ΦΥΣΙΚΗ Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών για τη Φυσική Γενικής Παιδείας:
Τα θέματα των Πανελληνίων εξετάσεων στο μάθημα «Φυσική Γενικής Παιδείας» είναι διατυπωμένα με τρόπο σαφή και επιστημονικά ορθό,έχουν διαβαθμισμένη δυσκολία ωστόσο δεν είναι προσαρμοσμένα στο πνεύμα ενός μαθήματος Γενικής Παιδείας. Είναι στραμμένα σε υπολογιστική κατεύθυνση, απαιτούν ιδιαίτερη εμπειρία και ικανότητες στο συνδυασμό μαθηματικών σχέσεων και εκτέλεσης υπολογισμών.
Αυτή η προσέγγιση των θεμάτων, έχει ως συνέπεια να μειώνεται ο αριθμός των μαθητών που επιλέγουν να εξεταστούν στο μάθημα «Φυσική Γενικής Παιδείας»
ΙΣΤΟΡΙΑ
Ειδικότερα , σύμφωνα με την Πανελλήνια Ένωσης Φιλολόγων για τα θέματα της Ιστορίας Γενικής Παιδείας
Στην πρώτη ενότητα και ειδικά στο Θέμα
Α1 το περιεχόμενο των όρων βρίσκεται στις αντίστοιχες σελίδες του
σχολικού βιβλίου: (Εξαρχία, σελ. 63 –Σοβιέτ,σελ. 94 –Δόγμα Τρούμαν, σελ.
143).
Στο Θέμα Α2 οι προτάσεις β, και ε είναι σωστές και οι α, γ και δ λανθασμένες.
Στο Θέμα Β1 η απάντηση περιέχεται στις σελ. 68 και 69 του σχολικού βιβλίου.
Το Θέμα Β2 είναι αυξημένης δυσκολίας και
απαιτεί συνθετική ικανότητα από τον υποψήφιο. (Η απάντηση βρίσκεται
στις σελ 86 και 87 του σχολικού βιβλίου).
Από τα θέματα της Ομάδας Β’ το Γ1, απαιτεί επίσης αυξημένες ιστορικές
γνώσεις και συνθετική ικανότητα. (Οι
βασικές πληροφορίες βρίσκονται στις σελ. 31 και 40).Στις πηγές υπάρχουν
πρόσθετες πληροφορίες που ο υποψήφιος οφείλει να τις εντάξει συνθετικά
στο αντίστοιχο απόσπασμα του σχολικού βιβλίου.
Το Θέμα Δ1 είναι εξαιρετικά απαιτητικό και συνδέεται επιτυχώς με τα προβλήματα της σημερινής κοινωνίας.
Τέλος, επισημαίνουμε ότι τα θέματα
παρουσιάζουν δυσκολίες στο περιεχόμενό τους, στηρίζονται σε μεγάλο βαθμό
στην απομνημόνευση και δεν αφήνουν περιθώρια στον υποψήφιο να αντλήσει
από περισσότερα γνωστικά πεδία προωθώντας την κριτική του σκέψη και
αφηγηματική ικανότητα.
Στο ίδιο κλίμα κινούνται και τα θέματα
του Εσπερινού Λυκείου, τα οποία, στο μεγαλύτερο μέρος, είναι παρόμοια με
τα αντίστοιχα του Γενικού, με εξαίρεση τηντελευταία πηγή και μερικές
διαφοροποιήσεις στον ορισμό των ιστορικών όρων.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ
Σύμφωνα με την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία
Θέμα 1
Θεωρία
Θέμα 2
Το ερώτημα Β1 θα δυσκολέψει πάρα πολλούς
υποψηφίους, διότι απαιτεί κριτική σκέψη, αλλά το ότι δίνεται το
αποτέλεσμα, διευκολύνει στην απάντηση των επομένων ερωτημάτων.
Θέμα 3
Καλύπτει μεγάλο μέρος του Κεφαλαίου της
Στατιστικής και η επιτυχής αντιμετώπιση προϋποθέτει πολύ καλή γνώση των
εννοιών και αυξημένη προσοχή. Επισημαίνεται ότι αν ο μαθητής δεν
απαντήσει σωστά στο Γ1 ερώτημα δεν μπορεί να απαντήσει στα υπόλοιπα
ερωτήματα του θέματος. Το ερώτημα Γ1 μπορεί να απαντηθεί και χωρίς τη
χρήση του δεδομένου της μέσης τιμής.
Θέμα 4
Συνδυάζει όλα τα κεφάλαια της διδακτέας ύλης.
ΓΕΝΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ
Δεν υπάρχει κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία ούτε στα πλαίσια του ίδιου θέματος ούτε και ανάμεσα στα διαφορετικά θέματα.
Είναι ατυχής η επιλογή του Β1 ερωτήματος, διότι είναι σαφώς δυσκολότερο από τα επόμενα ερωτήματα.
Τα θέματα είναι σαφώς δυσκολότερα από τα αντίστοιχα θέματα του 2010.
ΒΙΟΛΟΓΙΑ
Για τα θέματα της Βιολογίας η Πανελλήνια Ενωση Βιοεπιστημόνων σχολιάζει:
« Τα θέματα των Πανελληνίων Εξετάσεων 2011 στο μάθημα της Βιολογίας
Γενικής Παιδείας των Ημερησίων Λυκείων χαρακτηρίζονται ως σαφή,
διαβαθμισμένης δυσκολίας, καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα της διδακτέας ύλης
και αναδεικνύουν, σε ένα βαθμό, την κριτική και συνδυαστική ικανότητα
των υποψηφίων, περισσότερο από τα προηγούμενα χρόνια, γεγονός
ενθαρρυντικό. Θεωρούμε ότι η παροχή σαφέστερων οδηγιών από την
ΚΕΓΛ και Ε θα συμβάλει σημαντικά στην αντικειμενικότητα της
βαθμολόγησης. Οι παρεχόμενες οδηγίες δεν είναι επαρκείς. Ένας μαθητής με ουσιαστική κατανόηση και γνώση της εξεταζόμενης ύλης μπορεί να ανταποκριθεί με επάρκεια στις απαιτήσεις της εξέτασης». website infidelity why women cheat on men they love how could my husband cheated on me read i told my husband i cheated
Σχόλια (
)
|