Τα αποτελέσματα τςη «ιχνηλάτησης» θα χρησιμοποιηθούν:
Α. Για την υποστήριξη πολιτικών εκπαίδευσης .
Β. Για την υποστήριξη της φοίτησης των μαθητών και μαθητριών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, προκειμένου να αποκτήσουν τα κατάλληλα εφόδια και δεξιότητες που θα τους εξασφαλίσουν απασχόληση όσο το δυνατόν πιο σύντομα μετά την αποφοίτησή τους, αλλά και θα τους βοηθήσουν, μακροπρόθεσμα, να επιτύχουν την ένταξή τους στην αγορά εργασίας, βάσει μιας μελετημένης πορείας που είναι συμβατή με τα προσωπικά και επαγγελματικά τους ενδιαφέροντα.
Αναλυτικότερα, ο “μηχανισμός” θα έχει ως αντικείμενο:
- την παρακολούθηση της εκπαιδευτικής διαδρομής των μαθητών κατά τη διάρκεια της σχολικής φοίτησης,
- τη συλλογή στοιχείων σχετικά με τη διαδικασία μετάβασης μεταξύ των βαθμίδων και διαφορετικών τύπων σχολικών μονάδων, καθώς και με τη μετάβασή τους στην αγορά εργασίας,
- την καταγραφή των εκπαιδευτικών και επαγγελματικών προτιμήσεων και επιλογών των μαθητών και μαθητριών της κατώτερης και ανώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,
- τη διενέργεια ερευνών για την ιχνηλάτηση της πορείας (επαρκούς-ανεπαρκούς) φοίτησης των μαθητών και της μετάβασης των αποφοίτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ή στην αγορά εργασίας,
- την αξιολόγηση των χαρακτηριστικών της διαδικασίας μετάβασης στην αγορά εργασίας και την εξαγωγή ποσοτικών και ποιοτικών συμπερασμάτων,
- την παρακολούθηση των αλλαγών στην αγορά εργασίας σχετικά με τις αναδυόμενες απαιτήσεις των επαγγελμάτων (new skills monitoring),
- τη διατύπωση προτάσεων για τη διαμόρφωση της εκπαιδευτικής πολιτικής και τη λήψη μέτρων για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος σε σχέση με την κάλυψη των σύγχρονων αναγκών στην αγορά εργασίας,
- την υποστήριξη του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων στην ανάπτυξη ενός δικτύου υπηρεσιών συμβουλευτικής και επαγγελματικής πληροφόρησης,
- την υλοποίηση επιμορφωτικών δράσεων για εκπαιδευτικούς, καθώς και
- την υλοποίηση δράσεων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Σε πρώτη φάση θα λειτουργήσει Επιστημονική Συντονιστική Επιτροπή .
Θα ακολουθήσει δεύτερη φάση με την ανάπτυξη του συστήματος "ιχνηλάτησης" των διαδρομών των μαθητών μεταξύ των βαθμίδων και των τύπων σχολικής υποχρεωτικής και μετα-υποχρεωτικής εκπαίδευσης.
Τέλος θα διενεργηθεί μελέτη αποτύπωσης της τρέχουσας κατάστασης όσον αφορά τη διασύνδεση του τυπικού συστήματος εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας στο πλαίσιο μιας ex ante αξιολόγησης για την ανάπτυξη του μηχανισμού του Παρατηρητηρίου
Πηγή: esos.gr