι το μάθημα με τα ευκολότερα θέματα έως τώρα. Ακόμη και το τέταρτο, που τα ερωτήματα ήταν κλιμακούμενης δύσκολης, ήταν βατό για τους καλά προετοιμασμένους υποψηφίους. Μαθηματικά: Οπως δήλωσε ο κ. Μανώλης Φουντουλάκης, «το τελευταίο υποερώτημα του τρίτου θέματος εντάσσεται σε μία κατηγορία ασκήσεων δυσνόητη για πολλούς μαθητές. Το τέταρτο υποερώτημα του τελευταίου θέματος ήταν αρκετά “τσιμπημένο” ως προς τη δυσκολία του, με αποτέλεσμα λίγοι υποψήφιοι να το λύσουν ολοκληρωτικά. Αρα περιμένουμε λιγότερα άριστα γραπτά». Πληροφορική: Τα θέματα δεν έκρυβαν παγίδες και ο χρόνος επαρκούσε. Ο κ. Γιώργος Νιτοδάς δήλωσε ότι «τα ζητούμενα ήταν ορισμένα και με σαφήνεια, πράγμα που τα καθιστούσε απολύτως κατανοητά από τους υποψηφίους. Ενας καλά προετοιμασμένος μαθητής δεν θα είχε πρόβλημα να αντεπεξέλθει με επιτυχία στις απαιτήσεις των θεμάτων και να αγγίξει το άριστα». Τέλος, δεν έλειψαν οι ενστάσεις καθηγητών για τις απαντήσεις που έστειλε στα βαθμολογικά κέντρα η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (ΚΕΕ). Συγκεκριμένα, στα Αρχαία στο ερώτημα Γ4α (ζητούσε από τους μαθητές να χαρακτηρίσουν συντακτικά τον όρο «τω Τισσαφέρνει») φιλόλογοι θεωρούν ότι πρέπει να γίνουν δεκτές δύο απαντήσεις: της ΚΕΕ (ότι είναι δοτική αντικειμενική στο «πολέμιοι») αλλά και ότι «τω Τισσαφέρνει» είναι το αντικείμενο στην πρόταση. Μάλιστα, το Λεξικό Λίντελ–Σκοτ, που θεωρείται το πιο έγκυρο της Αρχαίας Ελληνικής, το δίνει ως αντικείμενο. Επίσης, στο ερώτημα Δ1 της Βιολογίας καθηγητές είπαν ότι υπάρχει και άλλη λύση πλην της ΚΕΕ, αλλά η Επιτροπή με διευκρινιστική οδηγία ξεκαθάρισε ότι «αποδεκτή είναι η μόνη λύση που αποτυπώνεται στις ενδεικτικές απαντήσεις, καθώς το ερώτημα ζητά να καθοριστεί ο τρόπος κληρονόμησης του χρώματος με βάση τα δεδομένα της άσκησης». Πηγή : kathimerini.gr
Σχόλια (
)
|