Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024
 
 

Μεταπτυχιακά Εξ Αποστάσεως

Αγγελίες

Tickets Market - Φθηνά Εισιτήρια

Πανελλαδικές 2024 - Μηχανογραφικό 2024

edu4u.gr facebook page

Share
Edu4u Admin
Σάββατο, 16 Απριλίου 2011
Εκπαιδευτικό Σύστημα   Μαθητές - Φροντιστήριο - Σχολείο - Πανεπιστήμιο
Τι λέει ο Υφυπουργός Παιδείας για τις μετεγγραφές, για το 10% και για τους εισακτέους
 

  Ο υφυπουργός Παιδείας Ιωάννης Πανάρετος παραχώρησε συνέντευξη στην ΕΡΤ3 με σχετικά τις Πανελλήνιες και το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ-ΤΕΙ. Αρκετά σημεία της συνέντευξης παρουσιάζουν ενδιαφέρον:

Δημοσιογράφος: Να πάμε όμως τώρα να μιλήσουμε για τις αλλαγές στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ, τις αλλαγές που συμβαίνουν στις μετεγγραφές, καθώς κατατέθηκε στην Βουλή η τροπολογία του Υπ. Παιδείας, μας περιμένει και ο κ. Γιάννης Πανάρετος, ο Υφυπουργός Παιδείας. Τι συμβαίνει τελικά κ. Πανάρετε, καταργούνται οι μεταγραφές;

ΙΠ: Αυτό που συμβαίνει είναι ότι η ειδική μεταχείριση για συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες που το Κράτος διαχρονικά είχε αποφασίσει να τις βοηθά, θα γίνεται με διαφορετικό τρόπο, καλύτερο τρόπο και για κείνες και για τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ. Δηλαδή, αντί να περιμένουν να πετύχουν σε κάποιο Τμήμα με τις πανελλήνιες εξετάσεις και στην συνέχεια να πάρουν μετεγγραφή σε κάποιο Πανεπιστήμιο, χωρίς να ξέρουν πότε θα αρχίσουν τα μαθήματα και χωρίς τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ να ξέρουν πόσους φοιτητές θα έχουν τελικά, με τον τρόπο που έχουμε επιλέξει τώρα, ο κάθε υποψήφιος θα εξακολουθήσει να έχει τα πλεονεκτήματα που είχε προηγουμένως, θα επιλέγει τις σχολές που θέλει τόσο με την γενική κατάταξη, όσο και ως μέλος της ειδικής κατηγορίας, θα εισάγεται μέσω των πανελληνίων εξετάσεων και θα ξέρει με τα αποτελέσματα σε ποιο Τμήμα, σε ποια Σχολή Πανεπιστημίου ή ΤΕΙ μπαίνει.

Δημοσιογράφος: Με τις πολύτεκνες οικογένειες τι θα γίνει, που έχουν παιδιά που σπουδάζουν και δύο και τρία παιδιά σε διαφορετικές πόλεις;

ΙΠ: Με τις πολύτεκνες οικογένειες θα γίνει το ίδιο, θα υπάρχει ειδικό ποσοστό, ειδικός αριθμός, για παιδιά που ανήκουν σε πολύτεκνες οικογένειες, σε κάθε τμήμα του επιστημονικού πεδίου που έχουν επιλέξει.

Δημοσιογράφος: Μάλιστα, αυτό όμως δε σημαίνει ότι μπορεί να γυρίσει πίσω ένα παιδί πολύτεκνης οικογένειας στην πόλη του, γιατί ξέρετε από την άλλη κι η φοιτητική μέριμνα, οι εστίες, γνωρίζουμε τα προβλήματα, δεν υπάρχουνε χώροι για να μείνουνε οι φοιτητές όλης της πόλης κι από την άλλη δεν υπάρχουν και φοιτητικά δάνεια, άτοκα φοιτητικά δάνεια.

ΙΠ: Ο αριθμός των θέσεων στα τμήματα, σε κάθε επιστημονικό πεδίο, στις μεγάλες πόλεις, στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη, ο αριθμός των πρόσθετων θέσεων, θα είναι τέτοιος που θα καλύπτει όλες τις ειδικές κατηγορίες. Δεν θα μείνει δηλαδή κάποιος που ανήκει σε μια ειδική κατηγορία, χωρίς να έχει την ευχέρεια, αν ο ίδιος θέλει, να σπουδάσει στην περιοχή που είναι το σπίτι του.

