Στο νέο λύκειο αλλάζουν ριζικά όλα: από τα μαθήματα μέχρι τον τρόπο
διδασκαλίας. Προηγουμένως όμως, το υπουργείο θα γνωστοποιήσει τα
αποτελέσματα έρευνας της κοινής γνώμης που διενήργησε, θέλοντας έτσι να
στηρίξει τις αλλαγές, ως απαίτηση μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών,
όπως άλλωστε έχει κάνει στο πρόσφατο παρελθόν και για άλλα θέματα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αλλαγές θα αρχίσουν από την πρώτη
λυκείου και θα συνεχίσουν στις επόμενες δύο τάξεις, που θα είναι και οι
καθοριστικές, αφού ο μαθητής θα προετοιμάζεται για το νέο σύστημα
εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Το σχέδιο της Θάλειας Δραγώνα, που είχε ως «αχίλλειο πτέρνα» την
κατάταξη της Ιστορίας στα προαιρετικά μαθήματα, έχει εγκαταλειφτεί στο
μεγαλύτερο βαθμό. Η φιλοσοφία του νέου συστήματος στηρίζεται στα βασικά
μαθήματα και τα επιλογής. Τα βασικά και υποχρεωτικά μαθήματα θα είναι τα
μισά από ό,τι είναι σήμερα (δεν θα ξεπερνούν τα πέντε και με λιγότερη
ύλη). Σ' αυτά εντάσσονται τόσο η Ιστορία όσο και τα Θρησκευτικά, καθώς
το υπουργείο Παιδείας δεν τόλμησε να έρθει σε αντιπαράθεση με την
Εκκλησία που απαίτησε σε όλους τους τόνους την ένταξη των Θρησκευτικών
στην ομάδα των υποχρεωτικών μαθημάτων.
Οπως είπε στην «Κ.Ε.» στέλεχος του υπουργείου Παιδείας, «το θέμα
είναι τι είδους Θρησκευτικά και με ποιο τρόπο θα διδάσκονται τα παιδιά,
γιατί δεν έχει νόημα να μαθαίνει, για παράδειγμα, τι είδους άμφια
φοράει ο παπάς, αλλά έχει σημασία να γνωρίσει το βαθύτερο νόημα της
χριστιανικής θρησκείας».
Τα μαθήματα επιλογής θα κατατάσσονται σε ομάδες, τις οποίες θα
επιλέγουν οι μαθητές. Για παράδειγμα, μια ομάδα θα είναι τα φιλολογικά,
μία άλλη τα καλλιτεχνικά, μια άλλη τα οικονομικά κ.ο.κ. Στους μαθητές θα
επιτραπεί μεγάλη ευελιξία στην επιλογή αυτών των μαθημάτων, αφού δεν θα
υπάρχουν στεγανά.
Βασική καινοτομία του νέου συστήματος θα είναι καθιέρωση ενός
νέου μαθήματος με τον τίτλο: «Σχέδιο έρευνας» που θα έχει ως αντικείμενο
να διδάσκει τους μαθητές πώς να ερευνούν. Ομάδες μαθητών θα
αναλαμβάνουν από κοινού την εκπόνηση μιας ερευνητικής εργασίας, που θα
τους ανατίθεται από τους καθηγητές και η οποία θα αφορά, για παράδειγμα,
το περιβάλλον ή τον πολιτισμό. Οι μαθητές πρέπει να αναζητήσουν
πληροφορίες, να τις ξεχωρίσουν, να τις αναλύσουν και να τις συνθέσουν,
έτσι ώστε να αναπτύσσεται η κριτική ικανότητά τους. Παράλληλα, η
αλληλεπίδραση μεταξύ τους θα αναπτύξει την ικανότητα συνεργασίας με
άλλες ομάδες. Δεν αποκλείεται όμως και η ανάληψη από κάθε έναν μαθητή
μιας ερευνητικής εργασίας.
Για να επιτύχει αυτή η μέθοδος, που ήδη εφαρμόζεται σε πολλές
χώρες στο εξωτερικό, οι καθηγητές θα πρέπει να δουλέψουν διαθεματικά.
