Σήμα κινδύνου εκπέμπουν πάλι οι πρυτάνεις, περί άλλα τυρβάζει το υπουργείο Παιδείας, καθώς: Η δραματική μείωση της χρηματοδότησης των ιδρυμάτων και η μερική αύξηση του αριθμού των εισακτέων δημιουργούν ασφυξία στα πανεπιστήμια. Το υπουργείο Παιδείας αποφασίζει μονομερώς, αγνοώντας τις αποφάσεις των συλλογικών τους οργάνων που ζητούν μείωση των εισακτέων, πρακτική που ακολούθησε άλλωστε και στο σχέδιο Αθηνά για την αναδιάρθρωση της ανώτατης εκπαίδευσης. Και σαν να μην έφτανε το μέγα θέμα της έλλειψης των χρημάτων κατά 45% έχουν μειωθεί την τελευταία τριετία τα κονδύλια μόνο από τον τακτικό προϋπολογισμό έρχεται να προστεθεί κι αυτό με τη σύγκρουση αρμοδιοτήτων ανάμεσα στις πρυτανικές αρχές και στα Συμβούλια των Ιδρυμάτων. Το αποτέλεσμα Τα πανεπιστήμια σήμερα βουλιάζουν κυριολεκτικά όχι μόνο λόγω έλλειψης πόρων, αλλά και λόγω της αδυναμίας τους να λύσουν μείζονα ακαδημαϊκά, διοικητικά και ερευνητικά θέματα. Αδυναμία ακόμη και της στοιχειώδους λειτουργίας και απορρύθμισπ του ελληνικού δημόσιου πανεπιστημίου, εξαιτίας του νέου θεσμικού πλαισίου και της οικονομικής κρίσης , διαπιστώνει στο ψήφισμά της η 72η Σύνοδος των πρυτάνεων που συνεδρίασε το Σαββατοκύριακο στην Αθήνα. Οι αρμοδιότητες Για το θέμα της σύγκρουσης αρμοδιοτήτων, οι πρυτάνεις ζήτησαν την τροποποίηση του νόμου για την εύρυθμη διοικητική λειτουργία των πανεπιστημίων, ενώ διατύπωσαν τη διαφωνία τους και για το θέμα της αυτοδίκαιης διαγραφής των φοιτητών που προβλέπεται να ισχύσει από τον Σεπτέμβριο του 2013. Ζητούν να ισχύσουν άμεσα μεταβατικές ρυθμίσεις γι' αυτούς που παραβιάζουν το ανώτατο όριο φοίτησης που προβλέπει ο νόμος Διαμαντοπούλου, γιατί, όπως αναφέρουν, παραβιάζονται τα νόμιμα δικαιώματα των ενδιαφερομένων και δημιουργείται κοινωνικό πρόβλημα, δεδομένου ότι αφορά το 1 3 των φοιτούντων. Τη δυσαρέσκειά τους διατύπωσαν εξάλλου για πολλοστή φορά οι πρυτάνεις σε ό,τι αφορά το σχέδιο Αθηνά , το οποίο έγινε χωρίς τη γνώμη, τη γνώση και τις επεξεργασίες των συλλογικών τους οργάνων. Μέσω του σχεδίου Αθηνά , όπως αναφέρουν οι πρυτάνεις, αναδείχθηκαν τα προβλήματα έλλειψης διαδικασιών και χρήσης δεδομένων και παρουσιάστηκε το παράδοξο του καθορισμού σχολών και κατευθύνσε ων τμημάτων μονομερώς από το υπουργείο Παιδείας. Τα βασικότερα σημεία που αναδείχτηκαν από τη Σύνοδο των πρυτάνεων, όπως καταγράφηκαν στο ψήφισμά της, είναι: Μια σημαντική και νέα διάσταση είναι αυτή της ασάφειας και σύγκρουσης αρμοδιοτήτων μεταξύ αφ' ενός των πρυτανικών αρχών και της Συγκλήτου και αφ' ετέρου των Συμβουλίων των Ιδρυμάτων που αναφύονται σε ακαδημαϊκά, διοικητικά και ερευνητικά θέματα. Η τροποποίηση του νόμου, προκειμένου να ανασυσταθούν άμεσα τα πρυτανικά συμβούλια, να λειτουργήσουν οι Σύγκλητοι με ισότιμη συμμετοχή των αντιπρυτάνεων και αναπληρωτών πρύτανη και να ρυθμιστεί η εκλογή των αναπληρωτών πρύτανη με καθολική ψηφοφορία, αποτελεί άμεση προϋπόθεση για τη διοικητική ευρυθμία των πανεπιστημίων. Το ελληνικό πανεπιστήμιο σήμερα χαρακτηρίζεται από τη συλλογική αριστεία, που δεν είναι καινούργια και δεν μπορεί να οικειοποιηθεί κανείς, απαιτείται όμως να την αναγνωρίσει και να την αξιοποιήσει η πολιτεία στον αναπτυξιακό σχεδιασμό της χώρας Το δημόσιο πανεπιστήμιο παράγει πάνω από το 80% της έρευνας και καινοτομίας στη χώρα, γεγονός που επιβάλλει τη συμμετοχή του στο στρα τηγικό σχεδιασμό των θεματικών προτεραιοτήτων της έρευνας ή στο σχεδιασμό της έξυπνης εξειδίκευσης των περιφερειών της χώρας (νέο ΕΣΠΑ 2014 2020). Η Σύνοδος αναλαμβάνει επίσης πρωτοβουλίες διαλόγου με τα αρμόδια υπουργεία, λόγω σοβαρών προβλημάτων που δημιουργούνται από τη διαχείριση του ΕΣΠΑ (που αφορά τα κοινοτικά κονδύλια χρηματοδότησης της έρευνας) μέσα σε συνθήκες διαρκών νομοθετικών και διαχειριστικών αλλαγών , όπως αναφέρουν οι πρυτάνεις. Οι τελευταίες δημιουργούν οξύτατα διαχειριστικά εμπόδια και καθυστερήσεις στην υλο ποίηση του ίδιου του ΕΣΠΑ . Οσον αφορά την ενίσχυση του διεθνούς ρόλου των ελληνικών πανεπιστημίων, υπογραμμίζουν ότι αυτά έχουν διεθνή αναγνώριση και μπορούν συντεταγμένα, με την υποστήριξη απαραίτητου οριζόντιου προγράμματος ΕΣΠΑ, να διευρύνουν την παρουσία τους στην ευρύτερη περιοχή, αναπτύσσοντας διεπιστημονικά, διαπανεπιστημιακά μεταπτυχιακά προγράμματα και διδακτορικές σπουδές, θερινά σχολεία και άλλες δραστηριότητες, που αποτελούν σημαντικά εργαλεία της επιρροής και της εξωστρέφειας όχι μόνο των πανεπιστημίων, αλλά και της χώρας. Πηγή: ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ click here redirect women cheat on their husbands how often do women cheat on their husbands online how many women cheat on their husbands how could my husband cheated on me read i told my husband i cheated
Σχόλια (
)
|