Δημοσιογράφος: Όλα αυτά κ. Πανάρετε γίνονται για να μην επιβαρύνονται οι Σχολές από τους φοιτητές που μετεγγράφονται στην πορεία; Γιατί να σας αναφέρω και ένα παράδειγμα που έχουμε εδώ, ας πούμε η Σχολή Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης εδώ σε μας, το 2010 ο αριθμός των εισακτέων ήταν 110 φοιτητές και τελικά οι φοιτητές που μετεγγράφηκαν ήταν 145, δηλαδή υπήρξε εκεί μια επιβάρυνση 131%. Γι’ αυτόν το λόγο δηλαδή προχωρείτε σε όλες αυτές τις αλλαγές για τις μετεγγραφές, για να μην υπάρχουν επιβαρύνσεις;

ΙΠ: Κοιτάξτε, κάποια επιβάρυνση θα υπάρχει με δεδομένο ότι έχουμε ειδικές κατηγορίες οι οποίες εξυπηρετούνται. Αυτό που προσπαθούμε όμως να πετύχουμε, είναι αυτή η επιβάρυνση, αυτοί οι πρόσθετοι εισακτέοι, να μην ανατρέπουν πλήρως και τον σχεδιασμό του Πανεπιστημίου και του Τμήματος, αλλά και να μην ανατρέπουν τελείως και την σύνθεση των φοιτητών. Γιατί όταν σε ένα Τμήμα, έχεις εξήντα εισαχθέντες, οι οποίοι έχουν βαθμολογία ας πούμε 14 και πάνω και έχεις 180 άλλους που έρχονται με μετεγγραφή και η βαθμολογία τους είναι πολύ χαμηλότερη, τότε η δομή, η σύνθεση του φοιτητικού πληθυσμού στο πρώτο έτος, αλλάζει τελείως. Εμείς θέλουμε να τα συνδυάσουμε όλα: και τα παιδιά από οικογένειες που ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες να εξυπηρετούνται και τα πανεπιστημιακά τμήματα να μην παίρνουν υπερβολικό αριθμό, πέρα από τον αριθμό των εισακτέων που έχει αποφασισθεί, αλλά και οι υποψήφιοι να ξέρουν από την αρχή της χρονιάς πού θα πάνε και τα Πανεπιστήμια να ξέρουν εκ των προτέρων πόσους φοιτητές θα έχουν την επόμενη χρονιά. Είναι πολύ σημαντικό αυτό ξέρετε.

Δημοσιογράφος: Από την άλλη κ. Πανάρετε καταργείται η δυνατότητα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ αποφοίτων λυκείων προηγουμένων ετών με το ποσοστό του 10%. Δηλαδή, φέτος η διάταξη του 10% θα ισχύσει και του χρόνου τι θα γίνει, πώς θα λειτουργεί;

ΙΠ: Αυτό θα έχει εφαρμογή από του χρόνου. Με την διάταξη που ίσχυε, έχουμε δημιουργήσει μια άνιση μεταχείριση υποψηφίων. Έχουμε κάποιους υποψηφίους, οι οποίοι έδωσαν εξετάσεις με συγκεκριμένα θέματα, μια συγκεκριμένη χρονιά και την επόμενη χρονιά μπορούν με τις αυτές τις εξετάσεις της προηγούμενης χρονιάς, να μπουν πρόσθετοι και αυτοί, στα πανεπιστημιακά τμήματα. Αυτό που λέμε είναι, ότι αυτοί που μπαίνουν, θα πρέπει να μπαίνουν με την ίδια διαδικασία αξιολόγησης.

Δημοσιογράφος: Δηλαδή να ξαναδίνουν εξετάσεις;

ΙΠ: Εάν θέλουν να πάνε κάπου αλλού, θα πρέπει να ξαναδώσουν εξετάσεις, για να διαγωνισθούν ισότιμα με τους υπόλοιπους υποψηφίους. Ξέρετε, πάντα σκεφτόμαστε αυτούς που θέλουμε να ικανοποιήσουμε, αλλά δε σκεφτόμαστε όλους τους άλλους, οι οποίοι αδικούνται. Τα παιδιά, δηλαδή, τα οποία δίνουν εξετάσεις για πρώτη φορά ή για δεύτερη φορά που επιλέγουν να ξαναδώσουν εξετάσεις, γιατί θα πρέπει να μην μπορούν να διεκδικήσουν κάποιες θέσεις επειδή αυτές έχουν κρατηθεί για υποψηφίους παλαιοτέρων ετών;

Δημοσιογράφος: Εξηγήστε μας λίγο και για το όριο στο οικογενειακό εισόδημα των 50.000€ για τις σχολές της Αττικής και της Θεσσαλονίκης.

