Τις
τελευταίες μέρες πυκνώνουν οι πληροφορίες ότι τα ολιγομελή τμήματα
μαθητών των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.) και των Επαγγελματικών
Σχολών (ΕΠΑ.Σ.) δεν θα λάβουν έγκριση λειτουργίας και θα καταργηθούν ή
θα συγχωνευθούν με ομοειδή τμήματα άλλων σχολείων.
Ορισμένοι Διευθυντές Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης έχουν ήδη
αποστείλει για το σκοπό αυτό, σχετικά έγγραφα προς τους Διευθυντές
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Οι θέσεις μας για το θέμα αυτό έχουν διατυπωθεί επανειλημμένα, αλλά
υπό τις παρούσες συνθήκες είναι ακόμα πιο ισχυρές και επίκαιρες.
Τα σχολεία της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Τ.Ε.Ε.) είναι αυτά
που έχουν πληγεί περισσότερο από την οικονομική κρίση που βιώνει η
χώρα. Οι μαθητές των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.) και των
Επαγγελματικών Σχολών (ΕΠΑ.Σ.) ανήκουν στην πλειονότητά τους στα μεσαία
και κατώτερα οικονομικά και κοινωνικά στρώματα. Πολλοί από αυτούς είναι
εργαζόμενοι ή ήδη απολυμένοι.
Βιώνουν μια δραματική καθημερινή προσωπική και οικογενειακή κατάσταση με πείνα, ανεργία, εξαθλίωση.
Και παρόλα αυτά ΕΠΙΜΕΝΟΥΝ !! Στον αγώνα για μόρφωση, για προσωπική και
επαγγελματική ανέλιξη. Θέλουν να μάθουν μια τέχνη και να πάρουν το
πτυχίο τους για να μπορούν να την εξασκήσουν. Διεκδικούν τη θέση τους
στο μέλλον αυτού του τόπου γιατί πιστεύουν ότι το ΜΕΛΛΟΝ του ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ
ΟΙ ΙΔΙΟΙ !!.
Η φημολογούμενη κατάργηση των ολιγομελών έρχεται να αποτελειώσει την
εικόνα της καταστροφής σε μια συγκυρία που τόσο το Τεχνικό –
Επαγγελματικό Σχολείο, οι μαθητές και οι οικογένειές τους, όσο και η
οικονομική βάση της Ελληνικής Κοινωνίας χρειάζονται στήριξη.
"Οικονομική ανάπτυξις δεν είναι δυνατή χωρίς τεχνικήν πρόοδον. Και …
δεν είναι δυνατόν να κατορθωθή …. χωρίς … Τεχνικήν Εκπαίδευσιν”
(Γεώργιος Παπανδρέου, Μάϊος 1965). Σήμερα, μισό αιώνα μετά την ιστορική
αυτή δήλωση, η Τεχνική Εκπαίδευση χρειάζεται ΣΤΗΡΙΞΗ και ΟΧΙ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ
τμημάτων !!.
"Στο επίκεντρο της πρότασής μας βρίσκεται η κοινωνική και
ανθρωποκεντρική αντίληψη για την εκπαίδευση και το μέλλον της … Το
«ανοικτό σχολείο» πρέπει να διασφαλίζει την ανεμπόδιστη, ισότιμη και με
διαφανείς όρους πρόσβαση όλων των πολιτών, χωρίς καμία διάκριση, σε όλες
τις εκπαιδευτικές διαδρομές και δυνατότητές που περιλαμβάνει το
εκπαιδευτικό σύστημα” (Άννα Διαμαντοπούλου, Μάϊος 2011). Το ΚΛΕΙΣΤΟ
ΣΧΟΛΕΙΟ, τα ΤΜΗΜΑΤΑ που ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ και οι ΜΑΘΗΤΕΣ της Τ.Ε.Ε. που
εξωθούνται στη ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΡΡΟΗ και στην ΠΕΡΙΘΩΡΙΟΠΟΙΗΣΗ δεν έχουν θέση
σε αυτή την ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ και στην χωρίς καμία διάκριση ΑΝΘΡΩΠΟΚΕΝΤΡΙΚΗ
ΑΝΤΙΛΗΨΗ του ΥΠΔΒΜΘ;
Δεν μπορεί να αποτελεί βασικό στόχο της «Δια Βίου Εκπαίδευσης» "η
διασφάλιση της δυνατότητας πρόσβασης των ατόμων και ιδιαίτερα των μελών
κοινωνικά ευπαθών και ευάλωτων ομάδων σε όλες τις δράσεις κατάρτισης και
γενικής εκπαίδευσης ενηλίκων” (Νόμος 3879/2010, άρθρο 1.3.ε), και
ταυτόχρονα να αναιρείται ο στόχος αυτός στη "ΒΑΣΙΚΗ” ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
των κατά το πλείστον ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ της Τ.Ε.Ε. !!
