|
|
|
Σάββατο, 23 Νοεμβρίου 2024 |
|
|
|
|
|
|
|
Edu4u Admin
Κυριακή, 25 Σεπτεμβρίου 2011
|
|
|
|
Πέντε µύθοι και µία αλήθεια για τον νέο νόµο |
|
Πρώτος µύθος: Τα ελληνικά πανεπιστήµια είναι β’ κατηγορίας και τα πτυχία τους χωρίς αντίκρισµα.
Αυτό το στερεότυπο αποτέλεσε το raison d’etre του νέου νόµου 4009/2011
για τα ΑΕΙ. Σε µια εποχή πλήρους κατάρρευσης των πάντων τα ελληνικά
πανεπιστήµια επωµίστηκαν, αυτά µόνα, τις κατηγορίες της
αναποτελεσµατικότητας, της διαφθοράς, του κοµµατισµού και της...
οικογενειοκρατίας. Πώς είναι όµως δυνατόν ένας θεσµός σε τέτοια παρακµή
να αναδεικνύει τόσο πολλές νησίδες αριστείας; Πώς συµβαίνει και το ΕΜΠ
κατατάσσεται 18ο στην Ευρώπη και πώς συµβαίνει το Τµήµα Πολιτικών
Μηχανικών του ΑΠΘ να κατατάσσεται 51ο στον κόσµο; Οσο για τα πτυχία
χωρίς αντίκρισµα, ας µη χρεώνεται το πανεπιστήµιο και την κακή κατάσταση
της ελληνικής οικονοµίας. ∆ιότι πώς συµβαίνει και τα ελληνικά πτυχία
έχουν µεγάλη αποδοχή στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ; Αλλά και πώς γίνεται οι
Ελληνες µε πτυχία από το εξωτερικό, όταν έρχονται στη χώρα µας, να
στέκονται στην ίδια ουρά της ανεργίας µε τους υπόλοιπους συναδέλφους
τους; Είναι σαφές λοιπόν ότι είναι άλλης τάξης µια συζήτηση σχετικά µε
τη θεραπεία των παθογενειών της ανώτατης εκπαίδευσης και εντελώς άλλης
µια συζήτηση για την κατεδάφιση ενός απόλυτα αµαρτωλού θεσµού. Και αυτό
γιατί στη δεύτερη περίπτωση µαζί µε τα κακά κατεδαφίζεται και ό,τι καλό
υπάρχει και ανθεί εντός των ιδρυµάτων.
∆εύτερος µύθος
: Η µεταρρύθµιση που πρότεινε το
υπουργείο Παιδείας και τελικά νοµοθετήθηκε ήταν µονόδροµος, καθώς
εφαρµόζεται σε όλα τα πανεπιστήµια του κόσµου.
Η αλήθεια είναι ότι ο νέος νόµος αντιγράφει το συντηρητικότερο, το
ολιγαρχικότερο και το αυταρχικότερο από τα πολλά µοντέλα διοίκησης που
εφαρµόζονται στα πανεπιστήµια ανά τον κόσµο. Η υιοθέτηση συµβουλίου
διοίκησης (management board) και όχι συµβουλίου ελέγχου και εποπτείας
(board of trustees), η µη άµεση εκλογή του πρύτανη (σώθηκε τελευταία
στιγµή, αν και τραυµατισµένη µε την προεπιλογή υποψηφιοτήτων από το
Συµβούλιο) και των κοσµητόρων από την πανεπιστηµιακή κοινότητα, η
µεταφορά εξουσιών από συλλογικά όργανα αυτοδιοίκησης (Σύγκλητος, Γενική
Συνέλευση Τοµέα και Τµήµατος) σε όργανα χωρίς θεσµικό αντίβαρο
(Συµβούλιο) ή µονοπρόσωπα όργανα (κοσµήτορες), η κατάργηση της διεθνώς
αποδεκτής ακαδηµαϊκής δοµής (εργαστήριο - τοµέας - τµήµα - σχολή)
περιγράφουν ένα µοντέλο που αναπτύχθηκε σε ιδιωτικά πανεπιστήµια των ΗΠΑ
και εφαρµόστηκε σε ορισµένα των ιδρυµάτων της Ευρώπης. Τρίτος µύθος: Τα ελληνικά πανεπιστήµια αντιδρούν σε κάθε απόπειρα αλλαγής ή µεταρρύθµισής τους.
Τα ελληνικά πανεπιστήµια διαµόρφωσαν και αντιπρότειναν ένα διαφορετικό
µοντέλο µεταρρύθµισης, το οποίο στηρίζεται στην ενίσχυση του δηµόσιου,
δηµοκρατικού και ακαδηµαϊκού χαρακτήρα των ΑΕΙ. ∆υστυχώς η αντίθετη
άποψη δαιµονοποιήθηκε και οι φορείς της στοχοποιήθηκαν.
Τέταρτος µύθος
: Τις καταλήψεις τις υποκινούν οι πρυτάνεις και όσοι διαφωνούν µε τον νόµο.
