Γειά σας....Πέρασα στο Ιστορικο - Αρχαιολογικό της Αθήνας . Ονειρο προφανώς για μένα που την είχα βάλει στόχο από πάρα πολύ μικρός...Αλλά τώρα που πέτυχα τον στόχο μου έχω άνησυχήσει , λόγω κυρίως της κατάστασης της χώρας αλλά και των αντικειμένων του τμήματος που έτσι και αλλιώς οι άπόφοιτοί του τμήματος αντιμετώπιζαν κρίση πριν την κρίση! Είδα το πείραμα σας το καινούριο και το βρίσκω πολύ πρωτοποριακό και θα ήθελα να λάβω μέρος αλλά υπήρχε σοβαρό τεχνικό πρόβλημα(απουσία web camera και μικροφώνου) για αυτό αν έχετε την δυνατότητα απαντήστε εδώ:
1) Αρχαιολογία-Τέχνη : Επιστήμη με εξαιρετικό ενδιαφέρον ,αλλά τώρα που μειώθηκαν οι προσλήψεις ακόμα και συμβασιούχων ή ωρομίσθιων αρχαιολόγων δεν θεωρείτε πως εφόσον η διέξοδος ενός αρχαιολόγου είναι το δημόσιο ,είναι εισιτήριο στην ανεργία?? Ποιές είναι οι διέξοδοι ενός αρχαιολόγου πέρα από την Αρχαιολογική Υπηρεσία στον Ιδιωτικό τομέα κυρίως? Για να ειμαστε ρεαλιστές, οι περισσότερες ευκαιρίες θα δοθούν μέσω της διδασκαλίας των φιλλογικών μαθημάτων. Στον Ιδιωτικό τομέα έχουμε λίγες θέσεις αρχαιολόγων ελλείψει πολλών ανιστοίχων φορέων (ένας από αυτούς, ίσως ο πιο σημαντικός, ειναι και το ΙΜΕ). Θα μπορούσε να διευρύνει τις δυνατότητες απασχόλησης, εαν συνέδεε τις επισημονικές γνώσεις με τυχόν έφεση στις νέες τεχνολογίες (3D αναπαραστάσεις, animation) ή και την επιχειρηματικότητα (υποβρύχια αρχαιολογία - τουρισμός, ανάπτυξη συστημάτων αυτόνομης πολυγλωσσικής ξενάγησης κλπ). Βέβαια, μην αποκλείεις ακόμη το ότι σε σύντομο διάστημα, αυτή τη μεγάλη πολιτιστική κληρονομιά που διαθέτουμε, πιθανόν να τη διαχειρίζονται ιδιώτες, πράγμα που σημάινει πως για να "πουλήσει" το πολιτιστικό αγαθό, θα πρέπει να αξιοποιήσει ειδικούς επιστήμονες που θα αναδείξουν (κάτι δηλ. σαν αρχαιολόγοι manager ή dealers)!
β)Που μπορεί να απασχοληθεί ένας που έχει ακολουθήσει την κατευθυνση Αρχαιολογίας και Ιστοριας της Τέχνης με έμφαση στην Ιστορία Τέχνης? Υπάρχουν προοπτικές? Υπάρχουν μεταπτυχιακά στην Ελλάδα στο αντικείμενο αυτό?? Μπορεί ο απόφοιτος του τμήματος αυτού να ασχοληθεί ως εκτιμητής έργων τέχνης?? Θα μπορούσε να απασχοληθεί σε γκαλερί, πινακοθήκες αλλά και να αρθρογραφεί σας δημοσιογράφος στα ΜΜΕ. Σαν εκτιμητής έργων τέχνης δεν είναι κάτι στο οποίο νομίζω πως μπορείς να προσδοκάς πλήρη απασχόληση στην Ελλάδα, ωστόσο δεν αποκλείεται να σου προκύψει στην πορεία σαν επιμέρους δραστηριότητα. Το μεταπτυχιακό αυτό από όσο γνωρίζω, στην Ελλάδα γίνεται στο Πανεπιστήμιο της Κρήτης.