Δηλαδή, για παράδειγμα, όταν θα διδάσκουν τους μαθητές στη Χημεία για το
νερό, δεν θα περιορίζονται σ' αυτό, αλλά, σε συνεργασία με
εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων, θα τους διδάσκουν για τη χρήση του
νερού στη βιολογία, ακόμη και στη δημώδη ποίηση και λογοτεχνία.
Στο μάθημα της έρευνας δίδεται ιδιαίτερη βαρύτητα και γι' αυτό η
βαθμολογία που θα παίρνουν οι μαθητές θα συνυπολογίζεται στην εισαγωγή
για τα πανεπιστήμια. Η πληροφορική στο λύκειο θα είναι πλέον «εργαλείο»,
παρά τις αντιδράσεις που έχουν ήδη προκληθεί από τους καθηγητές της
Πληροφορικής, οι οποίοι ζητούν να ενταχθεί το μάθημα στο «πακέτο» των
υποχρεωτικών. Το σχέδιο όμως του υπουργείου βασίζεται στη «λογική» ότι
ήδη ο μαθητής έχει διδαχθεί το μάθημα στο γυμνάσιο και πλέον
χρησιμοποιεί τις γνώσεις που έχει αποκτήσει, για να εργαστεί πάνω σε νέα
αντικείμενα.
Το νέο λύκειο είναι προσαρμοσμένο έτσι ώστε να εξυπηρετεί και το
σύστημα εισαγωγής για τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, που θα αντικαταστήσει
τις πανελλαδικές εξετάσεις από το 2014. Σύμφωνα με πληροφορίες, δεν θα
δοθούν στη δημοσιότητα τώρα λεπτομέρειες του νέου συστήματος, αλλά οι
βασικές αρχές του.
Οριστικά αποφασίστηκε ότι τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα
θα είναι τέσσερα, από έξι που είναι σήμερα, μέσα στα οποία θα εντάσσεται
και ένα επιλογής. Τα πανεπιστήμια θα είναι εκείνα που θα καθορίζουν
συντελεστές βαρύτητας, ενώ από την πρώτη τάξη του λυκείου θα υπάρχει
ατομικός φάκελος του κάθε μαθητή που θα τον ακολουθεί ως την αποφοίτησή
του και θα καταγράφεται σ' αυτόν η πρόοδός του.
Το σχέδιο αυτό του νέου λυκείου, στο οποίο φαίνεται να καταλήγει
το υπουργείο Παιδείας, φαίνεται να κοστίζει φτηνότερα, απ' ό,τι αυτό
που είχε εισηγηθεί η ομάδας της Θάλειας Δραγώνα, με τις 26 επιλογές
μαθημάτων που προϋπέθεταν πολύ περισσότερους καθηγητές, υποδομές,
εργαστήρια κ.λπ.
(Δημοσίευμα Ελευθεροτυπία) .................................................................................................. ..................................................................................................
Νέο Λύκειο με τέσσερις καινοτομίες
Το σύστημα εξετάσεων για τα ΑΕΙ θα τεθεί σε εφαρμογή το σχολικό έτος 2013-2014
Του Αποστολου Λακασα (Καθημερινή)
Με λιγότερη ύλη, νέα μαθήματα επιλογής, με δραστηριότητες για
κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα και καινοτομίες στη διδασκαλία και
στον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών -μία εξ αυτών είναι η προσθήκη της
ερευνητικής εργασίας που θα μετρά για την εισαγωγή στα ΑΕΙ- η ηγεσία του
υπουργείου Παιδείας θα επιχειρήσει να δώσει νέα πνοή στο Λύκειο, το
οποίο έχει απαξιωθεί ως «εξεταστικός προθάλαμος της τριτοβάθμιας
εκπαίδευσης». Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», πρόθεση του
υπουργείου είναι το σχέδιο του νέου λυκείου να παρουσιαστεί το αμέσως
προσεχές διάστημα, ώστε οι καινοτομίες του να αποτελέσουν το θετικό
αντίβαρο στις αντιδράσεις για τις συγχωνεύσεις σχολείων. Οι
αλλαγές θα αρχίσουν να εφαρμόζονται από τους μαθητές της Α΄ Λυκείου της