ΙΠ: Αυτό το όριο μπαίνει γιατί ουσιαστικά, τι είπαμε από την αρχή, είπαμε ότι θέλουμε να εξυπηρετήσουμε τις οικογένειες επειδή χρειάζεται – έχει αποφασίσει το Κράτος ότι πρέπει να τις βοηθήσει -είτε αυτές είναι πολύτεκνες, είτε είναι τρίτεκνες, είτε είναι οικογένειες που έχουν άλλα παιδιά που σπουδάζουν. Πρέπει όμως αυτό να το κάνουμε με ένα μέτρο, γιατί η ενίσχυση μιας οικογένειας θα πρέπει να είναι, να έχει και ως κριτήριο, το κοινωνικό κριτήριο, δηλαδή να χρειάζεται πράγματι αυτή η οικογένεια μια τέτοια ενίσχυση, λαμβανομένου υπ’ όψη ότι δεν μιλάμε για μια δυνατότητα να σπουδάζουν άπειροι φοιτητές σε κάθε Πανεπιστήμιο. Έχουμε συγκεκριμένες θέσεις και πρέπει αυτές τις θέσεις να τις δώσουμε και να τις διεκδικήσουν τα παιδιά, με τον πιο αξιοκρατικό και αντικειμενικό τρόπο. Χρειάζεται λοιπόν, στις περιπτώσεις που κάνουμε μια εξαίρεση, όπως τις εξαιρέσεις που ανέφερα προηγουμένως, αυτή η εξαίρεση να μην περιλαμβάνει και οικογένειες που το εισόδημά τους, τους επιτρέπει να μπορούν τα παιδιά τους να σπουδάσουν σε μια πόλη διαφορετική από αυτή που μένουν.

Δημοσιογράφος: Μάλιστα. Τριάντα μέρες πριν τις πανελλαδικές εξετάσεις τώρα κ. Πανάρετε, ακόμη ο αριθμός των εισακτέων δεν έχει ανακοινωθεί. Πότε θα ανακοινωθεί, για να γνωρίζουν και οι υποψήφιοι και το βαθμό δυσκολίας των εξετάσεων, γιατί αυτά τα δύο είναι αλληλένδετα όπως ξέρουμε.

ΙΠ: Καθόλου δεν είναι αλληλένδετα. Δεν έχει καμμία σχέση ο βαθμός δυσκολίας των εξετάσεων με τον αριθμό εισακτέων.

Δημοσιογράφος: Από την εμπειρία, την εμπειρία του συστήματος, είθισται οι υποψήφιοι και οι καθηγητές να αναμένουν τον αριθμό των εισακτέων για να.., πώς να το πούμε.., να κάνουν προγνωστικά, αν μπορούμε το πούμε έτσι, για το πώς θα εξελιχθούν οι εξετάσεις.

ΙΠ: Είναι λάθος ξέρετε, θα επιμείνω. Θα σας πω για τον αριθμό των εισακτέων, είναι λάθος όμως, να συνδέεται ο αριθμός των εισακτέων με την δυσκολία των θεμάτων ή αντιστρόφως. Ειδικά μετά την κατάργηση της βάσης του δέκα, που έγινε πέρυσι, αυτό που επιδιώκουν οι εξετάσεις που έχουμε, είναι η κατάταξη των υποψηφίων, είναι δηλαδή ένας διαγωνισμός. Επομένως, είτε τα θέματα είναι δύσκολα, είτε είναι εύκολα, ο διαγωνισμός θα κατατάξει τους υποψηφίους σε μια σειρά και θα τους δώσει την δυνατότητα να μπουν σε κάποιο Τμήμα ή Σχολή, ανάλογα με την προτίμησή τους. Θα έλεγα δε, ότι ιδιαίτερα μετά την κατάργηση της βάσης του δέκα και με την υιοθέτηση της δυνατότητας να μπορούν παιδιά να παίρνουν απολυτήριο με ενδοσχολικές εξετάσεις, αν δεν θέλουν να συνεχίσουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, θα έλεγα ότι τα δυσκολότερα θέματα, μάλλον θα διευκολύνουν την καλύτερη κατάταξη, παρά θα την δυσκολέψουν. Όμως – και θέλω να το τονίσω αυτό- η επιλογή των θεμάτων είναι μέσα στην απόλυτη δικαιοδοσία της Επιτροπής των Γενικών Εξετάσεων. Η Επιτροπή αποφασίζει και εκείνη θα αποφασίσει ποια είναι τα καταλληλότερα θέματα για τις εξετάσεις.