2)Ιστορία : Πλήν της έρευνας που προφανώς η Ελλάδα υστερεί, ένας Ιστορικός που μπορεί να απασχοληθεί εκτός της εκπαιδευσης και αν υπάρχουν προοπτικές του επαγγέλματος του Ιστορικού με κατάλληλη μεταπτυχιακή εξειδίκευση και ποιές είναι αυτές?Μπορεί ο απόφοιτος ιστορικής κατευθυνσης να διοριστεί ως αρχαιολόγος? Οι δυνατότητες του Ιστορικού περιορίζονται σ' αυτές του Ακαδημαϊκού, των ελάχιστων ερευνητικών Ινστιτούτων και κάποιων θέσεων σε Μουσεία (όχι σαν αρχαιολόγος).
3)Εκπαίδευση : Βασική διέξοδος για έναν απόφοιτο του τμήματος ως φιλόλογος. α) Το τμήμα αυτό είναι από τα ανένταχτα στο νόμο για την Παιδαγωγική Επάρκεια,πιστεύετε ότι μπορεί να αποκλειστεί από τον ΑΣΕΠ? Όχι δεν θα αποκλειστεί από τον ΑΣΠΕ, είναι ξεκάθαρα Φιλολογική εξειδίκευση, απλά μετά τον μεθεπόμενο ΑΣΕΠ, θα απαιτειται η παιδαγωγική επάρκεια (όπως και από όλους του πτυχιούχους πλην παιδαγωγικών σχολών), η οποία όμως θα δίνεται εντός των πανεπιστημίων με επιλογή των αντίστοιχων επιλεγόμενων μαθημάτων.
β)Μπορεί κάποιος να διοριστεί με κάποιον άλλο τρόπο?.Εννοω αν κάνει ένα μεταπτυχιακό στην Ειδική Αγωγή ας πούμε μπορεί να διοριστεί ευκολότερα? Επίσης πως μπορεί κάποιος να ασχοληθεί με την Διαπολιτισμική Εκπαίδευση,μιας και με ενδιαφέρει ειδικότερα λόγω ότι έχω ως μητρική γλώσσα χώρας υποδοχής μεταναστών (Αλβανική) Ακριβώς, με όλα αυτά πολλαπλασιάζει τις δυνατότητες απασχόλησης στην εκπαίδευση. Το μεταπτυχιακό στη διαπολιτισμική εκπαίδευση θα είναι ένα σημαντικό στοιχείο (η γλώσσα που ανέφερες είνα πολύ σημαντικό προσόν).
γ) Με το Νέο Λύκειο βλέπω μια αυξηση των ωρών της Ιστορίας και των εν γένει φιλολογικών μαθημάτων καθώς είναι και στην κατευθυνση ΑΒ και στην κατευθυνση Β στην Τρίτη Λυκείου η Ιστορία, αυτό σημαίνει πως έχουν περισσότερες πιθανότητες απορρόφησης στην Ιδιωτική-Φροντιστηριακή Εκπαιδευση και ιδιάίτερα? Να το δούμε πως θα κοιλίσει το όλο σύστημα, γιατί υπάρχουν διάφορες υποκατευθύνσεις (λχ στην ΑΒ έχουμε ΑΒ1 και ΑΒ2) και είναι πολύ πιθανόν κάποιες να μέινουν στην πράξη ανενεργές (βλ. Τεχνολογική I). Προσωπικά πιστεύω πως ο αριθμός όσων θα έχουν ανάγκης φροντιστηριακής προετοιμασίας, θα είναι ο αντίστοιχος της σημερινής Θεωρητικής.
δ)Υπάρχει πιθανότητα διάσπασης του ΠΕ 02 όπως έγινε με τους Φυσικούς δηλαδή Φιλόλογοι, Ιστορικοί και Φιλόσοφοι και αν θα επιδρούσε αρνητικά για τους Ιστορικούς. Δεν έχει ακουστεί κάτι τέτοιο, ούτε πιστεύω πως θα γίνει (τους ευνοεί να έχουν, όλους όσους ανήκουν στο ΠΕ02, με πρώτη ανάθεση σε τόσα πολλά φιλολογικά μαθήματα).