επόμενης σχολικής χρονιάς 2011-2012. Η νέα δομή του Λυκείου θα οδηγήσει
και σε καινούργιο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ, το οποίο θα έχει βασικά
μαθήματα αλλά και επιλογής που θα κατευθύνουν τους υποψηφίους σε
αντίστοιχους επιστημονικούς κλάδους. Βάρος θα έχει και η γνώμη των ΑΕΙ
που θα καθορίζουν τα μαθήματα που απαιτούνται για την εισαγωγή σε κάθε
σχολή και τους συντελεστές βαρύτητας κάθε μαθήματος. Στόχος είναι στο
πλαίσιο της μείωσης του φόρτου των μαθητών να μειωθούν και τα μαθήματα
των πανελλαδικών εξετάσεων, από έξι σήμερα, σε τέσσερα. Το νέο
σύστημα εξετάσεων για τα ΑΕΙ θα εφαρμοστεί πρώτη φορά στους υποψηφίους
της χρονιάς 2013-2014. Ειδικότερα, προκρίνονται τέσσερις βασικές αλλαγές
σε σχέση με τη σημερινή μορφή του Λυκείου: 1. Η μείωση της ύλης
στα υποχρεωτικά μαθήματα, ώστε οι μαθητές να μαθαίνουν στο σχολείο τα
βασικά και να έχουν τη δυνατότητα να ανατρέχουν σε άλλες πηγές για τα
θέματα που τους ενδιαφέρουν. 2. Η χρήση του ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου στη διδασκαλία των μαθημάτων. 3.
Η ερευνητική εργασία που καθιερώνεται πιθανότατα τρεις ώρες
εβδομαδιαίως. Οι μαθητές θα μάθουν να εκπονούν εργασίες στο πλαίσιο των
μαθημάτων, η αξιολόγηση των οποίων θα συνυπολογίζεται στον τελικό βαθμό
της τάξης και για την εισαγωγή στα ΑΕΙ. 4. Ατομικός φάκελος κάθε
μαθητή, ο οποίος θα τον «συνοδεύει» από την Α΄ έως και τη Γ΄ Τάξη, θα
δημιουργηθεί στο πλαίσιο του νέου τρόπου αξιολόγησης. Ετσι, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», μεταξύ των βασικών αλλαγών που προκρίθηκαν ανά τάξη είναι οι ακόλουθες: -
Στην Α΄ Λυκείου θα διατηρηθεί ο βασικός κορμός των σημερινών
υποχρεωτικών μαθημάτων: Αρχαία, Νέα-Λογοτεχνία, Ιστορία, Μαθηματικά,
Φυσική, Χημεία και Θρησκευτικά. Τα μαθήματα επιλογής θα προέρχονται από
τους τομείς των ανθρωπιστικών επιστημών, ξένων γλωσσών, αρχαιογνωσίας
και πολιτισμού. Επίσης, θα υπάρχουν ώρες για δραστηριότητες (π.χ. αγωγή
υγείας, περιβάλλον) ως μαθήματα επιλογής. - Στη Β΄ Λυκείου θα
αρχίζουν οι μαθητές να προσανατολίζονται στους ευρύτερους επιστημονικούς
τομείς με τους οποίους επιθυμούν να ασχοληθούν στην τριτοβάθμια
εκπαίδευση. Θα υπάρχουν τα βασικά μαθήματα και ταυτόχρονα θα υπάρχουν
και τα μαθήματα επιλογής για τα οποία οι μαθητές θα έχουν μεγάλη
ευελιξία. Δηλαδή, δεν θα υπάρχουν «καλάθια» μαθημάτων που δεν θα
επιτρέπουν στον μαθητή να κάνει συνδυασμούς επιλογής. - Στη Γ΄
Λυκείου η εξειδίκευση των τελειοφοίτων θα είναι εντονότερη, καθώς θα
επιλέγουν μαθήματα από τον κύκλο σπουδών, στον οποίο στοχεύουν να
εισαχθούν στα ΑΕΙ. Βέβαια, θα διατηρηθούν τα βασικά μαθήματα, η βαρύτητα
των οποίων για κάθε υποψήφιο θα εξαρτάται από τον κύκλο σπουδών που
επέλεξε. Στον τελικό βαθμό-μόρια για την εισαγωγή στα ΑΕΙ θα μετρούν οι
επιδόσεις των τάξεων, η ερευνητική εργασία και οι βαθμοί των
πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων. .......................................................................................................... ..........................................................................................................
