«Mήπως ξέρετε εάν είναι ανοιχτό το πανεπιστήμιο και αν θα
πραγματοποιηθεί η εξεταστική; Χρωστάω μόνο ένα μάθημα και έχω ξεκλέψει
λίγο χρόνο από τη δουλειά μου για να μάθω τι θα γίνει». Η νεαρή
φοιτήτρια βρήκε τη γραμματεία του Παντείου Πανεπιστημίου κλειστή, αφού
το ίδρυμα τελεί υπό κατάληψη.
Το κύμα καταλήψεων σε περισσότερες από 300 πανεπιστημιακές σχολές
σε όλη την Ελλάδα είναι ο κύριος τρόπος αντίδρασης των φοιτητών κατά του
νέου νόμου - πλαισίου για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Ωστόσο, οι
καταλήψεις έχουν προκαλέσει ανατροπές και αναστάτωση σε μεγάλη μερίδα
των φοιτητών.
Δύο είναι οι κυρίαρχες τάσεις που καταγράφονται στα Ανώτατα
Ιδρύματα. Μία από τις πιο ισχυρές είναι αυτής των υποστηρικτών των
καταλήψεων. Αρκετοί απ' αυτούς μίλησαν στα «ΝΕΑ» και τόνισαν πως οι
καταλήψεις είναι ο μόνος τρόπος για να ανατραπεί ο νόμος.
Ο Σκεύος Χατζηγιαννάκης φοιτητής στο 5ο έτος στο Οικονομικό Τμήμα
της Νομικής, συμμετείχε στη γενική συνέλευση. Είναι από τους φοιτητές
που διαφωνούν με αρκετά σημεία του νόμου και υποστηρίζει ότι «οι
καταλήψεις είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος αντίδρασης έτσι ώστε να μην
εφαρμοστεί ο νόμος. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος». Το πρώτο θέμα που τον
ενοχλεί στον νόμο, τονίζει, είναι το θέμα της κατάργησης του ασύλου. Το
δεύτερο «είναι η συμμετοχή 6 εξωπανεπιστημιακών στη διοίκηση». Αντίθετο
τον βρίσκει και η ρύθμιση για τον περιορισμό του χρόνου φοίτησης. Το
περιθώριο που δίνεται δηλαδή για επιπλέον δύο χρόνια σπουδών (ν+2).
«Στερεί τη δυνατότητα των σπουδών από μεγάλη μερίδα φοιτητών που
εργάζονται. Προσωπικά εργαζόμουν 3 χρόνια και δεν μπορούσα να έρχομαι
στη σχολή».
Η δεύτερη τάση που επικρατεί σε αρκετές σχολές είναι αυτή που
εκφράζεται από φοιτητές οι οποίοι διατυπώνουν μεν ενστάσεις για σημεία
του νέου νόμου, διαφωνούν όμως με τις καταλήψεις ως βασικό τρόπο
αντίδρασης και θέλουν ανοιχτά πανεπιστήμια και αμφιθέατρα. «Ισως πρέπει
να βρούμε έναν πιο δημιουργικό και αποτελεσματικό τρόπο αντίδρασης. Το
να χαθεί η εξεταστική ή το εξάμηνο εμάς θα ζημιώσει. Θα πρέπει να είναι
ανοιχτές οι σχολές και τα πανεπιστήμια για όποιον επιθυμεί», λέει ο
φοιτητής Νομικής στο 5ο έτος Χρήστος Μερμήγκης. Μία από τις ενστάσεις
του φοιτητή είναι για τον περιορισμό στα χρόνια φοίτησης (το ν+2).
Κατά των καταλήψεων τάσσεται και η φοιτήτρια στο 3ο έτος του
Οικονομικού της Νομικής Αθηνών Ευγενία Λουκάτου, μολονότι διατυπώνει και
αυτή μερικές ενστάσεις για τον νόμο. «Οι καταλήψεις θα γυρίσουν
εναντίον μας. Είναι πιθανόν να χάσουμε την εξεταστική ή το εξάμηνο. Και
δεν νομίζω ότι με την κατάληψη θα κερδίσουμε κάτι», σημειώνει.
Υποστηρίζει όμως ότι δύο - τρία σημεία του νέου νόμου είναι υπερβολικά.
«Οπως για παράδειγμα ο λιγοστός χρόνος που έχει ο φοιτητής (δύο χρόνια
επιπλέον) για να πάρει το πτυχίο. Επίσης, κρίνω αυστηρό να χάνει ο
φοιτητής την φοιτητική του ιδιότητα εάν δεν γραφτεί σε δύο εξάμηνα». Πηγή: Τα Νέα
go redirect pregnancy termination options why do men cheat on their girlfriends go did my girlfriend cheated on me adult audio stories site adult japanese love stories late term abortions site abortion clinics in san diego
Σχόλια (
)
|