|
|
|
Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου 2024 |
|
|
|
|
|
|
|
Edu4u Admin
Πέμπτη, 13 Ιανουαρίου 2011
|
|
|
|
Υπολογισμός Μορίων Επιλογής για την Ανώτατη Εκπαίδευση |
|
Η εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση εξαρτάται από τον βαθμό
πρόσβασης των έξι μαθημάτων της Γ΄ Λυκείου που εξετάζονται σε
πανελλαδικό επίπεδο. Ο βαθμός πρόσβασης κάθε μαθήματος για τους μαθητές
της Γ΄ Λυκείου προκύπτει ως εξής: Βαθμός πρόσβασης = Προφορικός βαθμός χ 0,3 + Γραπτός βαθμός χ 0,7
Για παράδειγμα, ένας υποψήφιος έχει προφορικό βαθμό 16 σ΄ ένα
πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα και στις Πανελλαδικές Εξετάσεις γράφει
18. Ο βαθμός πρόσβασης είναι: (16 χ 0,3)+(18 χ 0,7) = 17,4
Αυτό σημαίνει ότι ο προφορικός βαθμός συμμετέχει μόνο κατά 30% στη
διαμόρφωση του βαθμού πρόσβασης κάθε μαθήματος. Επιπλέον, η βαρύτητά του
είναι ακόμη μικρότερη, αφού προσαρμόζεται στον γραπτό βαθμό ως εξής:
Αν η διαφορά μεταξύ του γραπτού και του προφορικού βαθμού είναι
μεγαλύτερη από δύο (2) μονάδες, τότε μειώνεται ή αυξάνεται ο προφορικός
βαθμός, ώστε να διαφέρει από τον γραπτό κατά δύο (2) μονάδες. Ο
γενικός βαθμός πρόσβασης διαμορφώνεται κατά 100% από τον βαθμό
πρόσβασης των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ΄ Λυκείου. Ο συνολικός αυτός αριθμός των μορίων προκύπτει:
από τον γενικό βαθμό πρόσβασης των μαθημάτων που εξετάζονται σε εθνικό
επίπεδο πολλαπλασιαζόμενο με συντελεστή 8 και από τον βαθμό του πρώτου
μαθήματος αυξημένης βαρύτητας επί 1,3 και του δεύτερου επί 0,7. Αν τα
μαθήματα αυτά αντικατασταθούν από μαθήματα Γενικής Παιδείας, τότε το
πρώτο πολλαπλασιάζεται με συντελεστή 0,9 και το δεύτερο με 0,4.
Ο συνολικός αριθμός των μορίων πολλαπλασιάζεται επί 100. Για να δούμε
πάλι πιο αναλυτικά τον τρόπο υπολογισμού των μορίων επιλογής και με ένα
παράδειγμα: για κάθε επιστημονικό πεδίο που επιλέγει ο υποψήφιος, ο
υπολογισμός των μορίων γίνεται ως ακολούθως: Αρχικά
πολλαπλασιάζονται ο γενικός βαθμός πρόσβασης και οι βαθμοί των
μαθημάτων αυξημένης βαρύτητας με τους αντίστοιχους συντελεστές. Στη
συνέχεια αθροίζονται τα τρία γινόμενα και το άθροισμα αυτό
πολλαπλασιάζεται με το εκατό (100). Δηλαδή, το σύνολο μορίων δίδεται
από τη σχέση: [(Γενικός βαθμός πρόσβασης χ 8) + (Βαθμός πρόσβασης α΄ μαθήματος αυξημένης βαρύτητας χ 1,3) + (Βαθμός πρόσβασης β΄ μαθήματος αυξημένης βαρύτητας χ 0,7)] χ 100
Στην περίπτωση που ο υποψήφιος προέρχεται από διαφορετική κατεύθυνση
από αυτή στην οποία ανήκουν τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας του
συγκεκριμένου επιστημονικού πεδίου, τότε οι βαθμοί των μαθημάτων που τα
αντικαθιστούν πολλαπλασιάζονται με τους αντίστοιχους συντελεστές τους.
Για τα τμήματα και τις σχολές που απαιτείται ειδικό μάθημα, το σύνολο
μορίων δίδεται από τη σχέση: [(Γενικός βαθμός πρόσβασης χ 8) + (Βαθμός πρόσβασης α΄ μαθήματος αυξημένης βαρύτητας χ 1,3) + (Βαθμός πρόσβασης β΄ μαθήματος αυξημένης βαρύτητας χ 0,7) +(Βαθμός ειδικού μαθήματος χ 1 ή 2 κατά περίπτωση)] χ 100 Ας δούμε ένα παράδειγμα:
Υποθέτουμε ότι υποψήφιος από τη Θεωρητική Κατεύθυνση επιλέγει το 1ο
και το 4ο επιστημονικό πεδίο, έχει δε γενικό βαθμό πρόσβασης 17,63 και
βαθμό πρόσβασης 18,1 στα Αρχαία Κατεύθυνσης, 19,3 στην Ιστορία
Κατεύθυνσης, 16,8 στα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Γενικής
Παιδείας, 15,9 στη Νεοελληνική Γλώσσα Γενικής Παιδείας και στα Αγγλικά
12,4. Ο υποψήφιος αυτός θα έχει: Στο 1ο επιστημονικό πεδίο: για όσες σχολές δεν απαιτείται ειδικό μάθημα: σύνολο μορίων = (17,63 χ 8)+(18,1 χ 1,3)+(19,3 χ 0,7) = 178,08 χ 100 = 17.808 για το τμήμα Αγγλικής Φιλολογίας: σύνολο μορίων = (17,63 χ 8)+(18,1 χ 1,3)+(19,3 χ 0,7)+(12,4 χ 2) = 202,88 χ 100 = 20.288 για τα τμήματα ΜΜΕ: σύνολο μορίων = (17,63 χ 8+(18,1 χ 1,3)+(19,3 χ 0,7)+(12,4 χ 1) = 190,48 χ 100 = 19.048 Στο 4ο επιστημονικό πεδίο: Για όσες σχολές δεν απαιτείται ειδικό μάθημα: σύνολο μορίων = (17,63 χ 8)+(16,8 χ 0,9)+(15,9 χ 0,4) = 162,52 χ 100 = 16.252 ordering abortion pills to be shipped to house link abortion pill online purchase best spy phone apps go spy to mobile download
Σχόλια (
)
|
|
|
|
Υποβλήθηκε πριν από 5061 ημέρες
|
|
|
|
|
|
Ανάγνωση… |
Ανάγνωση… |
|
Ανάγνωση… |
|
Ανάγνωση… |
Ανάγνωση… |
|
|
Εκπαιδευτικά... και Άλλα
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|