Δεν μπορεί οι διοικητικές αποφάσεις να αναιρούν στην πράξη τους
εκπαιδευτικούς και κοινωνικούς στόχους που έθεσε και διακηρύσσει η ίδια η
Υπουργός Παιδείας για το "Τεχνικό και Επαγγελματικό Σχολείο … ένα
«σχολείο» που απαντά στη διαφορετικότητα των μαθητών, … που εξασφαλίζει
ίσες ευκαιρίες, … αντίθετο σε κάθε μορφή περιθωριοποίησης και
αποκλεισμού, ένα «σχολείο» που λαμβάνει υπόψη του τις υπαρκτές σήμερα
ανάγκες των πολιτών, κυρίως όμως των μαθητών και των γονέων τους” (Άννα
Διαμαντοπούλου, Μάϊος 2011).
Πρέπει επιτέλους να γίνει κατανοητό από όλους: Τα σχολεία της Τεχνικής
Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Τ.Ε.Ε.) ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ από τη ΦΥΣΗ τους!
Σε αντίθεση με τα Γενικά Λύκεια, το κάθε Σχολείο της Τ.Ε.Ε. παρέχει
διαφορετικό περιεχόμενο σπουδών εξαιτίας των διαφορετικών ειδικοτήτων.
Παρόλα αυτά είναι ολιγάριθμα, κατανεμημένα σε μεγάλες χιλιομετρικές
αποστάσεις μεταξύ τους (Ανατολικά προάστια, Κέντρο, Δυτικά προάστια) και
με τέτοιο τρόπο ώστε να εξυπηρετούν χωροταξικά τους μαθητές που
κατοικούν σε απομακρυσμένες περιοχές και κυρίως σε απομακρυσμένα Χωριά.
Πρέπει επίσης να διευκρινισθεί ότι: στα Γενικά Λύκεια, η Β΄ Τάξη είναι
ενιαία. Επομένως οι 25 μαθητές της Α΄ Τάξης που προάγονται εγγράφονται
ΟΛΟΙ στην Β΄ Τάξη η οποία αριθμεί και πάλι 25 μαθητές.
Αντίθετα στα Επαγγελματικά Λύκεια η Β΄ Τάξη περιλαμβάνει τέσσερεις (4)
Τομείς ειδικοτήτων κατά συνέπεια οι 25 μαθητές της Α΄ Τάξης που
προάγονται, μοιράζονται (εγγράφονται) στους 4 (τέσσερεις) διαφορετικούς
Τομείς και επομένως ο αριθμός των μαθητών της Β΄ Τάξης σε κάποιους
Τομείς δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 5 (πέντε) ή 6 (έξι)!
Η δημιουργία λοιπόν ολιγομελών τμημάτων στην Β΄ και Γ΄ Τάξη των
σχολείων της Τ.Ε.Ε. αποτελεί νομοτελειακή συνέπεια της εκπαιδευτικής
δομής τους.
Επιπλέον το υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα αδυνατεί να αντιληφθεί ΑΜΕΣΑ
με την εγγραφή του μαθητή στην Α΄ Τάξη ότι τα τμήματα που θα
δημιουργηθούν σε ένα ή δύο χρόνια, σε κάποιους Τομείς της Β΄ Τάξης ή σε
κάποιες Ειδικότητες της Γ΄ Τάξης θα είναι ολιγομελή.
