ΕΚΤΟΣ ΑΓΟΡΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ο ΕΝΑΣ ΣΤΟΥΣ ΔΥΟ ΝΕΟΥΣ ΠΟΥ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΠΟΥΝ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Η ΠΡΟΩΡΗ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ της εκπαίδευσης και της κατάρτισης αυξάνει τις (ήδη μεγάλες) πιθανότητες να μείνει ένας νέος άνεργος. Ο ένας στους δύο νέους ηλικίας 18 24 ετών, που δεν συνέχισε την εκπαιδευτική διαδικασία μετά την ολοκλήρωση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, βρίσκεται σήμερα αντιμέτωπος με την α(ν)εργία και τον κοινωνικό αποκλεισμό. Το ποσοστό (56%) των νέων στην Ελλάδα, οι οποίοι έχουν εγκαταλείψει πρόωρα την εκπαίδευση κατάρτιση και είναι άνεργοι, κυμαίνεται στα ίδια επίπεδα με τον μέσο ευρωπαϊκό όρο (55%). Βουλγαρία δεν γίναμε ακόμη (82%!), ωστόσο, αν το υπουργείο Παιδείας συνεχίσει τις αποσπασματικές πολιτικές χωρίς ενιαίο σχεδιασμό στο πλέγμα τεχνολογικό λύκειο ΙΕΚ ΤΕΙ ΑΕΙ, τα ποσοστά θα γιγαντωθούν. Εξ ου και η κρισιμότητα των επερχόμενων εντός του 2013 θεσμικών παρεμβάσεων, που αφορούν στο λύκειο ( νέο και τεχνολογικό ) και τον νέο χάρτη της ανώτατης εκπαίδευσης (σχέδιο Αθηνά ), που απαιτούν έναν συνολικό σχεδιασμό, λαμβάνοντας υπόψη την παραγωγική βάση, τις τοπικές ιδιαιτερότητες και τις αναπτυξιακές προοπτικές. Στατιστική Ειδικότερα, η επεξεργασία των στοιχείων γύρω από τη σχέση της πρόωρης εγκατάλειψης της εκπαίδευσης και της κατάρτισης με την ανεργία είναι αποκαλυπτική. Όπως προκύπτει από τη σχετική ανάλυση που δημοσίευσε πρόσφατα το Cedefop, το 2011 το 13,5% (14,4% το 2009) των Ευρωπαίων νέων ηλικίας 18 24 ετών είχε εγκαταλείψει πρόωρα την εκπαίδευση και την κατάρτιση, δηλαδή με ελληνικούς όρους σταμάτησε το πολύ με την ολοκλήρωση του γυμνασίου. Από το προαναφερθέν μέσο ευρωπαϊκό ποσοστό, το 55% αφορά άνεργους νέους που είτε είχαν εγκαταλείψει πρόωρα το σχολείο είτε δεν συνέχισαν παρακολουθώντας κάποιο πρόγραμμα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Η Ελλάδα (τη στιγμή αυτή το γενικότερο ποσοστό της εγκατάλειψης βρίσκεται στο 13%, μισή ποσοστιαία μονάδα κάτω από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο, που βρίσκεται στο 13,5%) κυμαίνεται στον μέσο όρο, μόλις κατά μία ποσοστιαία μονάδα υψηλότερα (56%). Το φαινόμενο των νέων που εγκατέλειψαν πρόωρα εκπαίδευση κατάρτιση και βρίσκονται εκτός αγοράς εργασίας έχει πανευρωπαϊκό χαρακτήρα, αν ληφθεί υπόψη ότι τα στοιχεία για 21 χώρες εμφανίζουν πολύ υψηλά ποσοστά ανεργίας, που κυμαίνονται από 40% (39% η Πορτογαλία) μέχρι 82% (η Βουλγαρία). Τα υψηλότερα ποσοστά (πάνω από 70%) εμφανίζουν εκτός της Βουλγαρίας η Ιρλανδία, η Ουγγαρία και η Σλοβακία. Ωστόσο, χώρες που (φαινομενικά) βρίσκονται σε πολύ καλύτερη κατάσταση από την Ελλάδα, παρουσιάζουν επίσης υψηλά ποσοστά, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο (55%), το Βέλγιο (54%), ακόμη και η Φινλανδία (52%). Μεταξύ 58% και 59% κινούνται χώρες που έχουν πληγεί από την κρίση, όπως η Ιταλία και η Ισπανία, στο 51% βρίσκονται οι εκτός αγοράς εργασίας νέοι με πρόωρη εγκατάλειψη στη Ρουμανία, ενώ ακόμη και στην ατμομηχανή της Ευρώπης , τη Γερμανία το ποσοστό αγγίζει το 50%! Γϊ αυτόν ακριβώς τον λόγο, οι αποφάσεις που πρέπει να ληφθούν με αφορμή τις συγχωνεύσεις καταργήσεις στα ΑΕΙ καιΤΕΙ και το νέο πλαίσιο σε λύκειο, επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση πρέπει να αποτελούν προϊόν ενός σοβαρού συνολικού σχεδιασμού. Σκοπός που δεν εξυπηρετείται με αποσπασματικές πολιτικές τύπου επαναφορά της βάσης του 10 ' Αίτια Οι μελέτες που έχουν πρόσφατα ασχοληθεί με το φαινόμενο έχουν εντοπίσει κοινές αιτίες (ας σημειωθεί ότι ένα ποσοστό, που το 2009 ήταν 17,4% πανευρωπαϊκά, εγκαταλείπει μόνο με την ολοκλήρωση της δημοτικής εκπαίδευσης), όπως η προέλευση των παιδιών από μη προνομιούχα στρώματα με χαμηλό μορφωτικό περιβάλλον, από πρώιμες στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση σχολικές αποτυχίες που διαμορφώνουν έδαφος αποξένωσης από το σχολείο, γεγονός που επιτείνουν οι μετακινήσεις μεταξύ διαφορετικών σχολικών μονάδων. Σημαντική και επίκαιρη παράμετρος, εν όψει των αλλαγών που σχεδιάζονται από το υπουργείο Παιδείας, είναι οι αναντιστοιχίες μεταξύ του περιεχομένου της εκπαίδευσης και της κατάρτισης και των αναγκών της αγοράς εργασίας, που έχει ως επίπτωση τον εγκλωβισμό των παιδιών σε δρόμους χωρίς επαγ Σημαντική και επίκαιρη παράμετρος, εν όψει των αλλαγών που σχεδιάζονται από το υπουργείο Παιδείας, είναι οι αναντιστοιχίες μεταξύ του περιεχομένου της εκπαίδευσης και της κατάρτισης και των αναγκών της αγοράς εργασίας, που έχει ως επίπτωση τον εγκλωβισμό των παιδιών σε δρόμους χωρίς επαγγελματική προοπτική... Πηγή: ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ women who cheat on their husband cheat on wife unfaithful husband generic mexico pharmacy viagra open link dating for married click why do wife cheat walgreens coupon code photo click coupons for prescription medications how do i find a location of a cell phone go how to find gps location of a cell phone cialis 20mg go cephalexin
Σχόλια (
)
|