Εδώ ο µετεωρολόγος κατηγορείται για την κακοκαιρία. Οι έλληνες
πανεπιστηµιακοί, µολονότι αντιλαµβάνονται την αντίδραση των φοιτητών
τους, επανειληµµένα τους κάλεσαν και τους καλούν να µην παρακωλύουν µε
τη στάση τους την ακαδηµαϊκή λειτουργία. Το αίτηµα για ανοικτά
πανεπιστήµια, εκφρασµένο και µέσω πολλών συγκλήτων, σήµερα περισσότερο
παρά ποτέ πρέπει να εισακουστεί. Το πανεπιστήµιο, στο όνοµα της
προάσπισής του, δεν πρέπει να αυτοχειριαστεί.
Πέµπτος µύθος
: Οι πρυτάνεις που δεν υπέγραψαν την
πρώτη διαπιστωτική πράξη αρνούνται την εφαρµογή ενός νόµου που
ψηφίστηκε µε ευρύτατη πλειοψηφία στη Βουλή.
Οι πρυτάνεις που στην συντριπτική πλειοψηφία τους αρνήθηκαν να
υπογράψουν µια διαπιστωτική πράξη που καταργεί τις ακαδηµαϊκές
ελευθερίες και καταλύει την πλήρη αυτοδιοίκηση των ΑΕΙ (ούτε µία
εφορευτική επιτροπή εκλογών δεν εµπιστεύεται ο νέος νόµος να
αποφασίζεται από τα κατά τα άλλα αυτοδιοικούµενα πανεπιστήµια) στην
πραγµατικότητα προασπίζουν τις ακαδηµαϊκές αξίες και υπεραµύνονται της
συνταγµατικής νοµιµότητας. Οπως κορυφαίοι συνταγµατολόγοι έχουν
γνωµοδοτήσει, η διαπιστωτική αυτή πράξη είναι πρόδηλα αντισυνταγµατική,
καθώς οδηγεί στη σύσταση οργάνου που πάσχει συνταγµατικά. Προφανώς η
αλήθεια ή µη αυτής της άποψης µένει να αποδειχθεί στο Συµβούλιο της
Επικρατείας.
Και µία αλήθεια
: Το ελληνικό πανεπιστήµιο, παρά το
γεγονός ότι λοιδορήθηκε και απαξιώθηκε όσο τίποτε προκειµένου να
καµφθούν οι αντιστάσεις του και να φιµωθούν οι διαφορετικές φωνές του,
θα συνεχίσει να επιµένει ακαδηµαϊκά.
Η απαξίωση της επιστηµονικής γνώσης και των φορέων της σε µια εποχή
δύσκολη, όπως η σηµερινή, δεν προµηνύει τίποτε καλό. Το πανεπιστήµιο,
ως χώρος παραγωγής και µετάδοσης της επιστήµης και του πολιτισµού,
είναι η µόνη εγγύηση για την έξοδο από τη σηµερινή κρίση. Και οι
έλληνες πανεπιστηµιακοί έχουν πλήρη συνείδηση αυτής της ευθύνης.
Ο καλύτερος άλλωστε τρόπος για να αποδειχθεί το πόσο καλός ή κακός είναι ο νέος νόµος είναι η εφαρµογή του στην πράξη...
Γιάννης Α. Μυλόπουλος
Ο κ. Γιάννης Α. Μυλόπουλος είναι πρύτανης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
women who cheat on their husband click unfaithful husband medical abortion procedure site illegal abortion i cheated on my wife now what read what to do when your wife cheated on you walgreens coupon code photo read coupons for prescription medications cymbalta engorda cymbalta cymbalta duloxetina
Σχόλια (
)
|
|
|
|
Υποβλήθηκε πριν από 4807 ημέρες
|
|
|
|
|
|
Ανάγνωση… |
|
|
|
Κυριακή, 25 Σεπτεμβρίου 2011
Σχόλια (0)
|
5 μύθοι και μία αλήθεια για τον κο Μυλόπουλο (τον αντίστοιχο Φωτόπουλο (ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ) των ΑΕΙ) : Οι πρυτάνεις πρέπει να είναι ανεξάρτητοι, τελεία και παύλα. Αν
κάποιος θέλει να προσλάβει μια μεταπτυχιακή φοιτήτρια για γραμματέα του,
γούστο του, καπέλο του. Δικαιούται να την προσλάβει για να σηκώνει τα
τηλέφωνα, με ασαφές ωράριο. Ο πρύτανης πρέπει να έχει το δημοκρατικό
δικαίωμα να πει στη γραμματέα του: «πόσα θες κούκλα μου το μήνα; Ένα
χιλιάρικο, δυο χιλιάρικα; Τι; Τρία; Κλείσαμε στα 3.100». Ο πρύτανης
πρέπει να έχει την ελευθερία να κόβει επιμίσθια στον εαυτό του, πρέπει
να νομιμοποιείται όταν μοιράζει λεφτά στους συνεργάτες του. Στο κάτω
κάτω αυτά τα δεν είναι «δημόσιο χρήμα», είναι λεφτά από προγράμματα,
δηλαδή είναι «επιστημονικό χρήμα» που είναι ανώτερο. Το «επιστημονικό
χρήμα» δεν υπόκειται σε ελέγχους από τους αμόρφωτους υπαλλήλους
οιασδήποτε αρχής.
