Τσουνάμι συγχωνεύσεων και λουκέτων σε τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ, αλλά
και σε σχολεία προανήγγειλε η υπουργός Παιδείας, ομολογώντας ότι η
πολιτική της "αναδιάρθρωσης" δε σχετίζεται με την ποιότητα αλλά με το
Μνημόνιο. "Η χώρα βρίσκεται σε πρωτοφανή κρίση. Ήρθε η ώρα για
συγκεκριμένες και σαφείς αποφάσεις. Δεν γίνεται να υπάρχουν τμήματα
Ανώτατης Εκπαίδευσης χωρίς φοιτητές, όπως δεν γίνεται να υπάρχουν και
σχολεία χωρίς μαθητές.
Υπάρχει ανάγκη αναδιάρθρωσης και σοβαρής
αντιμετώπισης της Ανώτατης Εκπαίδευσης". Τη δήλωση αυτή έκανε η υπουργός
Παιδείας, απαντώντας στην απαίτηση των προέδρων των ΤΕΙ να άρει την
απόφαση αναστολής εισακτέων σε 24 τμήματα. Απόφαση που ισοδυναμεί με
λουκέτο και, όπως επισημαίνουν οι πρόεδροι των ιδρυμάτων, δεν υπακούει
σε κανένα ακαδημαϊκό κριτήριο. Η Α. Διαμαντοπούλου όχι μόνο, δεν
αναθεωρεί, αλλά αφήνει να εννοηθεί ότι θα ακολουθήσει εκτεταμένη
αναδιάρθρωση - αποδιάρθρωση.
Η κρίση κλείνει σχολεία και ιδρύματα και όχι "το καλό των παιδιών", ομολογεί η υπουργός Παιδείας.
Οι
πρόεδροι των ΤΕΙ, σε έκτακτη Σύγκλητο που πραγματοποίησαν στο υπουργείο
Παιδείας, δηλώνουν ότι διαφωνούν ριζικά με την απόφαση 24 τμήματα να μη
δεχτούν φέτος φοιτητές. Όπως τονίζουν, η απόφαση αυτή δεν είναι προϊόν
διαβούλευσης και συνεργασίας του υπουργείου με τους θεσμικούς
εκπροσώπους των ιδρυμάτων. Είναι απόφαση αποσπασματική και αβάσιμη που
εφαρμόσθηκε επιλεκτικά. Επίσης δεν εδράζεται σε έναν ενιαίο χωροταξικό
και θεματικό σχεδιασμό και δεν λαμβάνει υπ' όψιν τα ακαδημαϊκά και
ποιοτικά χαρακτηριστικά των Τμημάτων.
Η Σύνοδος ζητάει από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας την
αναθεώρηση της απόφασης και απαιτούν διάλογο από μηδενική βάση για
ανασχεδιασμό στη βάση της ενιαίας Ανώτατης Εκπαίδευσης.
Η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας αποφασίζουν και διατάσσσουν στο
πλαίσιο μιας πολιτικής που διαλύει την Παιδεία, είναι το σχόλιο του
Τμήματος Παιδείας του Συνασπισμού, που τονίζει ότι χρειάζεται διάλογος
με τους αρμόδιους φορείς και σοβαρή μελέτη για την κατάργηση και την
ίδρυση σχολών. Το κύριο κριτήριο πρέπει να είναι τι
χρειάζεται η κοινωνία μας, δηλαδή, ποια τμήματα με βάση το γνωστικό τους
αντικείμενο εξυπηρετούν τις ανάγκες της, και όχι το δημοσιονομικό.
(εφ. ΑΥΓΗ)