Σχέδιο δημιουργίας τετραετών τμημάτων Εφαρμοσμένων Επιστημών μέσα στα Πανεπιστήμια εξήγγειλε ο υφυπουργός Παιδείας, αρμόδιος για τα ΑΕΙ, Άγγελος Συρίγος, ενώ ενόψει ανακοίνωσης του νέου Μηχανογραφικού ξέσπασε κατά των ΤΕΙ που έγινα Πανεπιστήμια “εν μια νυκτί”, όπως είπε. Παράλληλα, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του esos, εγκαταλείφθηκε από την υπουργό Παιδείας Ν. Κεραμέως το σχέδιο δημιουργίας τριετών τμημάτων μέσα στα Πανεπιστήμια, το οποίο περιλαμβάνεται στο τρισέλιδο κυβερνητικό προγραμματισμό για τη παιδεία για το έτος 2021. Ειδικότερα ο υφυπουργός Παιδείας στην εξαγγελία του αναφέρει:”Αυτή τη στιγμή έχω να αντιμετωπίσω αυτό το πολύ σοβαρό πρόβλημα με την μετατροπή των ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια.Ο δικός μου στόχος είναι πως θα μπορέσουμε να φτιάξουμε σχολές ή τμήματα Εφαρμοσμένων Επιστημών και Τεχνών τετραετή πανεπιστημιακού επιπέδου που θα αποκαταστήσουν αυτό τον κρίκο που μας λείπει”. Παράλληλα ο Άγγελος Συρίγος, ενόψει ανακοίνωσης του νέου Μηχανογραφικού που θα συμπληρώσουν οι υποψήφιοι για τα ΑΕΙ, ξέσπασε κατά της μετατροπής των ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια. “Εκείνο που με εκπλήσσει είναι η αφέλεια και η προχειρότητα με την οποία έχει προχωρήσει η μετατροπή των ΤΕΙ σε ΑΕΙ, εν μια νυκτί” δήλωσε ο υφ. Παιδείας και σημείωσε: "Ξαφνικά γέμισε η χώρα με πανεπιστημιακά τμήματα που δεν είχαν καμία προοπτική να κρατηθούν να πατήσουν στα πόδια τους, δεν είχαν καθηγητές, δεν είχαν εγκαταστάσεις , δεν είχαν τίποτα.Απλώς πέταγες για λαϊκισμό πάρε ένα πανεπιστημιακό τμήμα για να το έχεις και εσύ και αφήνονταν στο Θεό πως θα λειτουργήσει“. Δεν θα προχωρήσουν τα τριετή τμήματα Τα τριετή τμήματα μέσα στα Πανεπιστήμια τα οποία υπάρχουν στο τρισέλιδο κυβερνητικό προγραμματισμό για τη παιδεία για το έτος 2021, τελικά δεν θα προχωρήσουν. Ακολουθεί απόσπασμα για τα τριετή τμήματα από το τρισέλιδο Σχέδιο της Κυβέρνησης:
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του esos, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως , εγκατέλειψε αυτό το σχέδιο, διότι: Πρώτον: Υπήρξαν μεγάλες αντιδρασεις από τα Πανεπιστήμια, και Δεύτερον: Η δημιουργία των τριετών τμημάτων θα αποδυνάμωνε τα ΙΕΚ , στα οποία το υπουργείο Παιδείας επιθυμεί να δώσει ειδικό βάρος στην αναβάθμισή τους. Μάλιστα για να δώσει κύρος στα ΙΕΚ η υπουργός Παιδείας θεσμοθέτησε από φέτος δεύτερο Μηχανογραφικό για τους μαθητές της Γ Λυκείου , το οποιο θα περιλαμβάνει μόνο ειδικότητες των ΙΕΚ. Με τη τα τμήματα αυτά η Κυβέρνηση επιδίωκε : Α. Αφ’ ενός μεν να εντάξει σ΄ αυτή την κατηγορία τμήματα, που λόγω της “μη ζήτησης” από τους υποψηφίους των Πανελλαδικών εξετάσεων, δεν θα έχουν φοιτητές, εξαιτίας της θεσμοθέτης κατώτατης βάσης εισαγωγής από τις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις, και, Β. Να απορροφηθεί ένα μέρος των αποφοίτων Λυκείων που λόγω της θεσμοθέτησης της βάσης δεν θα εισαχθούν στα ΑΕΙ. Τεχνολογική Κατεύθυνση Τα τριετή τμήματα θα είχαν τεχνολογική κατεύθυνση και η εγγραφή-εισαγωγή των αποφοίτων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ θα γίνεται με συγκεκριμένα μοριοδοτούμενα κριτήρια. Η δημιουργία των τμημάτων θα προέκυπτε από δύο πηγές: Α. Τη μετατροπή ήδη λειτουργούντων τμημάτων που δεν θα έχουν φοιτητές, λόγω της θεσμοθέτησης της βάσης Β. Τη δημιουργία νέων τμημάτων. Και στις δύο περιπτώσεις το υπουργείο Παιδείας: 1. Θα έδινε κίνητρα προς τα Πανεπιστήμια. 2. Θα ζητούσε τη συναίνεση των διοικήσεων των Πανεπιστημίων. Νέος ακαδημαϊκός χάρτης Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αναμένει από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης ( πρώην ΑΔΙΠ) την εισήγηση για το νέο ακαδημαϊκό χάρτη , ο οποίος θα αποτελέσει το νέο Μηχανογραφικό που θα συμπληρώσουν φέτος οι υποψήφιοι με τα τμήματα προτίμησης. Από το νέο ακαδημαϊκό χάρτη για φέτος θα “αφανιστεί” ένας αριθμός τμημάτων , τα οποία , ενδεχομένως, θα ενταχθούν σε “συγγενή” τμήματα, του ίδιου Πανεπιστημίου. Ο νέος ακαδημαϊκός χάρτης θα προκύψει από την αξιολόγηση των τμημάτων που κάνουν οι εμπειρογνώμονες της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης Η Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης θεωρεί ως κανόνα “για να μπορούν τα προγράμματα σπουδών, να λειτουργήσουν κανονικά με φοιτητές, που να πληρούν στοιχειώδεις προϋποθέσεις για την παρακολούθησή τους”. Διαφορετικά, , σύμφωνα με τη Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, υποχωρεί το επίπεδο σπουδών κι επιμηκύνεται η διάρκειά τους, καθώς οι φοιτητές δε μπορούν, να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις ενός πανεπιστημιακού προγράμματος Πηγή: esos.gr
Σχόλια (
)
|