Ο πρύτανης του Αριστοτέλειου κ. Γιάννης Μυλόπουλος υπερασπίζεται
αυτού του είδους την πανεπιστημιακή ελευθερία. Να κάνει ό,τι θέλει, με
τα χρήματα των φορολογούμενων. Όσα αναφέραμε παραπάνω είναι αληθινά. Τα
έχει κάνει. Δίνει μπόνους στον εαυτό του για να κάνει τη δουλειά του,
δηλαδή για «Διερεύνηση και αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου του ΑΠΘ»
ωσάν δηλαδή να παρέχει επιπλέον υπηρεσίες από αυτές για τις οποίες
εξελέγη. Δεν είναι μόνον αυτό. Τα χρήματα που μοιραζόταν με τους
οικείους του, τα στερούσε από την αληθινή έρευνα. Σε όσους του ζήτησαν
κονδύλια απάντησε «δεν έχω» ενώ η ειλικρινής απάντηση θα ήταν «έχω μόνο
για την τσέπη μου». Είχε και για σκόρπισμα. Γιατί ένα πανεπιστήμιο
διαθέτει κεφάλαια για την προβολή του όταν δεν έχει εξασφαλίσει ποσά για
την έρευνα; Ο κ. Γιάννης Μυλόπουλος δεν μπορεί να δώσει πειστική
απάντηση επ’ αυτού. Μπορεί όμως επί μακρόν να μιλήσει για το
πανεπιστημιακό άσυλο και να υπερασπιστεί τους καταστροφείς των κτηρίων.
Τι τον νοιάζει; Τις ζημιές δεν τις αποκαθιστά με χρήματα από την τσέπη
του.
Το πάθος του πρύτανη ΑΠΘ για το πανεπιστημιακό άσυλο ήταν κρίσιμο για
την ανέλιξή του. Με αυτό το πάθος κέρδισε την ευμένεια των αριστερών
και των ακραίων φοιτητών που τον ψήφισαν. Το όλο ζήτημα στη Θεσσαλονίκη
ήταν να μην εκλεγεί δεξιός πρύτανης. Επειδή ο κ. Μυλόπουλος ήταν
πασόκος, θεωρείτο «προοδευτικός». Το είχε δουλέψει καλά το προφίλ του.
Σε άρθρο του προ τετραετίας διακωμωδούσε την αστυνόμευση των ιδρυμάτων
όταν καίγονταν από κουκουλοφόρους. Έλεγε ότι πρέπει να μπουν παιδονόμοι
και στα νηπιαγωγεία. Έγραφε τότε ότι «τα πανεπιστήμια είναι σε πλήρη
διάλυση». Εκείνος λοιπόν τι έκανε από την ώρα που ανέλαβε ευθύνες;
Ουσιαστικά πήγε να κουκουλώσει τα προβλήματα για ίδιον όφελος. Δήλωνε
ότι έχει περισσότερους από 85.000 φοιτητές. Ο αριθμός ήταν εσφαλμένος ή
ψευδής. Το Αριστοτέλειο δεν είχε περισσότερους από 45.000. Βέβαια ο
άνθρωπος προσπάθησε να δικαιολογηθεί για το ολίσθημα. Είπε ότι στους
45.000 που ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας δεν καταμετρήθηκαν οι
μεταπτυχιακοί. Για να δίνει τέτοιες εξηγήσεις θεωρεί ότι όλοι οι
υπόλοιποι είναι βλάκες. Μόνον ο ίδιος είναι ευφυής και, κατά δήλωσή του,
ανώτερος από βουλευτές και πολιτικούς.
Ο κ. Μυλόπουλος δίνει αγώνα για να μην περάσει το νομοσχέδιο για την
ανώτατη εκπαίδευση. Δεν έχουμε καμία όρεξη να υπερασπιστούμε κανένα
νομοσχέδιο της παρούσας κυβέρνησης. Μπαφιάσαμε όμως από τους Μυλόπουλους
που κάνουν φασαριόζικο αγώνα (τάχα μου ιδεολογική κόντρα) για το
ατομικό τους συμφέρον. Μπαφιάσαμε από δαύτους. Λώρη Κέζα ΤΟ ΒΗΜΑ anti-axiopistos
where can i get the abortion pill online abortion pill buy cytotec for 24 week abortion website infidelity why women cheat on men they love
|
Υποβλήθηκε πριν από 4807 ημέρες |
|
|
|
|
|
Ανάγνωση… |
|
Ανάγνωση… |
|
Ανάγνωση… |
Ανάγνωση… |
|
|
Εκπαιδευτικά... και Άλλα
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|