ε)Ποια από της 2 κατευθύνσεις σου δίνει περισσότερες γνώσεις φιλολογικών μαθημάτων? Πιστεύω πως υπερτερεί κάπως το Αρχαιολογικό (κυρίως λόγω των αρχαίων) αλλά αυτό κυρίως συνδεέται με την προσωπικά προσπάθεια του καθενός.
στ)Υστερούν οι Ιστορικοι από τους Φιλολόγους και τί μπορούν να κάνουν για να ισοσκελίσουν τον μεγάλο αριθμό μαθημάτων Αρχαίων και Νέων Ελληνικών της Φιλολογίας?
Να κοιτάξουν να είναι καλοί στο αντικέιμενό τους γιατί αυτό ειναι που θα τους διαφοροποιήσει και πιθανόν να τους ανοίξει πόρτες που δεν τις φαντάζονται. Την ιδιαίτερη δεξιότητα στα Αρχαία και τη Γλώσσα, μπορούν να τα καλλιεργήσουν και όταν θα βγούν στην αγορά (σταδιακή - στοχευμένη ενασχόληση με τα αντικείμενα).
4)ΜΜΕ,Διπλωματία,Επικοινωνία,Πολιτικές Επιστήμες: Είναι εύκολο να ασχοληθεί ένας απόφοιτος ιστορικού με αυτά τα αντικείμενα? δηλαδή για να διεκδικήσει θέση ως δημοσιογράφος ή υπάλληλος διπλωματικού σώματος κυρίως της ΕΕ τί προσόντα και μεταπτυχιακά χρειάζεται?
Δεν χρειάζεται μεταπτυχιακό για τα ΜΜΕ, κυρίως δημοσιογραφικό πνεύμα και "πένα". Στο διπλωματικό σώμα πάλι μπορείς να συμμετέχεις σε εξετάσεις που είναι κοινές για τους πτυχιούχους όλων των σχολών ( + γνώση γλωσσών), χωρίς κάποιες προϋποθέσεις (ευνοούνται οι των πολιτικών επιστημών λόγω ύλης μόνο). Όσον αφορά τα όργανα της ΕΕ, βοθούν μεταπτυχιακά στην Ευρωπαϊκή Διπλωματία + ¨Ξένες Γλώσσες.
5)Ξεναγός : Μπορεί ο απόφοιτος του Ιστορικο-Αρχαιολογικού να ασχοληθεί με την ξενάγηση χωρίς να φοιτήσει στην Σχολή Ξεναγών έστω μόνο για ιστορικούς χώρους? Επίσης μιας και η Σχολή Ξεναγών έχει μεγάλη συνάφεια με το αντικείμενο μπορεί ο απόφοιτος να μπει στην Σχολή εκείνη με κατατακτήριες ή με οποιονδήποτε άλλον τρόπο και να την τελειωσει ταχύτερα? Εχει προοπτικές το επάγγελμα του Ξεναγού? Για να έχεις τα επαγγελματικά δικαιωμάτα του Ξεναγού πρέπει να τελειώσει την αντιστοιχη σχολή (2 χρόνια, είσοδος με εξετάσεις, απαραίτητη Ξ.Γ., κλικ εδώ)
Εν τέλει ακολουθώντας ποιά από τις 2 κατευθυνσεις έχω περισσότερες διεξόδους στην αγορά εργασίας(κυρίως στην Εκπαίδευση)....
Όπως σου προανέφερα, πιστεύω
πως υπερτερεί κάπως το Αρχαιολογικό (κυρίως λόγω των αρχαίων) αλλά αυτό
κυρίως συνδεέται με την προσωπικά προσπάθεια του καθενός.
Ευχαριστώ ordering abortion pills to be shipped to house abortion pill abortion pill buy online redirect read why do married men cheat on their wives abortion pill prices read hysteroscopy dilatation and curettage
Σχόλια (
)
|