Είναι απολύτως ΑΔΙΚΟ και ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ να επιβάλλουμε σε
επιμελείς μαθητές που έχουν εγγραφεί και έχουν φοιτήσει για μία ή και
δύο χρονιές σε ένα σχολείο την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος (δηλαδή την
υπέρτατη των ποινών) και να τους εξαναγκάζουμε να μεταφερθούν εν μέσω
της φοίτησής τους, σε ένα άλλο απομακρυσμένο σχολείο, επειδή
αποφασίσθηκε να καταργηθούν τα τμήματα που φοιτούσαν και να συγχωνευθούν
με ομοειδή του άλλου σχολείου.
Σ’ αυτή την περίπτωση οι μαθητές απλώς θα διακόψουν την φοίτησή τους
γιατί είναι πρακτικά αδύνατο να προσεγγίσουν το νέο Σχολείο διανύοντας
επιπλέον σημαντικές χιλιομετρικές αποστάσεις διασχίζοντας όλη την πόλη
μετά από το ταξίδι που ήδη πραγματοποιούν καθημερινά !!
Είναι απαράδεκτο λοιπόν να δημιουργείται τέτοιου είδους αναστάτωση
σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, που μόνο τις αστοχίες του
εκπαιδευτικού συστήματος και τους ατυχείς χειρισμούς της Διοίκησης
μπορεί να αναδείξει, προκαλώντας την έντονη κοινωνική κατακραυγή και την
απαξίωση του Σχολείου, που νομοτελειακά οδηγεί στην εγκατάλειψή του με
τη μαθητική διαρροή!
Εσείς η ίδια, κυρία Υπουργέ, διαπιστώσατε ότι Εκπαιδευτικό σύστημα σε
κρίση "… σημαίνει σχολική αποτυχία και μαθητική διαρροή, αδιαφορία και
απομάκρυνση των μαθητών από την γνώση, σύγχυση των εκπαιδευτικών, μαζική
ανεργία των νέων” (Άννα Διαμαντοπούλου, Μάϊος 2011).
Δεν μπορούμε να ΦΟΡΤΩΝΟΥΜΕ συνεχώς τις ΑΠΟΤΥΧΙΕΣ του ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ στις ΠΛΑΤΕΣ των ΜΑΘΗΤΩΝ, ούτε να παίζουμε με το μέλλον ή τη
ζωή τους!
Πέρα λοιπόν από τις συνδικαλιστικές θέσεις και αρχές μας οι οποίες
είναι αντίθετες στις ποικίλες μεθοδεύσεις παραγωγής υπεράριθμων
εκπαιδευτικών, εξετάζοντας το θέμα αποκλειστικά από την πλευρά των
μαθητών και λαμβάνοντας υπόψη όχι μόνο τον παιδαγωγικό αλλά και τον
βαθύτατα κοινωνικό ρόλο αυτών των Σχολείων, δηλώνουμε την αντίθεσή μας
στη "λογική” ίσως καλύτερα στον παραλογισμό που αδιαφορώντας παντελώς
για τις συνέπειες άπονα και αβίαστα καταργεί και κλείνει τμήματα ή και
σχολεία με το δήθεν επιχείρημα των συγχωνεύσεων.
Ελπίζοντας ότι τελικά θα πρυτανεύσει η λογική,
Σας καλούμε κυρία Υπουργέ να μην επιτρέψετε στην ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ του
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ να δημιουργήσει κοινωνικές διακρίσεις ή
αποκλεισμούς από τη μόρφωση των ευπαθών κοινωνικών ομάδων και η απόφασή
σας να είναι τέτοια, ώστε να αποβεί σε πραγματικό όφελος των μαθητών
υλοποιώντας το σύνθημά σας
«ΠΡΩΤΑ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ» !
Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι:
Η δυνατότητα μας να προσφέρουμε
στις ομάδες εκείνες που έχουν ανάγκη
καθορίζει το βαθμό πολιτισμού μας.
Αλέξανδρος Σαχπεκίδης
Πρόεδρος της Α΄ Ένωσης Λειτουργών
Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης
Θεσσαλονίκης redirect read here why do married men cheat on their wives will my husband cheat online women who want to cheat how to cheat on wife link how to know if wife has cheated ldn 4.5 mg go naltrexone side effects forum
Σχόλια (
)
|