Η βάση για τις επικείμενες αλλαγές που θα φέρουν το σχολείο της νέας
εποχής, είναι η ενοποίηση
των νέων αναλυτικών προγραμμάτων από τάξη σε τάξη ώστε να εκλείψουν οι
σημερινές επικαλύψεις και τα βαρετά βιβλία, οι μεγάλες περικοπές της
εξεταστέας ύλης σε Δημοτικό- Γυμνάσιο- Λύκειο και η έναρξη αξιολόγησης.
Επίσης , όπως αναφέρουν σε άρθρο τους Τα Νέα,
προγραμματίζονται γιγαντιαίο πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών,
ψηφιακές υποδομές στα σχολεία, έμφαση στη διδασκαλία ξένων γλωσσών και
πληροφορικής και νέα πιλοτικά Ολοήμερα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά από τον
ερχόμενο Σεπτέμβριο.
Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας, για
τη σύνταξη των νέων αναλυτικών προγραμμάτων το υπουργείο Παιδείας ζήτησε
τη συνδρομή διεθνούς επιτροπής εμπειρογνωμόνων, με στόχο τη «διάσωση»
των μαθητών από τα ανιαρά βιβλία, τη μείωση της διδακτέας ύλης και την
αλλαγή της διδακτικής προσέγγισης, ώστε να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στη
συνεργατική μάθηση. Έτσι, τις τελευταίες ημέρες 5 πανεπιστημιακοί
διεθνούς φήμης εξέτασαν τη σημερινή κατάσταση και διαμόρφωσαν προτάσεις
για τα αναλυτικά προγράμματα (τα πρώτα από τα οποία υπολογίζεται να
είναι έτοιμα το 2011).
Πρόκειται για τους καθηγητές κ.κ. Μary
Κalantzis, ειδική σε θέματα σχεδιασμού προγραμμάτων σπουδών και
αξιολόγησης από το Πανεπιστήμιο της πολιτείας Ιλινόις των ΗΠΑ, William
Cope, ειδικό σε θέματα νέων τεχνολογικών εφαρμογών στην εκπαίδευση και
προγραμμάτων σπουδών στο ίδιο πανεπιστήμιο, Ιrmeli Ηalinen, εκπρόσωπο
του φινλανδικού υπουργείου Παιδείας, Κay Livingston, καθηγητή στο
πανεπιστήμιο της Γλασκώβης (Σκωτία) και Γιώργο Τσιάκαλο, καθηγητή του
Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, προέδρου του Παιδαγωγικού Τμήματος
Δημοτικής Εκπαίδευσης και υπεύθυνου σύνταξης των νέων προγραμμάτων
σπουδών της Κύπρου.
Κατά τις πληροφορίες, οι εμπειρογνώμονες
πρότειναν να γραφτούν τα νέα αναλυτικά προγράμματα με ενιαίο τρόπο από
μια διευρυμένη συγγραφική ομάδα για κάθε μάθημα και τάξη από το Δημοτικό
ώς το Λύκειο, ώστε να εκλείψουν οι σημερινές επικαλύψεις από τάξη σε
τάξη και να προκύψει η αναγκαία συνοχή στη διδακτέα ύλη. Επεσήμαναν
ακόμα την ανάγκη ελάφρυνσης της διδακτέας ύλης ιδιαίτερα των φυσικών
επιστημών (Μαθηματικά, Χημεία, Φυσική, Βιολογία) με στόχο «λιγότερη
πληροφορία- περισσότερη ουσία», καθώς ο σημερινός όγκος της διδακτέας
ύλης κρίνεται ως υπερβολικός. Επίσης τα νέα αναλυτικά προγράμματα δεν θα
είναι πλέον ανελαστικά, αλλά «εθνικά» κατά το μεγαλύτερο μέρος και
περιφερειακά κατά το υπόλοιπο, που υπολογίζεται 15%. Η υπουργός
Παιδείας, κατά τις ίδιες πληροφορίες, θα ανακοινώσει και την έναρξη της
αξιολόγησης των σχολείων και των εκπαιδευτικών, με τη μέθοδο της
θέσπισης συγκεκριμένων στόχων που θα πρέπει να πιάνουν τα σχολεία,
ανάλογα με τη βαθμίδα εκπαίδευσης. Στα πρότυπα των γνωστών μετρήσεων
ΡΙSΑ, ο αυριανός μαθητής θα καλείται να επιτύχει συγκεκριμένους
μαθησιακούς στόχους (σε ανάγνωση-κατανόηση-έκφραση, μαθηματικά, φυσικές
επιστήμες, πληροφορική) ανάλογα με την τάξη του και κάθε σχολείο θα
πρέπει να τους επιτυγχάνει.
generic mexico pharmacy viagra open link cheater click i dream my husband cheated on me abortion definition read walk in abortion clinics ldn 4.5 mg go naltrexone side effects forum
Σχόλια (
)
|