Υπαρχουν
2 διαφορετικά ερωτήματα ανάμεσα στα οποία θα πρέπει να διαλέξουμε:
επιλέγουμε κατεύθυνση στο Λύκειο προκειμένου να αποκτήσουμε γνώσεις και
εφόδια για τις σπουδές που θέλουμε να κάνουμε αργότερα στο Πανεπιστήμιο ή
επιλέγουμε την κατεύθυνση σκεπτόμενοι καθαρά ψυχρά και τεχνοκρατικά,
ζυγίζοντας μόνο το πως θα μαζέψουμε τα περισσότερα μόρια και θα
περάσουμε στη σχολή πιο εύκολα.
Κατά
τη γνώμη μου και οι 2 τρόποι προσέγγισης είναι σωστοί ανάλογα βέβαια με
την περίπτωση. Τα μόρια εισαγωγής στις 3 σχολές Ιατρικών Εργαστηρίων
που υπάρχουν στα ΤΕΙ της πατρίδας μας, κυμαίνονται από 12.500 - 15.000
μόρια. Μπορεί κανείς βεβαια να εισαχθεί τόσο από την Θετική όσο και από
την Τεχνολογική κατεύθυνση, μόνο που στη δεύτερη περίπτωση έχει απώλεια
στα μόριά του ύψους 7% (απαιτείται να δηλώσει σαν 6ο πανελληνίως
εξεταζόμενο μάθημα γενικής παιδείας τη Βιολογία).
Δηλ.
πρακτικά, αν τα μόριά του ήταν πχ 15.000 θα γίνονταν τελικά 14.000,
πράγμα που του εξασφαλίζει την εισαγωγή του λ.χ. στο ΤΕΙ της
Θεσσαλονίκης.
Εάν τα μόριά του εκτιμά πως θα είναι γύρω στα 13.000 μόρια (που σημαίνει τελικά -> 12.000 μόρια περίπου) όμως τι γίνεται;
Νομίζω, πως πάλι ευνοείται από τη Τεχνολογική κατεύθυνση, γιατί η
εμπειρία και η στατιστική μας δείχνει πως την απώλεια αυτή των 1000
μορίων, συνήθως την υπερκαλύπτουν οι μαθητές, με τις πολύ καλύτερες
επιδόσεις που έχουν στο 1ο βασικό μάθημα για το 3ο πεδίο (Βιολογία
Γενικής Παιδείας) τα 2 διαφορετικά μαθήματα κατεύθυνσης (Εφαρ. σε
Προγραμματιστικό Περιβάλλον και Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης
ΕΠιχέιρήσεων) σε σχέση με τα 2 αντίστοιχα μαθήματα της Θετικής
κατεύθυνσης (Βιολογία και Χημεία, τα οποία ως βασικά μαθήματα των
Ιατρικών σχολών, έχουν κατά κανόνα αυξημένο βαθμό δυσκολίας).
[Να πούμε γενικά, πως με 5 μόρια, στα 3 αυτά μαθήματα καλύπτουν τη διαφορά, πράγμα που είναι και αναμενόμενο].
Εάν
τώρα εκτιμούμε πως, τα μόρια του μαθητή θα είναι πάνω από 15.000, δεν
τίθεται θέμα αλλαγής κατεύθυνσης διότι και την εισαγωγή του διασφαλίζει,
αλλά περάν αυτού ασχολείται και με αντικείμενα με τα οποία ήδη
"κτίζει" γνώσεις ανάλογες προς το περιεχόμενο των σπουδών που επιθυμεί
να ακολουθήσει.
Όσον
αφορά το περιεχόμενο των σπουδών, σε κάθε εξάμηνο ο φοιτητής θα
συναντήσει μπροστά του με τη μια ή την άλλη μορφή τη Χημεία (συνήθως ένα
από τα 8 μαθήματα κάθε εξαμήνου είναι Χημεία ή Βιοχημεία). Η αλήθεια
είναι πως στα 2 πρώτα εξάμηνα, επαναλαμβάνονται βασικές γνώσεις της
Χημείας, οπότε με την απαραίτητη προσπάθεια από τη μεριά του ο φοιτητής
έχει τη δυνατότητα να καλύψει κάποια από τα κενά του. Στη συνέχεια οι
γνώσεις δίνονται σειριακά, με αποτέλεσμα να μπορεί να παρακολουθήσει -
καταβάλοντας την ανάλογη προσπάθεια ξανατονίζω - τη ροή της ύλης.
Σε
κάθε περίπτωση όμως συμβουλεύω, σε σένα αλλά και σε όλα τα παιδιά να
εξετάζετε τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών, των τμημάτων που σκέπτεστε
να δηλώσετε στο μηχανογραφικό σας (δες π.χ. εδώ), και μετά να τα επιλέγετε. ordering abortion pills to be shipped to house order abortion pill where can i get the abortion pill online generic mexico pharmacy viagra open link
|