Τελευταίες πινελιές για το νέο Λύκειο
Τον
ερχόμενο Σεπτέμβριο θα ξεκινήσει τη λειτουργία του το νέο Λύκειο, το
οποίο θα οδηγήσει σε νέο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια και ΤΕΙ από
το 2013 - 2014. Ταυτόχρονα, όμως, έχει ήδη ξεκινήσει ο καταιγισμός των
αντιδράσεων από φορείς, δημάρχους και πολιτευτές κατά του «εκπαιδευτικού
Καλλικράτη»
Της Χαράς Καλημέρη (Εφημερίδα ΗΜΕΡΗΣΙΑ)
«Κλείδωσαν» οι
αλλαγές για το νέο λύκειο το οποίο θα ξεκινήσει τη λειτουργία του τον
ερχόμενο Σεπτέμβριο με την α΄ τάξη και θα οδηγήσει σε νέο σύστημα
εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ από το 2013-2014.
Το
προσεχές διάστημα, το υπουργείο Παιδείας θα ανακοινώσει την πρότασή του
για τη νέα δομή του λυκείου, το οποίο πλέον θα εφαρμόζει «σφιχτό»
πρόγραμμα μαθημάτων -με μείωση των υποχρεωτικών και αύξηση των μαθημάτων
επιλογής- και νέο σύστημα αξιολόγησης των μαθητών με την καθιέρωση της
Ερευνητικής Εργασίας, η οποία θα «μετράει» για την εισαγωγή στην
τριτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά και τη δημιουργία Ατομικού Φακέλου
(portfolio) που θα παρακολουθεί τη βαθμολογική εξέλιξη του μαθητή από
την α΄ μέχρι τη γ΄ τάξη.
Σχεδιο Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες της «ΗτΣ», το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας προβλέπει τα ακόλουθα:
Α΄
τάξη: Ο κορμός των βασικών μαθημάτων στην α΄ τάξη θα αποτελείται από τα
Αρχαία Ελληνικά, την Ελληνική Γλώσσα - Λογοτεχνία, τα Μαθηματικά, τη
Φυσική και τη Χημεία, ενώ σε αυτόν θα παραμείνουν τόσο η Ιστορία όσο και
τα Θρησκευτικά μετά τις αντιδράσεις από εκπαιδευτικούς, πολιτικά
κόμματα αλλά και την Εκκλησία, με αφορμή ορισμένα πρώτα σχέδια που
εισηγούνταν τη μετατροπή τους από υποχρεωτικά σε μαθήματα επιλογής ή τη
μείωση των ωρών διδασκαλίας τους. Ταυτόχρονα, στην α΄ τάξη θα υπάρχουν
ομάδες μαθημάτων επιλογής που θα αφορούν, μεταξύ άλλων, στις
Ανθρωπιστικές Επιστήμες, την Τέχνη και τον Πολιτισμό, διάφορες
Δραστηριότητες κ.ά.
Β΄
- Γ΄ Λυκείου: Από τη β΄ λυκείου οι μαθητές θα μπορούν να λαμβάνουν
εξειδίκευση ανάλογα με τις σπουδές που επιθυμούν να ακολουθήσουν. Για
όλους, τα υποχρεωτικά μαθήματα κορμού θα είναι τα ίδια (Αρχαία Ελληνικά,
Ελληνική Γλώσσα - Λογοτεχνία και Μαθηματικά), αλλά θα έχουν διαφορετική
«βαρύτητα». Η πλήρης εξειδίκευση των μαθητών θα γίνεται στη γ΄ τάξη,
όπου τα μαθήματα θα είναι προσαρμοσμένα με τις σπουδές που προσφέρονται
στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Στόχος είναι να δημιουργηθούν
εξειδικευμένες κατευθύνσεις σπουδών και να λιγοστέψουν τα μαθήματα
γενικής παιδείας.
Επιλογές Σημειώνεται
ότι οι επιλογές των μαθητών στη β΄ και γ΄ λυκείου θα είναι σημαντικές
διότι η βαθμολογία που θα προκύπτει από τις ενδοσχολικές εξετάσεις και
των δύο τάξεων μελετάται να συνυπολογίζεται για την εισαγωγή στην
τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Η
συζήτηση για το νέο σύστημα πρόσβασης, που θα εφαρμοστεί από το
2013-2014, θα ανοίξει μετά την ολοκλήρωση του σχεδιασμού για το λύκειο.
