H απόκτηση πτυχίου από την Α.Ε.Ν. (είτε Πλοιάρχων - Π - είτε Μηχανικών - Μ -) εκτός από τον δρόμο της θάλασσας ανοίγει το δρόμο επίσης και για μια σειρά από άλλα επαγγέλματα
σχετικά με αυτή, αλλά με κύρια βάση στη στεριά. Οι απόφοιτοι των σχολών μπορούν
να γίνουν Αξιωματικοί στο Λιμενικό Σώμα (Π & Μ) μπαίνοντας έπειτα από εξετάσεις και διαγωνισμό στις σχολές Αξιωματικών
του Λ.Σ. και να αποφοιτήσουν από εκεί με το βαθμό του Σημαιοφόρου.
Πέραν αυτού, τα επαγγέλματα και οι τομείς που μπορεί να ασχοληθεί
κάποιος απόφοιτος ποικίλλουν ανάλογα με τις γνώσεις και την εμπειρία που έχει εντωμεταξύ αποκτήσει. Οι δραστηριότητες αυτές, δεν μπορούν βέβαια παρά να συσχετίζονται πάλι με τη βαριά βιομηχανία της πατρίδος μας, που είναι η Ναυτιλία και γύρω από την οποία αναπτύσσεται η ανάγκη παροχής ποικίλων υπηρεσιών, με βάση όμως κυρίως τη στεριά. Θεωρώ έξω από όλα τα άλλα, πολύ σημαντική τη δεξιότητα που προσφέρει η ΑΕΝ αλλά και η μετέπειτα επαγγελματική εμπειρία, στην άριστη γνώση της αγγλικής γλώσσας (και όχι μόνο).
Κάποια από τα επαγγέλματα, αφορούν απασχόληση σε ναυτιλιακές εταιρίες (διοικητικές θέσεις - Π - και τεχνικές - Μ -), σε
ναυπηγήσεις (Μ), επισκευές (Μ), εταιρίες υπεύθυνες για τον εφοδιασμό των πλοίων (Π), πρακτορεύσεις (Π), θέσεις νηογνωμόνων (Π & Μ),
ασφαλίσεις (Π & Μ) και άλλα. Οι χαρακτηρισμοί βέβαια Π για Πλοιάρχους και Μ για Μηχανικούς, είναι ενδεικτικοί και δεν είναι απόλυτοι, αφού όπως αναφέραμε το βασικό κριτήριο είναι οι ιδιαίτερες γνώσεις και δεξιότητες που έχει αναπτύξει ο κάθε επαγγελματίας. Να ανφέρουμε ειδικότερα πως οι Μηχανικοί με πείρα και υψηλό επίπεδο γνώσεων, είναι περιζήτητοι στον επισκευαστικό τομέα - τομέα συντήρησης ακόμη και όταν "φύγουν" από το καράβι, αφού καλούνται συχνά ως εμπειρογγνώμες με πολύ υψηλές αμοιβές (να μη ξεχνάμε πως μιλάμε για τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο στο κόσμο). Επιπλέον, στη στεριά εκτιμουνται ιδιαίτερα οι γνώσεις και η εμπειρία τους στην Ηλεκτρολογία, τη Μηχανολογία και κυρίως στην Ψυκτική επιστήμη, με αποτέλεσμα να αποτελούν την πρώτη επιλογή μεγάλων βιομηχανικών συγκροτημάτων. Όσον αφορά τον ελάχιστο χρόνο παραμονής (με εξαίρεση το Λιμενικό που μπορεί να διεκδικήσει κανείς θέση νωρίτερα), για να αποκομίσει κανείς την ελάχιστη εμπειρία, υπολόγισε περίπου 9-10 χρόνια το λιγότερο (από ανθυποπλοίαρχος /ανθυπομηχανικός, θα έχεις ήδη γίνει υποπλοίαρχος/υπομηχανικός και περί τα 3 χρόνο πλοίαρχος/μηχανικός).
|