Δημοσιογράφος: Κύριε Πανάρετε και πότε αναμένεται να ανακοινωθεί ο νέος τρόπος εισαγωγής για τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ για τους μαθητές τώρα που θα πάνε Α΄ Λυκείου;

ΙΠ: Ο νέος τρόπος θα ανακοινωθεί, μόλις ολοκληρωθεί η προετοιμασία που κάνουμε. Κι η προετοιμασία που κάνουμε, έχει λεχθεί από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, ότι η προετοιμασία και οι κατευθύνσεις, είναι να έχουμε την ελάχιστη δυνατή σύνδεση του Λυκείου, με την διαδικασία που οδηγεί στην πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Πρέπει το Λύκειο -κι αυτό επιδιώκουν οι προτάσεις που έχουν κατατεθεί, πρέπει το Λύκειο να είναι μια αυτόνομη εκπαιδευτική μονάδα, πρέπει οι μαθητές και να παίρνουν το maximum που προσφέρει το Λύκειο και να ευχαριστιούνται αυτό που κάνουν και τις σπουδές που κάνουν σ’ αυτήν την ηλικία.

Δημοσιογράφος: Σας ευχαριστούμε πολύ κύριε Πανάρετε.

click click here wives cheat
click here click percent of women that cheat
viagra vs cialis real life comparisons generic viagra sales click here
redirect read here open
go read pregnancy termination options
why some women cheat mdfoosball.com why married men cheat
abortion pill prices 3 week pregnant abortion hysteroscopy dilatation and curettage
rite aid online coupon walgreens coupon printable discount prescription coupons
discount pharmacy online discount pharmacy cards viagra coupons printable
abortion definition free abortion clinics in atlanta walk in abortion clinics
amoxicillin 1000 mg amoxicillin 500 mg amoxicillin endikasyonlar
abortion pill prices risks of abortion pill aspiration abortion
how to get an abortion pill facts on abortion pill first trimester abortion pill
how to get an abortion pill arborawning.com abortion pill articles

Σχόλια ( )
Υποβλήθηκε πριν από 4752 ημέρες
Προσθέστε το σχόλιο σας

Συζήτηση - Γνώμες - Σχόλια

Είναι εύκολη η Αγγλική Φιλολογία του ΕΚΠΑ;;
Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2024 - 15:53
Σχόλια (0)

Μεταπτυχιακά
Σάββατο, 10 Φεβρουαρίου 2024 - 22:37
Σχόλια (0)

Δεκαπέντε (15) θέσεις έμμισθων υποψηφίων διδακτόρων
Τρίτη, 26 Σεπτεμβρίου 2023 - 14:46
Σχόλια (0)

ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
Δευτέρα, 18 Σεπτεμβρίου 2023 - 18:41
Σχόλια (6)


Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (0)

Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ ή Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή, 13 Αυγούστου 2023 - 19:23
Σχόλια (13)

ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Σάββατο, 12 Αυγούστου 2023 - 01:50
Σχόλια (3)

ΜΕΤΑΓΡΑΦΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΩΝ ΣΕ ΣΩΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Τετάρτη, 12 Ιουλίου 2023 - 19:36
Σχόλια (10)

Σχολές με φυσική παρουσία

Εκπαιδευτικά... και Άλλα
Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024
Κ. Πιερρακάκης: Τι θα διατηρήσουμε από το σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 8 ώρες
Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024
ΟΡΙΣΤΙΚΟ! Πότε κλείνουν τα σχολεία για καλοκαίρι – Πότε οι εξετάσεις για κάθε τάξη
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 8 ώρες
Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024
Και τώρα ... «Ευρωπτυχίο»: Εξαγγελία Μ. Σχοινά στη Σύνοδο Πρυτάνεων - Σήμερα ο Κ. Πιερρακάκης
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 8 ώρες
Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024
ΕΠΑΛ: Οι 25 ειδικότητες του Μεταλυκειακού έτους - Τάξης Μαθητείας 2024-2025
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 8 ώρες
Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024
Πανελλήνιες: Επιλογές σπουδών και τα γνωστά.. άγνωστα επαγγέλματα του μέλλοντος
Σχόλια (1)
Υποβλήθηκε πριν από 8 ώρες
Σελίδα 1 από 6190 (37140 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
4
5
6
7
6188
6189
6190
Επόμενο
edu4u.gr facebook page
Καταχώρηση Δημοσίευσης