Βέβαια, πρόθεση του υπουργείου είναι η πρόσβαση να εξακολουθεί να
γίνεται μέσω πανελλαδικών εξετάσεων, αλλά σε λιγότερα από σήμερα
μαθήματα (το πιο πιθανό είναι σε τέσσερα από τα έξι σήμερα). Τα ΑΕΙ θα
καθορίζουν τα μαθήματα που θα απαιτούνται για την εισαγωγή και τη
στάθμιση της βαθμολογίας κάθε μαθήματος.
Αποκλείονται μαζικές ανακλήσεις συγχωνεύσεων
Σε
κλοιό πιέσεων από εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές, δημάρχους και
τοπικούς φορείς, αλλά και πολιτευτές ακόμη και της κυβέρνησης, για
ανάκληση συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων βρίσκεται το υπουργείο Παιδείας
μετά την ανακοίνωση του σχολικού «Καλλικράτη».
«Δεν
πρόκειται να αρχίσουμε να ξηλώνουμε το σχέδιο των συγχωνεύσεων»,
απαντούν στελέχη του υπουργείου Παιδείας, αποκλείοντας το ενδεχόμενο να
υπάρξουν μαζικές ανακλήσεις συγχωνεύσεων. Σύμφωνα με πληροφορίες, το
υπουργείο εμφανίζεται πρόθυμο να εξετάσει τα αιτήματα που έχουν
καταθέσει οι φορείς, όμως θα ικανοποιήσει μόνο εκείνα στα οποία θα
διαπιστωθεί ότι η απόφαση για τη συγχώνευση σχολείων βασίστηκε σε λάθος
στοιχεία και είναι απολύτως τεκμηριωμένη η αναθεώρησή της. Μάλιστα,
εκτιμά ότι από τις συνενώσεις των συνολικά 1.933 σχολείων σε όλη τη
χώρα, οι περιπτώσεις που χρήζουν επανεξέτασης είναι ελάχιστες. Σε μια
προσπάθεια να κατευνάσει τις αντιδράσεις, η πολιτική ηγεσία του
υπουργείου έχει «μπαράζ» συναντήσεων με τους διαμαρτυρόμενους, ενώ δίνει
διαβεβαιώσεις ότι ουδείς εκπαιδευτικός που υπηρετεί σε σχολείο υπό
συγχώνευση θα απολυθεί, χωρίς, πάντως, να αποκλείει το ενδεχόμενο
τοποθέτησής του σε γειτονικό νομό. «Πρέπει να κάνουμε σωστή διαχείριση
του ανθρώπινου δυναμικού. Έχουμε 170.000 εκπαιδευτικούς, δηλαδή έναν
εκπαιδευτικό ανά οκτώ μαθητές», αναφέρουν στελέχη του υπουργείου.
Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου, στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση κατά
μέσο όρο αναλογεί ένας εκπαιδευτικός για εννιά μαθητές, ενώ στη
δευτεροβάθμια ένας για έξι μαθητές.
1.933 σχολεία συνενώνονται σε όλη τη χώρα, από τα οποία 1.523 αφορούν σε νηπιαγωγεία και δημοτικά και 410 σε γυμνάσια και λύκεια.
2.000 θέσεις δασκάλων κατά τη ΔΟΕ- είναι στον «αέρα». Η ΟΛΜΕ εκτιμά ότι χάνεται το 20% των θέσεων των σχολείων που καταργούνται.
179 χιλιάδες είναι, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, το σύνολο των εκπαιδευτικών στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
1.410 χιλιάδες είναι το σύνολο των μαθητών σε νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια και στις 13 γεωγραφικές περιφέρειες της χώρας.
7,86 είναι η αναλογία μαθητών / εκπαιδευτικών. Στην πρωτοβάθμια η αναλογία ανεβαίνει σε 9,40 και στη δευτεροβάθμια πέφτει σε 6,66.
ordering abortion pills to be shipped to house abortion pill abortion pill buy online generic mexico pharmacy viagra open link how could my husband cheated on me site i told my husband i cheated best spy phone apps link spy to mobile download
Σχόλια (
)
|